Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Behringer BCD 3000 en vista

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Al enige jaren ben gebruiker van virtual dj, en zeer te vreden gebruiker. Nou is het geval dat ik een nieuwe laptop gekocht heb en daar zit vista op. Als controler gebuikte ik de hercules mk1. Nou heb ik gelezen dat er geen drivers meer komen voor vista. Geen probleem was toch al van plan om een neuwe te kopen want deze is echt helemaal versleten. Nou is me oog gevallen op Behringer BCD 3000. Als ik deze koop. Word deze dan ondersteund door vitrual dj en kan het helle spul dan draaien onder vista. Waarschijnlijk zal het wel ergens staan. Maar kan het nergens vinden. Mocht dit niet het geval zijn welke midi controler zou ik moeten kopen die goed draait in combinatie met virtual dj en vista. Ben wel al bijna blut want de lap top heeft bijna al me spaar geld op geslokt.

Heel graag advies ?

Met viendelijke groet,

Ricardo
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 11:30 am
Ricardo,
de bcd 3000 wordt native ondersteund door VDJ, dus aansluiten en het werkt. Er is ook een mapper beschikbaar, waarmee je buttons aan acties binnen VDJ kan koppelen.
Ik weet echter niet of er voor de Behringer Vista drivers zijn. Kijk even bij Behringer op de website voor meer info.
Ewout
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 1:18 pm
Ik heb de BCD3000 i.c.m. Vista en zoals Ewout al aangaf wordt deze native ondersteunt. BCD3000 aansluiten, aanvinken in de options en het werkt! Zeker met de extra mapper werkt het supermooi want dan krijgen alle standaard knoppen ook nog extra functies.

Tot zover het goede nieuws :-(
Het is namelijk zo dat de BCD3000 erg gevoelig is voor freezes met VDJ.
Er staat in dit topic:
http://www.virtualdj.com/forums/84178/Hardware_Technical_Support/VDJ_freezing_with_BCD_3000_connected__FIXED_.html
wel een oplossing maar bij mij helpt het niet.
De enige optie die bij mij werkt is om de internet-verbinding af te sluiten als je VDJ gebruikt maar dit is niet echt handig omdat je dan dus geen covers e.d. kunt downloaden.

Opvallend is wel dat de BCD3000 i.c.m. bijvoorbeeld Traktor-software wel vlekkeloos werkt zonder freezes, maar dat even terzijde...

Kortom, de (Vista) drivers zijn bij mij zeer stabiel en de BCD3000 werkt perfect mits ik de wireless-internet-verbinding afsluit.
Hopelijk komt hier in de toekomst nog een oplossing voor maar als je internet tijdens VDJ niet per sé nodig hebt is de BCD3000 zijn aankoopbedrag wat mij betreft meer dan waard!

Succes met je keuze!
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 5:49 pm
Waarschijnlijk deelt je draadloze netwerk kaart binnen Windows een interrupt met de BCD. Hierdoor kunnen conflicten ontstaan. Je kunt proberen de interrupts aan te passen, of zoals je nu doet de draadloze netwerk kaart uitschakelen.
VDJ leest en schrijft de midi buffers veel vaker, dan bijvoorbeeld Traktor. Het voordeel is dat de controller sneller reageert op de knoppen en jog dials. Het nadeel is dat je eerder problemen krijgt door interrupts of niet al te beste drivers. Dit probleem deed zich ook voor met de nieuwe Denon controller, maar door een firmware upgrade van Denon is dat nu opgelost. Of dit ook voor de Behringer verbeterd wordt weet ik niet.
Ewout
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 11:31 am
Heren,

Ontzettend bedankt voor de reactie's. Kopen dus. Problemen met internet zal ik niet tegen komen want ik kom niet met me laptop op internet. ivm bugs. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie ondersteuning. Met vriendlijke groet,

Ricardo de Lange
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 12:10 pm
Ewout, heb jij enig idee hoe ik die interrupts aan kan passen? Moet dat in apparaatbeheer of in de BIOS of zo?
Ik heb er wel naar proberen te Googlen maar niet echt een oplossing gevonden...

Ricardo, er wordt nog wel eens negatief over de BCD geschreven, en toegegeven de ondersteuning van Behringer is niet alles (nog geen enkele driver-update e.d.) maar ik denk dat je geen spijt van je aankoop zal krijgen...
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 2:46 pm
Mannen,

Heb hem in huis. Echt hellemaal top. Het enige dat ik wel heb moeten doen is mijn laptop op xp moeten laten draaien anders krijg ik het niet werkend. Ben nog druk aan het testen. Heb inderdaat even de mapper 3.3 op gehaald. Volgens mij is die hellemaal top. Wanneer ik weet hoe alles werkt ga ik kijken of ik nog timcode platen kopen.

Toch nog even een vraagje. Hebben jullie ook last van zo veel ruis op je koptelefoon als er geen muziek op staat ?

Ben zeer te spreken over de investering.

Gr. Ricardo
 

Posted Mon 24 Mar 08 @ 9:02 am
Hellup!!!

Ik heb gisteren voor mijn verjaardag de berhinger bcd3000 gekregen maar in combinatie met windows 7 is het een ramp om het in werking te stellen.

Is het al iemand gelukt? Windows vervangen voor XP is eigenlijk echt het laatste wat ik wil namelijk.
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 3:13 am
wat lukt er niet, welke versie heb je, welke windows heb je,32 of 64 bit, welke drivers gebruik je, heb je ook de asio driver geprobeerd?

ik heb ooit een 3000 geinstalleerd bij iemand op vista, dat was een kwestie van drivers installeren, vdj opstarten, goed instellen en werken
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 3:18 pm
 

Posted Mon 01 Mar 10 @ 11:15 am
wat doet deze fix precies,
als ik lees wat er moet gebeuren krijg ik het idee dat je de 3000 in een sandbox gebruikt, klopt dat?
zo ja, waarom zou je dit doen er is nu toch een 32 bit windows 7 driver en een 64 bit asio driver voor win 7
 

Posted Tue 02 Mar 10 @ 4:42 pm
slisseHome userMember since 2004
Krijg mijne dus ook helemaal niet werkend he.. heb een BCd 3000 overgekocht van iemand maar de serial heb ik er niet bijgekregen.. dik genekt wss... wel jammer want had mijn account hier wel willen updaten eigenlijk. Wanneer ik deze insteek gaan de lichtjes wel branden maar hij doet helemaal niets.. iemand idee ?
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 9:59 am
heeft ie het wel gedaan?
zorg dat de midi mapper voor de 3000 is gekozen.
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 10:16 am


(Old topics and forums are automatically closed)