Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Disengage Beatlock gaat verkeerd

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pepeisPRO InfinityMember since 2005
In mijn setup staat "Disengage Beatlock" op "on switch". Dit werkte altijd goed. Bij het laden van een nieuw nummer werd de beatlock naar het andere deck gelegd.
Nu verandert dit nog van deck maar meer en meer (vroeger kwam dit zeer sporadisch voor, nu meer en meer, en gisteren zelfs altijd) wordt het tempo, van het nummer dat bezig is, ook veranderd.

vb. Op deck A speelt een nummer met BPM 100. Op deck B leg je een nummer met BPM 110.
Vroeger : de beatlock switcht naar deck B. BPM van deck B wordt aangepast naar 100, maw. deck B -9,1%.
Nu : de beatlock switcht naar deck B. BPM van deck A wordt aangepast naar 110, maw. deck A +10%.

Dit is zeer vervelend want het nummer dat op dat moment aan het spelen is, wordt plotseling versneld/vertraagd.
Wanneer het voorkomt, kan ik het probleem voortdurend reproduceren. Het vervelende is dat het ook nog af en toe goed gaat, dus het kan niet aan de instellingen liggen denk ik dan.
Ik gebruikte de automix-functie vroeger niet en toen had ik het probleem niet. Het lijkt erop dat dit probleem zich voortdoet nadat ik deze functie eens heb gebruikt in een sessie.

Wie heeft dit ook voor en/of kan helpen.

mvg,
Peter
 

Posted Fri 18 Jan 08 @ 3:07 am
Ik vraag me ook echt af waarom je zou willen dat de beatlock verspringt. Ik gebruik de beatlock nooit en de sync heel sporadisch (meestal in een noodgeval). Disengange zou de beatlock uit moeten zetten.
Daarnaast vind ik wat je beschrijft vreemd. Normaal zou je willen dat het nummer wat voor het publiek speelt de master voor het tempo is. Je past het andere deck aan aan het nummer dat voor het publiek speelt, niet andersom.

Het kan ook anders:
Stel je draait een nummer zonder beatlock, je laadt een ander nummer in het andere deck. Dan druk je 1 keer op de sync knop om de bpm gelijk te zetten, dan druk je 1 keer rechts op de sync knop, om het nummer er goed in te krijgen. Dan heb je die hele beat lock niet nodig.
Ewout
 

Posted Fri 18 Jan 08 @ 10:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)