Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: wat doe ik verkeerd???? - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ewout, je geeft helaas niet aan of ik genoemde file-instellingen van enabled naar disabled moet zetten.
Ze stonden alle drie op enabled, dus ik heb ze dan maar ge-disabled, het resultaat bijft echter hetzelfde, dwz ik zit in m'n file-list nog steeds met een aantal C:/user/name/blahblablah.
Het maakt in principe niets uit, het staat alleen niet netjes...............
Bob
PS Bij de aankoop komt ook bijna 50 dollar btw, dat had niemand verteld!
 

Posted Tue 11 Mar 08 @ 1:48 am
bobhofmans wrote :
Bij de aankoop komt ook bijna 50 dollar btw, dat had niemand verteld!


De btw verschilt van land tot land. Als ik mij niet vergis is de btw in Nederland 19%. Hier in België is het 21%. Dus sommigen moeten nog meer btw betalen...
Bij een aankoop die wereldwijd kan gedaan worden, wordt er meestal over de nettoprijs gesproken. Maar het is misschien een goed tip, om het duidelijker kenbaar te maken op de site.
 

Posted Tue 11 Mar 08 @ 6:57 am
bobhofmans wrote :
Ewout, je geeft helaas niet aan of ik genoemde file-instellingen van enabled naar disabled moet zetten


Of je ze op enable of disable moet zetten hangt af van wat je zelf wilt. Wil je een beschrijving van iedere instelling, verwijs ik naar de manual van VDJ. Als je ze allemaal op disabled zet, dan kijkt VDJ alleen nog maar naar de filename.
Krijg je de rare items als je door de browser klikt, of tijdens het zoeken?

bobhofmans wrote :
PS Bij de aankoop komt ook bijna 50 dollar btw, dat had niemand verteld!


Klopt inderdaad dat de BTW per land verschilt, dus de prijs hier op de site is de prijs zonder BTW (Net zoals de meeste winkels rekenen die aan andere bedrijven leveren, zoals muziek winkels en bijvoorbeeld de Makro). Tijdens de bestelling staat de BTW wel genoemd, je kunt dan evengoed nog annuleren als je het te duur vind. Daarnaast is de BTW aftrekbaar als je een eigen bedrijf hebt.
Ewout
 

Posted Tue 11 Mar 08 @ 12:12 pm
Ewout, de vreemde items zijn allemaal hetzelfde, C:/user/username/filename etc.
Ik krijg ze als ik gewoon VDJ open en op een file in mijn muziekvoorraad druk, zeg maar Charts 2008. Alles wat NIET een letter uit het ENGELSE alphabet heeft verschijnt dan als C:/user-etc.
D.w.z. niet alleen mijn Duitse muziek, ik heb nu ontdekt dat hij Spaanse tekens ook niet pakt. Ik heb drie volle cd's van de Mexicaanse softrockers Maná in mijn bestand en moet 1 voor 1 de artiestennaam veranderen in Mana. PLUS die titels die letters zoals "ñ" hebben en die titels die een letter met een "accent de que" hebben.
Al dit soort grapjes gebeurde in mijn geliefde VDJ 2.0 versie niet: daar werden de namen en titels gewoon zo overgenomen zoals ze in mijn muziek-files staan.
Ewout, kan je de firma Atomix hier niet op attent maken? Het is toch eigenlijk een beetje vreemd dat hoe verder iets ontwikkeld wordt, hoe onmogelijker het wordt er mee om te gaan. Dat met die lettertekens is een bug die eruit gehaald moet worden. Verder blijf ik erbij dat 2 draaiende draaitafels er leuker uitzet, maar goed, daar kan ik nog overheenkomen.
Over die lettertekens niet zo.
Ik hoop niet dat er nog meer vreemde dingen gebeuren die ertoe leiden dat ik vertwijfeld de computer shops afloop tot ik een laptop met XP vindt waar ik m'n 2.0 versie in kan stoppen.
Groetjes, Bob
 

Posted Wed 12 Mar 08 @ 12:24 am
Ik zal het zelf eens proberen. Wat ik wel raar vind is dat ik nog niemand anders hierove gehoord heb, etrwijl de nieuwe browser (VDJ5) al maanden uit is.
Ewout
 

Posted Wed 12 Mar 08 @ 12:14 pm
Ik heb zelf even getest en een bestaande file gerenamed naar: ushaö Uthup - tñteá.mp3 en deze bekeken in de browser van VDJ. Deze file wordt gewoon goed getoond. Ik heb in de browser instelingen (config menu->Browser->Info gathering) alles op disable staan. Ik kan de fout dus niet reproduceren. Gebruik je de default skin?
Ewout
 

