Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: wat doe ik verkeerd???? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

dj-scyHome userMember since 2008
halloookes iedereen. ik ben al reeds jaren dj en heb nu eens vdj aangeschaft.
Ik had eerst een gekraakte versie van vdj pro 5 en vond het zo goed dat ik me de full versie heb gekocht maar de home edition.
nu zit ik met het probleem als ik 2 songs wil mixen dat het nie echt zo goed gaat.
als ik de beatlock aan zet of uit gaat het nie echt zoals het zou moeten zijn.
met die gekraakt versie ging da perfect.
bij mijn home edition 3.4 zie je die grafische ding daar vanboven dat ze nie gelijk gaan en dat ze van links naar rechts wigel waggelen. tis wel nie zo erg maar je hoord het wel.
kan me iemand zeggen wat ik verkeerd doe of heb gedaan.
heb het programma al eens hernieuw geinstaleerd maar het probleem blijft.
heb zelf al een format c. gedaan maar dat hielp ook niet.
denk wel dat mijn pcke zwaar genoeg is.
 

Posted Sat 19 Jan 08 @ 2:42 pm
Je kunt eens proberen om de reactivity in het config menu 1 tikje lager te zetten, dus bijvoorbeeld van fast, naar medium. Hou er rekening mee dat er sinds de 3.4 versie veel verbeterd is, daarom zul je inderdaad merken dat de 3.4 versie anders is dan de 5.x versie.
Daarnaast vraag ik me af waarom je de beatlock fuctie gebruikt als je al jaren dj bent.
Ewout
 

Posted Sun 20 Jan 08 @ 2:04 pm
dj-scyHome userMember since 2008
ja ik had nog geen deftige koptelefoon om voor te beluisteren. nu ga ik die volgend weekend gaan kopen.
bedankt voor de tip. zal het sebiet gaan proberen. laat nog wat weten.
 

Posted Mon 21 Jan 08 @ 9:04 am
kun je monitoren? als je de mk2 hebt kun je dit, maar als je de dj control mp3 hebt, heb je een bep. geluidskaart nodig
 

Posted Sun 27 Jan 08 @ 6:10 am
Mijn vrouw en ik werken ieder in een eigen zaak(naast en boven elkaar in Spanje aan de Costa Brava) met VDJ 2.0 en het bevalt ons uitstekend. De beatlock is natuurlijk het eerste wat in je in de config uitzet aangezien in een vakantietent de muziek nogal afwisselend is. Je hoeft Hazes en Timbaland niet echt te mixen.
Wat wel belangrijk is is te kunnen cuen en dat lukt me niet. Sommige songs, zeg maar Dirt Dancing, beginnen automatisch netjes daar waar de muziek echt begint, andere songs vertikken het om naar de cue te luisteren en flippen weer terug naar het begin zo gauw ze gaan draaien. Aangezien wij ook drankjes maken kun je niet de hele tijd heen en weer springen om de Eagles en Hotel California een minuut vooruit te duwen.
Hetzelfde gebeurt aan het eind van een song- sommigen moet je gewon eerder uitzetten en ook daar luistert ie niet naar de cue die ik hem voorleg.
Ik hoor graag als iemand hier een raad heeft.
Dan nu naar het volgende probleem: wij hebben die 2.0 versie op een CD. Helaas gaat die maar tot Windows XP. Toen we zes/zeven maanden geleden een Packard Bell met Vista kochten, pakte die hem niet. Ik had toen nog een Acer met XP kunnen kopen, maar aangezien het een reserve laptop zu worden voor als in een van de 2 zaken de computer het begeeft, en verder mijn computer genie zoontje er een gedownloade nieuwere versie van VDJ instopte, maakte ik niet zo'n haast.
Nu hoor ik dat er praktisch geen laptops met XP te koop zijn en zit er dus over na te denken die nieuwe 5.0 PRO versie te kopen.
Nu vond ik die nieuwere versie van vorig jaar niet zo geslaagd (nummer vergeten, iets met "4" dacht ik), vooral omdat de song-ZOEK-lijst in het midden alleen maar de titels aangaf, niet de artiest. Dat ben ik niet gewend en ik denk dat de meeste dj's het wel met mij eens zullen zijn dat je zo min mogelijk een goed lopend systeem moet veranderen.
(wat anders is natuurlijk als je van vinyl naar CD overstapt en van CD naar computer. Ja, ik draai al een tijdje. lol)
Anyway, mijn vraag is nu: hoe doet de VDJ 5.0 pro versie het in de praktijk. Ik wil gewoon m'n plaatjes kunen draaien, met duidelijke songlists en niet een versie waarmee ik een F16 kan inhalen. Bij wijze van spreken. Geen loopen, scratchen of samplen, gewoon muziek!
 

