Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pc beveiligen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Kan er iemand mij helpen? Ik heb numark cue gekocht voor mijn pc voor als karaoke pc te gebruiken omdat mijn dvd's beginnen te verslijten. Ik heb dus een nieuwe pc gekocht en daar staan alleen maar usb poorten op geen ps2. Hoe kan ik deze usb poorten beveiligen zodat ze niet kunnen kopieren? (via bios ze uit zetten is geen optie want dan kan ik ook geen toetenbord of muis gebruiken.) Ook zou ik willen dat ze alleen maar het programma numark cue kunnen gebruiken en niets anders. Ook dat ze niks kunnen evranderen in de pc of in het programma.

Kan iemand mij hiermee helpen?
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 2:02 am
Ik heb in het verleden wel eens een pc gezien die helemaal dicht getimmert was:
- De pc had geen start menu zodat je geen andere programmas kon starten
- ctrl-alt-del was uitgeschakeld, zodat je niet in de task manager kon komen (en zo via uitvoeren programmas kon starten)
- Er stonden geen icoontjes op de desktop, behalve de ene applicatie die je mocht gebruiken
- Het programma dat je mocht gebruiken starte automatisch op
- De usb poorten werkten, echter als je er een storage device aankoppelde (usb stick, usb harde schijf) werkte die niet.
- De netwerk kaart was uitgeschakeld
Wil je weten hoe je het een en ander op de boven genoemde manier kunt krijgen, laat het dan even weten.
Ewout
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 1:39 pm
RonnieBPRO InfinityMember since 2008
Je kan inderdaad een aparte user aanmaken, en deze redelijk dichttimmeren.

Als je dan via een registersetting de shell aanpast naar virtualdj ipv explorer.exe, dan start automatisch VDJ op, en kunnen ze niks anders. als ze VDJ dan sluiten, dan word ook automatisch de gebruiker afgemeld.
 

Posted Thu 24 Jan 08 @ 3:33 am
Ronnie, dat is ook een goede tip. Volgens mij werkt dat echter niet bij Vista.
Als je dan een wachtwoord op je eigen account hebt, kunnen ze daar niet mee aanloggen. Onder je eigen account kan je dan nog wel alles doen wat je normaal gewend bent.
Ewout
 

Posted Thu 24 Jan 08 @ 11:25 am
ENFJPRO InfinityMember since 2007
Aansluitend bij dit item nog de volgende vraag: ik wil VDJ installeren op de PC van de zaak waar ik in het weekend draai. Aangezien er één PC staat en deze ook voor gewone muziek overdag gebruikt wordt wil ik graag VDJ beveiligen (met als bedoeling dat ik alleen het programma op de bewuste PC kan gebruiken). Is er via VDJ een mogelijkheid om het programma via een paswoord te openen?
 

Posted Wed 19 Mar 08 @ 5:05 pm
Enfj, dit is vanuit VDJ niet mogelijk, maar vanuit Windows wel (je hebt dan wel XP professional of Vista home premium nodig):
- Maak een account voor jezelf aan op de pc, via rechts klikken op deze computer->beheren->Accounts en groepen, met een wachtwoord
- Pas nu de rechten aan van de VDJ map in Program files: Geef alleen het hierboven gemaakte account rechten: rechts klikken op de map-> Eigenschappen->rechten: Haal hier alle accounts weg, behalve het account dat hierboven aangemaakt is en geef aan dit account alle rechten.
- Laat normaal aanloggen met hetzelfde account als waar ze nu mee aanloggen (dit account hoeft geen wachtwoord te hebben). Als iemand onder dit account op de VDJ snelkoppeling klikt, krijgt deze een "toegang geweigerd" melding
- Log zelf aan onder het hierboven gemaakte account, waardoor je wel rechten hebt en VDJ op kan starten.
Ewout

ps: Volgens mij is het eenvoudiger om die zaak ook een VDJ licentie aan te laten schaffen?
 

Posted Thu 20 Mar 08 @ 4:43 am
ENFJPRO InfinityMember since 2007
Dag Ewout,

Dank voor de verhelderende uitleg!

Patrick
 

Posted Sat 22 Mar 08 @ 2:33 pm
Zo maak je een shell voor XP of Vista:


XP:

1) Start regedit (start menu > uitvoeren, en typ regedit).
2) Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
3) Voeg een nieuwe tekenreekswaarde toe (Bewerken > Nieuw > Tekenreekswaarde) met de naam "shell." (zonder haakjes) en zet deze waarde op de locatie van virtualdj.exe (bijv: C:\Program Files\VirtualDJ\virtualdj.exe)
4) Uitloggen & Inloggen


Vista

1) Start regedit (start menu > uitvoeren, en typ regedit).
2) Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
3) Voeg een nieuwe tekenreekswaarde toe (Bewerken > Nieuw > Tekenreekswaarde) met de naam "Shell" (zonder haakjes) en zet deze waarde op de locatie van virtualdj.exe (bijv: C:\Program Files\VirtualDJ\virtualdj.exe)
4) Uitloggen & Inloggen
 

Posted Thu 12 Mar 09 @ 4:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)