Posted Wed 12 Mar 08 @ 12:23 pm
ik heb het ook getest, en de file wordt bij mij ook goed getoond.
Albert
 

Posted Thu 13 Mar 08 @ 1:35 am
Bij mij niet. Ik heb een bestaande file omgedoopt en die verschijnt ook als C:/user/user name/file/etc.
Helaas is die hele C:/file-toestand te lang om aan het eind ervan te kijken welke titel/artiest het was. Ik heb de file-list zowel naar links als naar rechts helemaal uitgetrokken maar die verd... file-name is zo lang dat het gewoon niet past.
Ja en dan doen sommige Braziliaanse liedjes het ook niet omdat die ook klemtekens hebben. Die doen het wel en laten zioch ook omdopen.
Sommige van die C:/ nummers doen het helemaal niet en daar kan ik niets mee beginnen: ik kan ze ook niet deleten.
Ewout: al m'n ID tags zijn disabled. Verder gebruik ik gewoonlijk de basic-skin, maar ook op de andere skins blijft alles bij het oude.
Ik heb het e.e.a. volgens de instructions bijgesteld en daardoor is hoofdzakelijk het geluid beter geworden en dat was al goed in de 5 versie.
Wat ook heel heel positief is tegenover de 2.0 versie is het zoeksysteem. De 5 loopt de HELE database vliegensvlug door, de 2.0 zoekt alleen in die file-list die je open hebt staan: b.v. R&B, of Dutch, of Latin. Als je de hele database probeerde (bij de 2.0) kreeg je of niets of vreemde dingen.
 

Posted Fri 14 Mar 08 @ 1:45 pm
Versie 2 kon ook door je hele database heenzoeke, maar dan moest je specifiek voor de "map" local database kiezen in de explorer en dan zoeken. Zo bleef je de hele tijd switchen tussen de "local database" en de overige folders in de browser (hier had ik overigens sneltoetsen voor gemaakt), maar dat is nu niet meer nodig.
Wat je nog even kan proberen: Klik eens rechts op een dergelijk nummer en kies voor "File infos", wat wordt er dan aangegeven. Wat je ook eens kan proberen is het nummer direct op de c schijf te plaatsen. Dan heb je geen last van die hele lange naam. Je kunt ook even een nummer wat niet goed aangegeven wordt uploaden naar een dienst als "megafileupload" en hier de link posten. We kunnen dan misschien achterhalen wat het probleem is.
Ewout
 

Posted Sat 15 Mar 08 @ 5:21 am
Ewout, je raad is niet zo makkelijk op te volgen. Rechts klicken op een C:/user/username/etc.etc.etc geeft je een eindeloze reeks nummers als file, en dezelfde reeks als titel. Deze nummers laten zich niet deleten en zelden veranderen. Buitendat weet je niet in WAT je ze moet veranderen.
Voorbeeld: in een beoaalde file van vorig jaar -- Ballermann 2007 -- heb ik 156 Duitse liedjes. Daarvan worden er 20 niet overgenomen en getoond als C:user/username/filename/etcetc.
Ik zou dus
a) alle 156 liedjes uit m'n normale Windows "My music" file moeten opschrijven, dan
b) in dezelfde file gaan op VDJ, opschrijven welke nummers hij heeft gepakt. Dan
c) de 2 lijsten met elkaar vergelijken en ik weet welke 20 (twintig!) nummers hij NIET heeft gepakt.
d) ik weet nog steeds niet wat dat voor nummers zijn en moet ze dus draaien. Ik heb dan wel een richtlijn, echter, zoals reeds gezegd, de helft van die nummers LAAT zich niet eens draaien.
In de praktijk schiet ik er weinig mee op - ik heb een hele berg werk voor de boeg, iets waarvoor deejays in het algemeen geen tijd hebben en nog minder zin in!.

Je laatste raad, "Uploaden naar een megafileupload" begrijp ik niet.
Intussen BLIJF ik dingen ontdekken: ik klaagde b.v. dat veel nummers met HOOFDLETTERS verschijnen hoewel ze in "My music" met kleine letters staan. Als je nu tussen artiestennaam en titel 2 spaties méér maakt (d.w.z. links en rechts van het dwarsliggende streepje een extra spatie, dus nu 2 ipv 1) ) neemt hij precies over wat je hebt ingetikt.
Wel grappig........
Aan de andere kant is het geluid nu zo goed dat ik er van iedereen positief commentaar overkrijg. Diie verniieuwde/verbeterde soundcard is echt "outa this world".
En dát laat het dj-hart sneller kloppen!
Bob
 