Posted Sun 27 Jan 08 @ 7:10 am
@bobhofmans, als je VDJ bedrijfsmatig gebruikt is het wel verstandig om een licentie van VDJ aan te schaffen. Het is zelfs illegaal als je dat niet doet.
Sinds de 2.0 versie is er veel verandert. Er is ook een nieuwe auto mix functie, waarbij er meer opties beschikbaar zijn. De "problemen" die je beschrijft zijn inderdaad aangepakt en met de juiste instellingen heb je hier geen last meer van.
Je kunt hier van de website de demo versie downloaden en installeren. Je kunt dan 20 dagen testen en proberen.
Hopelijk zien we je snel terug als full version user.
Ewout
 

Posted Sun 27 Jan 08 @ 9:32 am
@Ewout, bedankt voor de tips. Intussen heb ik de VDJ 5 trial version gedownloaded. De automix loopt erg smooth en het lijkt net of de sound op m'n laptop beter is dan 2.0. (?) Ook is het user's manual veel duideijker dan vroeger.
Echter, het meest vreemde aan deze versie i.v.t. 2.0 is dat er slechts 1 deck draait. Het zal een kwestie van wennen zijn. Eén in het oogspringend voordeel is dat je een verzoekje zonder gehannes meteen als volgend liedje kunt draaien. Aan de andere kant ziet het er voor publiek dat over de bar hangt natuurlijk leuker uit wanneer er 2 draaitafels draaien. Nu komt dat 2e deck beetje eenzaam en verloren over.

Desaltietemin zal ik zeker de full versie bestellen. En daar loop ik weer tegen een muur aan: ik zou graag de boxed uitvoering willen kopen en naar Spanje laten sturen Ik hang op dit moment met m' oude Acer op de Filipijnen (en blijf hier nog tot het seizoen in maart begint) en durf het niet aan 299 $ te betalen voor een download op een computer die het theoretisch ieder moment zou moeten begeven.
Enfin, Spanje staat niet op de country list voor de boxed version. Enig idee waarom niet?
 

Posted Sun 27 Jan 08 @ 9:39 pm
Sorry, Spanje en andere europese landen staan apart helemaal vooraan op die landenlijst. Ik keek natuurlijk het hele alphabet af en dan vind je bij de "S" geen Spain en bij de "E" geen "España".
Anyway, het is dus opgelost.
Dan vraag ik me af wat de home edition voor iets is, oftewel, kán dat wat zijn voor 29 dollar?
 

Posted Mon 28 Jan 08 @ 6:46 am
Waarom zou je de boxed version willen hebben? Het enige verschil is dat je een doos, cd en een handleiding hebt. De doos gooi je meestal na een paar weken weg, de cd is na de eerste update (die je dan kunt downloaden) ook niet meer actueel. Het enige voordeel is dan de manual, maar die kun je ook altijd hier van de site dowloaden en desnoods printen. Let wel dat deze meestal bij iedere update aangepast wordt, zodat deze geprinte versie ook snel veroudert is.
Aanschaffen hier via de site is eenvoudig en erg snel. Zodra je betaling binnen is ontvang je een e-mail met hierin je serienummer. Als je deze hier op de site invult, kun je de volledige versie gelijk downloaden.
Het klopt dat de geluidskwaliteit verbeterd is, sinds VDJ 4 zit er een nieuwe beter klinkende soundengine in.
De home versie is een oudere gestripte versie, waarbij geen updates voor uit komen. Het kan zijn dat het voor jouw toepassing voldoende is.
Ewout
 

