Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: begginende dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey ik zal mezelf voorstellen ik ben Tom van hogeveen.
Ik maak al een tijdje zelg hardstyle met Fruity loops, ik ben sinds een kleine tijd geeintreseerd geraakt in muziek mixen. De muziek die ik vooral aan elkaar wil mixen is hardstyle soms hardcore en jumpstyle. Ik was van plan om een 2 kanaals mengpaneel te kopen en 2 draaitafels, ik wilde viritual dj gebruiken om mijn muziek mee aftespelen(timecoded vinyls). Mijn vraag is hoe dit precies werkt, is het handig voor een beginner en kan ik elke draaitafel hiervoor gebruiken?
GR.Tom
 

Posted Thu 10 Jan 08 @ 12:08 pm
Voor meer info over tijdcode zie hier. Ik zou alleen met VDJ en een goede geluidskaart beginnen. Vind je het dan leuk, kan je altijd uitbreiden door een externe mixer en draaitafels met tijdcode aan te schaffen.

Tijdcode kan met iedere draaitafel, echter hoe beter, stabieler de draaitafel hoe beter het resultaat. Ook het element en naald die je gebruikt bepalen de kwaliteit (net als met normale platen). Ik zou in ieder geval kiezen voor direct drive draaitafels en niet voor snaar aangedreven (ook wel belt drive genoemd) types kiezen. Een snaar aangedreven draaitafel is niet sterk en staat zo stil als je even aan het plateau zit.
Ewout
 

Posted Thu 10 Jan 08 @ 2:08 pm
OpiaticHome userMember since 2008
Fruity Loops??
Dat is nu eens een programma waar ik NIETS van versta xD
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 10:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)