Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 3 uitgangen een probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo, ik heb de Gigaport AG externe usb audiokaart.

Normaal gesproken heb ik 2 audiokabels erop aangesloten en is de config van vdj als volgt:

Inputs: None
Outputs: External mixer
Soundcard: 4.1 geluidskaart

Hiermee krijg ik 2 audio uitgangen.
Het gevolg is dat wanneer ik een sample aanzet, b.v. een hoorn, ik geen controle over het volume heb. Je hoort de sample in elk kanaal.

Nu heb ik een derde kabel aangesloten en in de audiosetup gekozen voor
3 line mixer en voor soundcard de 6.1

Nu gaat de sample wel over het derde kanaal maar als ik de schuif dichtzet van het derde kanaal, dan hoor je het toch nog (wel wat zachter) over de andere 2 kanalen.

Vraag: Hoe krijg ik het zo voor elkaar dat de sample ALLEEN via het derde kanaal eruit komt, want anders kan je ook niets voorluisteren als het gewoon wat zachter via de andere 2 kanalen eruit komt.

Ook krijg ik vaak een rotgeluid als ik in vdj het geluid op 3 line mixer zet.
Na een paar keer spelen met de output channels gaat het wel maar niet van harte.

 

Posted Thu 21 Feb 08 @ 1:50 pm
Die "3 line external mixer" instelling is de juiste, je dient dan alleen bij output channels je juiste config te kiezen, waarbij channel 1, channel 2 en samples apart zitten. Zie voor meer details de manual.
Ewout
 

Posted Thu 21 Feb 08 @ 3:05 pm
Ik ga het eens proberen Ewout.

Volgens jouw moet het dus zo zijn dat wanneer ik op f1 druk, ik de boathorn niet via het kanaal van 1 en 2 moet horen.

Ik ga het eens proberen

Bedankt
 

Posted Thu 21 Feb 08 @ 3:08 pm
En je hebt gelijk Ewout.

Bij een van de output channels als keuze ging virtual dj een beetje over de rooie.
Door wat mogelijkheden uit te proberen heb ik de juiste instelling gevonden.
Nu krijg ik per kanaal een geluid en niet meer de sample door de andere kanalen door.

IK DANK U
 

Posted Thu 21 Feb 08 @ 3:18 pm


(Old topics and forums are automatically closed)