Posted Mon 28 Jan 08 @ 1:02 pm
Hey bobhofmans,

Als je de downloadversie koopt, kan je deze na vb. een computercrash gewoon opnieuw downloaden. Ik denk dat dit je wel kan geruststellen. De downloadversie blijft steeds beschikbaar voor jou persoonlijk. Je moet er wel voor zorgen dat je jouw persoonlijk registratienummer niet kwijtgeraakt.

Toen ik virtual dj kocht, was dat versie 4.1, denk ik. Toen ik via de helpdesk vroeg of ik versie 3.4 ook nog kon krijgen, was dit geen enkel probleem. Zo had ik dus elfs 2 versies in mijn bezit, zonder een cent meer te betalen. Ik zie alleen maar voordelen tov de boxed version.

Groetjes,
manducator
 

Posted Fri 01 Feb 08 @ 4:19 pm
Hey Ewout, Manducator,
bedankt voor jullie tips. Ik ben gerustgesteld!
Zo gauw ik terug ben in mijn "dorp" aan de Spaanse kust, en ik de laptops waarmee ik werk voor m'n neus heb, zal ik de VDJ Pro 5.4 dowloaden.
Groetjes
BoB
 

Posted Sat 02 Feb 08 @ 8:52 am
bobhofmans wrote :
Hey Ewout, Manducator,
bedankt voor jullie tips. Ik ben gerustgesteld!
Zo gauw ik terug ben in mijn "dorp" aan de Spaanse kust, en ik de laptops waarmee ik werk voor m'n neus heb, zal ik de VDJ Pro 5.4 dowloaden.
Groetjes
BoB


De meest recente versie is 5.0 rev6
 

Posted Sat 02 Feb 08 @ 3:52 pm
Manducator schreef: De meest recente versie is 5.0 rev6

kleine correctie: De meest recente versie is 5.0 rev7 (ook wel 5.0.7 genoemd) ;-)
Ewout
 

Posted Mon 04 Feb 08 @ 11:16 am
Superstom wrote :
kleine correctie: De meest recente versie is 5.0 rev7 (ook wel 5.0.7 genoemd) ;-)
Ewout


LOL, hij is pas van vandaag uit!!

Ik lees trouwens dat 5.1 er ook zit aan te komen.
 

Posted Mon 04 Feb 08 @ 2:04 pm
ik vond het wel een leuke grap. Er wordt altijd aan verbeteringen en uitbreidingen van VDJ gewerkt, dus de 5.1 versie zal er ook komen.
Ewout
 

Posted Tue 05 Feb 08 @ 12:19 pm
@Ewout, ik ben terug in Spanje en heb net de 5.0.7 gedownloaded. Alles is prima verlopen, echter.........
de automix wisselt te vlug, kort intro en "out-tro" teveel in, bij de VDJ 2.0 kon je dat in de config veranderen.Bij deze versie kan ik dit in de config niet zo vlug vinden. Het is natuurlijk een kleinigheidje, iets dat ik over het hoofd zie, maar wil toch graag je hulp inroepen......
Bedankt.
Bob
 

Posted Sat 08 Mar 08 @ 8:31 am
Welkom als professional edition user.