Posted Wed 19 Mar 08 @ 1:09 pm
Ik wil graag een van jouw files bij mij proberen om zo misschien te kunnen achterhalen wat het probleem is. Daarom stelde ik voor een van de files die niet goed opent neer te zetten op een gratis site om files te delen. MegaUpload is er een of bijvoorbeeld SpeedyShare. Als je een van die nummers daar neerzet en hier de link post, kan ik de file downloaden en bij mij proberen. Anders ben ik bang dat we je niet echt verder kunnen helpen.
Wat je ook nog even kan proberen is om een van de files in Winamp of Windows media player te laden, kijken of het nummer daar wel afspeelt en wat er in de id3 tag staat.
Ewout
 

Posted Thu 20 Mar 08 @ 4:35 am
Ewout, ik stel al de moeite die je doet en raad die je geeft, zeer op prijs. Ik KAN echter geen singkle (of meerdere) files uploaden aangezien ik niet weet welke het niet doen. Ik zou dat alleen door moeizaam elimineren en deduceren kunnen vaststellen - zie vorig bericht.
Op het moment dat ik weet welke file vreemd overkomt, d.w.z. dat ik WEET welk nummer het is, kan ik meestal er iets aan doen - extra spaties invoegen; klemtonen of umlauten weghalen.
Ik kan die vervelende files niet draaien: ze flippen gewoon weer weg zo gauw ik ze in de play-list duw-. Wat jammer is dat ik ze in de file-list ook niet kan deleten - het scherm flikkert maar wat en dan komt-ie weer terug. Dus ik blijf tegen die stomme titels aankijken.
Ik accepteer het maar, vooral aangezien de geluidsverbetering op zich al 250,-- euro waard is.
Nogmaals bedankt voor je antwoorden. Misschien vind ik een manier om een "kapotte" file ergens naar toe upteloaden. Dan zal ik dat hier posten. Met de Paasdrukte nu onmiddelijk voor de deur zal ik me op m'n discotheek in het algemeen moeten concentreren.
Bob
 

Posted Thu 20 Mar 08 @ 11:26 pm
Ewout, hier ben ik weer.
Ik heb nu moeite met de "gain" knop. In de oudere VDJ's was het een prettige schuif. Nu is het een draaiknop die eigenlijk zeer moeilijk, en soms bijna onmogelijk, te bedienen is. Eén kleine draai en hij springt naar vol waardoor het geluid enorm "distorded" en de mensen van de dansvloer vliegen.
Okay, dit zou onhandigheid van mij kunnen zijn wat betreft het behandelen van de draaiknop. Nu, echter, heb ik vastgesteld dat de gain-knop ook vanuit zichzelf ineens veranderd: soms naar "vol", maar het is ook al gebeurd dat-ie naar minimum gaat waardoor de disco zonder geluid zit.
Zitten er niet erg veel bugs in de VDJ 5.7?
Weet je of er een nieuwere versie uitkomt die ik kan downloaden?
Het is nu zo ver dat m'n 2e disc-jockey mij gisterenavond heeft zien staan klooien en het niet aandurft met VDJ 5 te werken en bij de oude vertrouwde VDJ 2.0 blijft. Zij heeft nog een Sony met XP, dus dat is geen probleem. Ik zelf heb m'n ouwe Acer met XP en VDJ 2.0 als back-up naast m'n VDJ 5.7 staan. En die had ik ook nodig toen het geluid naar de moer ging.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Bob
 

Posted Sun 04 May 08 @ 4:58 am
Zoals met alle dj apparatuur is het noodzakelijk eerst vertrouwd te raken met de mogelijkheden (en onmogelijkheden). Voordat je gaat auto rijden moet je eerst ook lessen. Ik heb onlangs een Denon controller gekocht, dan ga ik eerst ook even een tijdje thuis proberen, als ik dan zeker weet dat het goed gaat neem ik deze pas mee.

Ik draai sinds 2003 met VDJ en ik heb slechts 1 keer een crash gehad en dit kwam door een corrupte mp3 file. Verder vind ik 5.0.7 prima werken.

Wat je beschrijft is geen bug, maar een instelling van de software. In het config menu kan je instellen hoe de gain moet reageren (als je bijvoorbeeld een nieuw nummer laadt). In de manual staan de verschillende instellingen beschreven (Het is zowiezo goed om die eens door te kijken). De draaiknop is inderdaad onhandig, dit is echter nooit een schuif geweest (in de standaard skin). Er zijn andere skins, die wel een schijf hebben. Je kunt ook zelf de ronde knop vervangen door een schuif. Nog een andere mogelijkheid, deze gebruik ik zelf, is om twee keyboard shortcuts te maken die de gain een stapje hoger of lager zetten.
Ewout
 

