Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Error in the ASIO sound driver

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

gigi07PRO InfinityMember since 2007
Als ik men VDJ opstart krijg ik foutmelding "Error in the ASIO sound driver"? Ligt dit aan men Laptop of MK2 controller? Als ik een format doe van men Laptop, is dit probleem opgelost... maar komt altijd terug.... ?

Gi
 

Posted Thu 03 Jan 08 @ 3:16 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
't Is al klaar.... Heb in "Sound Setup" Apply Eq on external inputs uitgevinkt... geen error meer!
Voor wat dient die instelling eigenlijk?

Gi
 

Posted Thu 03 Jan 08 @ 3:40 pm
Dat de eq ook voor de inputs werkt. Ik denk echter niet dat dit het "probleem" veroorzaakte. Als je je dj console aansluit, dan in sound config kiest om die outputs te gebruiken wordt deze keuze opgeslagen. Als je VDJ afsluit en de volgende keer weer opstart, maar dan zonder de console (of met de console in een andere usb poort), kan VDJ de "uitgangen" niet meer vinden, wat resulteerd in de genoemde melding. Deze kun je gewoon weg klikken en in de soundconfig een andere soundcard kiezen.
Ewout
 

Posted Mon 07 Jan 08 @ 11:59 am
mensen ik heb ook zo'n probleempje,
ik heb nog niks van een controller ofzo dus. wil ik timecode cd's gaan gebruiken die ik gedownload en gebrand heb van vdj.com
nu heb ik (met mijn behringer uca 202 ) alles aangesloten zoals overal op internet uitgelegd staat maar zodra dat ik in het config menu aanklik (om te testen) single timecode input dan komt hij automatisch met bij soundcards met ''asio driver'' en dat is mn enigste optie daar.als ik vervolgens op OK klik krijg ik die foutmelding: ''''error in the ASIO sound driver'''' dus klik ik op de knop: ''asio config '' maar of die geeft de zelfde foutmelding of ik kan er op kloikken wat ik wil en dr gebeurt helemaal niks.
dit is erg eritant want momenteel moet ik alles dus met mijn muis doen en dat werkt gewoon niet.
die fout veroorzaakt het volgende: error in asio sound driver '' dan kan ik wel tracks naar de decks slepen maar ik kan zo vaak als ik wil op stutter duwen en er gebeurt niks.
kan iemand aub helpen?
nu weet ik ook dat de behringer uca 202 natuurlijk ook maar een hele goedkope crappy kaart is met maar 1 input en 1 output maar ik heb wat ''research:p'' gedaan en ik weet dat het kan. hiermee wil ik dus aangeven dat het allemaal alleen maar aan de driver ligt(denk ik)


zou ik nieuwe drivers moeten downloaden ofzo?
zoja waar?
 

Posted Sat 04 Apr 09 @ 2:21 am
this is the solution for all probs...
first plug ur headphonein to your controller...
go to sound setup:
input: NONE
output: HEADPHONES--- master chan1&2 / headphones: chan3&4
soundcard: ASIO DRIVER--- asio4all v2
DON'T use ultra-latency ASIO

thats how to pre-listen ur songs with headphones on the controller
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 2:23 pm
Well, thanks for your input. I guess that since the last response was from april 2009 this issue is solved by now.....
But because this is the Dutch forum, Dutch is the genuine language here. So please respond in Dutch next time.
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 3:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)