Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bpm kwijt

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

happy newyear,

vraagje : hoe komt het dat vdj 5 niet de bpm kan lezen van mijn muziek(sommige, niet allemaal) Het zijn allemaal electronische muziek(house enz..)
en hoe kan ik dat verhelpen?
 

Posted Thu 03 Jan 08 @ 7:39 am
Als je het nummer in de VDJ browser selecteerd en kiest voor analyse, wordt dan de tijd en bpm wel ingevuld? Wat voor ssort bestanden zijn het (mp3, wav, ...). Heb je deze nummers zelf omgezet?
Hoe zijn de instellingen in het browser tab van het configuratie menu, heb je hier Id3 tags aanstaan? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je nummers van cd / dvd naar je harde schijf hebt gekopieerd en dat het schrijven naar de id3 tag mislukt omdat de bestanden nog read only zijn.
Ewout
 

Posted Thu 03 Jan 08 @ 11:05 am
sorry voor het late antwoord, was op vakantie,
als ik de muziek laat analyseren door vdj wordt de tijd en bpm ingevuld voorheen deed vdj dat zelf;
bijkomend probleem: in de bpm comment staan altijd puntjes of in sommige gevallen 1 en puntjes erachter
lastig want ik kan niet derikt aflezen hoeveel bpm, als ik hem laad komt ie er wel op op de decks
 

Posted Fri 18 Jan 08 @ 4:23 am
De bpm wordt pas geanalyseerd op de eerste keer dat je het nummer laadt, of als je de analyse handmaig start (door rechts op een nummer of folder te klikken en te kiezen voor analyse). Wat ik meestal doe als ik nummers heb toegevoegd, de hoofdmap selecteren, dan recuse aanzetten (alle nummers in de hoofdmap en alle sub mappen) worden getoond. Dan sorteren op bpm, alle nummer die nog niet geanalyseerd zijn staan nu bij elkaar. Ik selecteer die en kies voor analyse.

Als je in het bpm veld alleen puntjes ziet staan, is waarschijnlijk je bpm kolom te smal, waardoor de data er niet in past en er .. verschijnen.
Ewout
 

Posted Fri 18 Jan 08 @ 11:02 am


(Old topics and forums are automatically closed)