Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: X-fi Express card

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik ben van plan om dit pakket te kopen!
Maar ik heb een vraag omtend de hardware!
Heb een laptop die qua specs goed voldoet, ik zit alleen met de geluidskaart in me maag!
Ik kan een Extra usb audio apparaat kopen, maar ik kan ook een een X-fi express geluidskaart kopen, maar werkt het met dit pakket?

Andere kaarten zoals pcmcia passen er niet in :(

Had een search gedaan, maar ik kwam iets spaans tegen met vdj 4.1 en ruis(oude versie)

Alvast bedankt
Martijn
 

Posted Tue 29 Jan 08 @ 11:07 am
Martijn,
of die kaart gaat voldoen hangt af van wat je ermee wilt bereiken. Wil je voorafluisteren of een externe mixer gebruiken heb je minimaal een 4.1 geluidskaart nodig. Ik kan de geluidskaart die je noemt niet vinden op de creative website. Het nadeel van de creative geluidskaarten is dat de drivers niet echt geschikt zijn voor dj werk en dat ze redlijk veel ruis afgeven.
Voor een laptop, kun je het beste een usb of firewire geluidskaart aanschaffen. In de meeste gevallen geldt: Hoe goedkoper, hoe minder de geluidskwaliteit en drivers zijn. Dit hoeft geen probleem te zijn, als je alleen thuis wilt mixen bijvoorbeeld. Wil je professioneel gaan draaien heb je ook een (semi) professionele geluidskaart nodig. Je gaat immers ook niet met een huis tuin en keuken cd speler draaien.
Goede kaarten zijn de dj io van Numark (of het hele virtual vinyl pakket, inclusief software), de Maya usb of de Esi u46dj. Er zijn nog wel betere kaarten, maar die zijn nog weer duurder.
Ewout
 

Posted Tue 29 Jan 08 @ 2:05 pm
Dit is de kaart van creative:
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=16642

Tevens zag ik dat deze kaart helaas dus niet Asio compatible was.
En dat is die Maya USB wel.

Nog even een vraag over de usb geluids kaarten, is de snelheid van 1.1 dan genoeg om 2 mp3's te gelijk te laten draaien dan.
Had altijd begrepen dat de throughput niet al te hoog was. (voor usb 2.0 was dat geen probleem)

Alvast bedankt voor je zeer gebreide uitleg.
Groetjes
Martijn
 

Posted Tue 29 Jan 08 @ 3:04 pm
Voor 2 of drie stereo kanalen tegelijkertijd is usb 1.1 goed geschikt. De Maya kaart, maar bijvoorbeeld ook de Hercules dj console zijn usb 1.1 en die werken prima. Ik gebruik de maya usb zelf ook in combinatie met tijdcode, dan heb je dus 4 stereo kanalen tegelijk (via Asio) en dat werkt goed met redelijklage latency (6ms)
Wil je echt pro gaan, kies dan voor een firewire kaart. Firewire is een betere techniek dan usb en belast je processor ook nog eens veel minder.
Ewout
 

Posted Wed 30 Jan 08 @ 4:48 pm


(Old topics and forums are automatically closed)