Tussen het Filemenu en de playlist staan 2 knoppen: Een bliksemschicht (om auto mix aan te zetten) en een plusje. Als je op het plusje klikt, kun je aangeven hoe de automix te werk gaat. Zet de instelling eens op smart, of op fade (remove silence). Je kunt hier ook de lengte van de fade opgeven, deze staat standaard op 4 seconden, je kunt eens 2, 1 of 0 proberen. De beste instelling is afhankelijk van je eigen voorkeur, dus de verschillende instellingen eens een kwartiertje of half uurtje aanhoren is de beste oplossing om de voor jouw beste instelling te vinden.
Ewout
 

Posted Sun 09 Mar 08 @ 7:21 am
Bedankt. Hij stond op Smart en je kunt de lengte van de fade alleen in een van de andere opties bepalen. Het loopt nu beter
Volgende probleem: het was mij bij de trial versie van VDJ 5 al opgevallen dat hij niet precies de "Titels & Artist" van de muziekfolder overneemt naar de file van VDJ, m.a.w. als je in je Windows muziekfolder een titel verkort of iets mooier of praktischer maakt, neemt VDJ dat niet over. Was het origineel in hoofdletters en heb je dat 3 jaar geleden al veranderd, neemt VDJ 5 het oorspronkelijke schrift weer over.
Goed, hier is mee te leven.
Waar niet mee te leven is, is dat sommie muziekstukken in de file-list als "C/user/username/muziekfile/onderafdeling/etc etc" overgenomen worden. Links boven bij songtitle verschijnt een oneindige reeks cijfers. Gedeeltelijk laten deze nummers zich niet eens naar de playlist draggen, gedeeltelijk zijn ze te draaien. Dan kan je uiteraard de naam veranderen, dit is echter een hoop werk en was nooit de bedoeling. Buitendat zit er veel Duitse hard rock (Böhse Onkelz) bij. Ik draai die muziek heel weinig, meestal aan het eind van het seizoen als er klaarblijkelijk goedkope reizen voor Duitse hardrockers worden uitgeschreven. Grapje. Anyway, ik ken niet alle titels. Daar is uiteraard ook een oplossing voor (als de zaak gesloten is een gast uit te nodigen voor een borrel en een etentje en samen al deze "C/" nummers door te nemen en de titels te veranderen.)
Dit is natuurlijk redelijk primitief als je net een nieuw dj programma hebt.
Ook andere Duitse muziek laat zich niet altijd overnemen. Dit is een behoorlijke "pain in the ass" aangezien de Costa Brava met Pasen stampvol met Duitse jeugd zit.
Kan je iets met dit verhaal beginnen? Hebben onze buren iets ingebouwd tegen Internet downloaden? Of is dit gewoon een bug in VDJ 5.0.7?
Zal ik een andere versie van VDJ aanvragen? Ik lees hier ergens boven dat iemand dat zonder problemen kon doen!
Ook een oplossing is een nieuwe laptop met XP te kopen, in zover die nog ergens te krijgen is: daar doet m'n VDJ 2.0 het.
Dit lijkt me echter redelijk overdreven!
Alvast bedankt voor alle info.
Bob
 

Posted Mon 10 Mar 08 @ 2:10 am
Ewout, intussen heb ik ontdekt dat het hem in de umlaut zit: d.w.z. DJ Ötzi pakt-ie niet, DJ Oetzi wel. Dus het wordt Boehse Onkelz ipv Böhse Onkelz.
Dat neemt niet weg dat er in de filelist nog steeds vrrrreemde dingen gebeuren. Dat ging op VDJ 2.0 allemaal wat prettiger.
Bob
 

Posted Mon 10 Mar 08 @ 2:40 am
Controleer even de instellingen in de browser. Voor versie 5 werd alleen naar de filenaam gekeken en hier werd de artiest en titel uit bepaald (zo goed als mogelijk). Vanaf VDJ 5 wordt ook de mp3 id3 tag gebruikt (als dit aan staat in de browser). Als je tags dan niet goed ingevuld zijn, krijg je inderdaad vreemde dingen. Controleer dus even hoe de instelling staat: CDJ config menu->Browser-> "Read id3 tags" / "Id3 artists / title" / "Id3 comments".
Ewout
 

Posted Mon 10 Mar 08 @ 12:18 pm
53%