Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hele set aan elkaar mixen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

RamjenHome userMember since 2007
Hi!
Ik ben net begonnen met VirtualDJ. Ik wilde het alleen gebruiken om nummers aan elkaar te mixen en vervolgens als 1 set op cd te branden voor in de auto enzo.

maar mijn vraag nu, het lukt me wel om twee nummer te mixen en vervolgens te recorden. Maar hoe kan je het opgeslagen bestand (die twee nummers) bewerken en elke keer nieuwe nummers eraan vast mixen. Nu moet ik elke keer het opgeslagen bestand helemaal uit laten spelen voordat ik begin met mixen.

Ik zal het een beetje klungelig uitgelegd hebben, maar zo voel ik me ook wel een beetje. haha!

wie kan mij helpen?
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 11:26 am
VDJ is bedoelt als live mix tool, dat betekent dus dat je je hele set in een keer opneemt. Wil je nummer voor nummer doen (offline mixen), zijn hiervoor andere paketten meer geschikt, zoals cakewalk.
Ewout
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 11:36 am
RamjenHome userMember since 2007
oke thx!!!

is reason ook zoiets, of cakewalk beter?
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 11:37 am
VersaHome userMember since 2007
je moet ff audacity downloaden, daarmee zou het ook kunnen en dat is een gratis programma
als je het gewoon wil gebruiken om mee te knippen of plakken
als je effecten erbij wil voegen zou ik eerder gaan voor adobe audition
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 2:15 pm
Volgens mij zijn audacity meer bedoeld als sampler en bewerken van audio fragmenten. Audition kan je er wel voor gebruiken, net als mixmeister.
Ewout
 

Posted Mon 24 Dec 07 @ 10:53 am
Als je 'niet-live' een mix wil maken, lijkt mij mixmeister een goede keuze; eenvoudig, goede uitleg (het programma heeft ingebouwde video-tutorials in het Engels), maar is qua werkwijze niet te vergelijken met Virtual DJ. Met mixmeister kan je een mix maken via knippen en plakken van nummers. Beats worden automatisch uitgelijnd. Simpel dus. Er zijn ook dj's die het live gebruiken, maar live betekent dan dat ze steeds een aantal nummers op voorhand hun plaatjes aan 't knippen en plakken zijn. Inspelen op je publiek is moeilijker want het volgende liedje staat al geprogrammeerd. Mixmeister is wel compatibel met de hercules console mk2, dus je kan live volume- en eq-knoppen gebruiken.

Als je echt pro te werk wilt gaan (wat niet wil zeggen dat VDJ en mixmeister niet pro zijn), kan je ableton gebruiken. Dan ka je zelfs zelfgemaakte beats e.d. inmixen. Maar dat is al zo simpel niet meer. Ik heb ableton leren kennen dankzij Richie Hawtin, een minimal techno dj die er 3 à 4 platen tegelijk mee laat draaien. De laatste dj-mix van Richie Hawtin (die uiteraard niet live gemaakt is) bevat 192 liedjes in 90 minuten. De extra DVD bevat dan ook een mp3, omdat 90 minuten niet op 1 CD passen.

Nu, ik weet niet welke muziek jij wilt mixen, maar je zou ook VDJ een playlist kunnen laten afspelen, met automix (hierbij kan je een aantal dingen instellen, zoals de tijd dat de liedjes elkaar overlappen), en dit opnemen op de harde schijf. Op die manier heb je ook een gemixte cd. Waarschijnlijk is dan niet alles perfect gebeatmixed, maar heb je een CD met jukebox-effect; het volgende liedje start op als het vorige net niet gedaan is; jouw CD zal geen stiltes meer bevatten.

Reason is een pakket om zelf muziek te maken, en totaal ongeschikt om te mixen. Het heeft deze functies gewoonweg niet.
 

Posted Tue 25 Dec 07 @ 4:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)