Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: volume en pitch

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blijkbaar is er het een en ander weer veranderd in die 5.rev07, als ik nu op mijn dj console de volume hoger of lager wil zetten gaat dit ook niet meer , maar wordt de pitch hoger of lager gezet!!!! ik vind die update's allemaal goed, maar laat zijn wat goed is, als een rond wiel goed rijd moet je er geen viekante onder zetten, en zeggen dat is nieuw en beter, terwijl het niet zo is. sorry maar hier wordt ik pissig van............

Albert
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 5:39 am
Controleer even in het config menu onder het "Remote control" tab, bij de Hercules DJ console, het vinkje "Invert pitch volume".
Ewout
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 11:46 am
werkt helaas ook niet,,het staat aangevinkt. ik ga even terug naar rev 06, en afwachten tot het opgelost is... alvast bedankt Ewout

m vr gr Albert
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 12:02 pm
Als die aangevinkt staat, betekent dit dat wat normaal de pitch slider is de volume slider wordt en andersom. Als je deze uitvinkt is het zoals het op de console staat aangegeven.

Volgens mij was dit precies wat je als probleem beschreef.
Ewout
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 1:07 pm
uitgevink blijft het probleem hetzelfde! en ik vind nergens anders geen instelling meer..heb ook al vdj heropgestart maar dit helpt ook niet.

Albert
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 1:20 pm
Heb je een custom mapper geinstalleerd (bijvoorbeeld die van DJ Cel)?
Ewout
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 3:58 pm
nee, weet zelfs niet wat het is en waarvoor het moet dienen
 

Posted Tue 26 Feb 08 @ 4:06 pm
Ewout het volgende, op laptop 1 heb ik het opgelost .. maar op laptop 2 die draait onder xp, heb ik inderdaad iets zien staan bij het opstarten van vdj, iets van djcel , (is mij nog nooit eerder opgevallen), ik wil dit weg doen want ik heb daar niets aan, hoe kan ik dit verwijderen?? op mijn laptop 1 staat dit niet op, en die werkt nu terug ok...

m vr gr Albert
 

Posted Wed 27 Feb 08 @ 3:11 am
waarom installeer je iets, waarvan je niet eens weet wat het is? Al deze zaken staan beschreven in de manual, lees die eens door.

Je kunt de mapper verwijderen oor VDJ af te sluiten, naar de map te gaan waar VDJ geinstalleerd staat (in XP) of in mijn documenten\\Virtual DJ (Vista), zoek de map plugins\\ControlDevice. Verwijder de bestanden in deze map (maak desnoods eerst een kopie van deze bestanden in een andere folder, bijvoorbeeld c:\\temp).
Ewout
 

Posted Wed 27 Feb 08 @ 11:10 am
tja, waarom doe je dat, iets instaleren waarvan je niks vanaf weet of kent??? soms moet je iets doen of instaleren om er achter te komen wat het is of doet of werkt. als men niks doet zal men niks verkeerd doen in het leven. en die manual die is niet simpel, maar stilletjes kom ik eruit. anders stond het forum hier vol van mijn vragen , en dat valt toch zeer goed mee dacht ik. dus lezen doe ik ze wel hoor ,maar kan altijd iets over het hoofd zien he. bij deze toch bedankt Ewout ,het is opgelost en werkt weer zoals ik het hebben wil.

m vr gr Albert
 

Posted Wed 27 Feb 08 @ 11:55 am
iets proberen is zeker goed. Hier leer je veel van en kom je achter nieuwe dingen die je het leven makkelijker kunnen maken (of moeilijker, maar dan weet je dat dus ook gelijk :-)).
Ik doe dit echter niet op de pc waar ik mee draai. Die wil ik zo schoon mogelijk houden, om problemen te voorkomen. Ik test en probeer dus op een andere pc.
Ewout
 

Posted Thu 28 Feb 08 @ 11:11 am
dan staan we op gelijke hoogte hoor, op mijn xp test ik ook alles uit, mijn vista pc dient om te draaien.
m vr gr Albert
 

Posted Thu 28 Feb 08 @ 11:41 am
dan zeg ik: Goed bezig...
 

Posted Thu 28 Feb 08 @ 12:54 pm


(Old topics and forums are automatically closed)