Posted Sun 04 May 08 @ 9:33 am
Ik heb geen crashes. Zowel VDJ 2.0 als 5.07 lopen als een Volkswagen. VDJ 2.0 heeft overigens wel een schuif voor gain. Erg handig.
Echter.......... bij 5.07 springt de gain knop gewoon plotseling en zonder duidelijke reden naar vol. Als de DJ dan net aan de bar bezig is mensen te bedienen duurt het even voor hij er iets aan kan doen, en de boxen dreigen opgeblazen te worden.
Het "leuke" is dat als de situatie gered is en de dj weer gezellig vodka lemons maakt, DE GAIN KNOP BIJ HET DAAROP VOLGENDE NUMMER NAAR O GAAT en de mensen zonder geluid proberen te dansen. Ik moest dus weer overstappen naar m'n oeroude Acer met VDJ 2.0
Later kon ik het user manual op m'n gemak doorlopen. Het is geschreven voor VDJ 5.0.4 en komt niet 100% overeen met VDJ 5.0.7 . Anyway, ik heb de gain knop totaal disabled en hoop dat het nu opschiet.
Tussen neus en lippen schrijf je dat men zelf de ronde knop kan vervangen door een schuif. Ik zou het zeer op prijs stellen als je ons laat weten HOE!
Bedankt.
Bob
 

Posted Mon 05 May 08 @ 9:28 am
Hoe je de skin kan aanpassen kan je vinden in de skin.sdk, die je hier op de website kunt vinden. De manual is prima geschikt voor de huidige 5.0.7, want het verschil tussen 5.0.4 en 5.0.7 zijn alleen bug fixes en geen (schokkende) aanpassingen in functionaliteit.

Als je gain heen en weer spring in volume heb je de verkeerde instelling in het config menu. Als je bijvoorbeeld kiest voor: Auto, zal VDJ de gain altijd op 0dB zetten. De enige kanttekening hieraan is is dat je nummers wel geanalyseerd moeten zijn, zodat VDJ weet hoe hard het nummer is (Dit is alleen bij automix zo, als je een niet geanalyseerd nummer handmatig in een deck sleept, wordt de analyse automatisch uitgevoerd).
Ewout
 

Posted Mon 05 May 08 @ 11:09 am
Hey, bedankt Ewout. Ik dacht dat "auto" juist het heen en weer sprngen van de gain provoceerde. Maar goed, eerlijk gezegd durf ik het niet meer aan met 5.0.7. Ik heb teveel moeilijkheden gehad, tot en met echtelijke ruzies.
De laatste keer dat ik met 5.0.7 draaide is alweer een paar avonden geleden. Toen begon hij plotseling een liedje te repeteren en Murphy's Law wil natuurlijk dat je dan net ff weg bent. Dat repeat-1-nummer kun je uiteraard zelf instellen, maar gaat via de rechter muisknop en lijkt me moeilijk dat het per ongeluk gaat. Ik vraag me af of het aan de laptop kan liggen en niet aan het programma. De 5.0.7 zit in een 700-euro Packardf Bell terwijl de 2.0 in een veel duurdere Acer en een Vaio zitten. Dat heeft er misschien iets mee te maken?
Hoe dan ook, voorlopig gooi ik het handdoek en ga terug naar VDJ 2.0 tot iemand een beter idee heeft. Pinksteren is de drukste week van het jaar en ik kan me geen embarrassing errors meer veroorloven.
Bob
 

Posted Sat 10 May 08 @ 9:15 am
Eind goed, al goed.
Mijn probleem zat hem niet in de laptop en uiteraard ook niet in de VDJ 5.0.7. Het zat hem in een zekere meneer Mohammed Aziz, de "technicus" van Carrefour hier in Pineda de Mar, die Windows Vista in m-n nieuwe laptop geinstalleerd had. Normaal doe je dat zelf, maar dat wist ik toen ook niet. Zijn naam verscheen te pas en te onpas, vooral in de VDJ files.
Ik bracht de laptop naar een computer shop en liet hem formateren. Daarna installeerde ik VDJ 5.1 en zie, alles loopt gesmeerd.
Geen rare file namen,
Geen up-and-downs in de sound.
Ik draai er nu een week mee, glashelder geluid en de laatste snufjes van 5.1 komen heel goed van pas. Vooral de makkelijke mogelijkheid het automixpunt te veranderen en/of een nummer "vlug-maar-smooth" weg te draaien.
Alleen het overnemen van de file-namen zoals ik ze in My Music intik wil nog niet voor 100 procent lukken. Soms krijg ik helemaal geen titel, alleen de artist.
Anyway, thanks VDJ.
 

Posted Thu 12 Jun 08 @ 12:58 pm


(Old topics and forums are automatically closed)