Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Karaoke CDG

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Zijn er ook Nederlandse CDG files te koop voor karaoke ?

En welk zijn de beste oftewel ligt het dichst bij het orginele geluid.
 

Posted Sat 22 Dec 07 @ 5:47 pm
Vergeet te vragen of je je ook zelf kan maken van je nederlandstalige cd's ?
 

Posted Sat 22 Dec 07 @ 6:51 pm
Zelf karaoke maken kan met speciale programmas, maar dit is heel erg veel werk. Ik weet wel dat er Nederlandstalige karaoke dvds zijn. Ik heb er hier een paar geripped naar vob. Je speelt ze dan af als video files. Het nadeel hiervan is dat de files redelijk groot zijn.
Of er ook cdg cds te koop zijn weet ik niet. Je kunt natuurlijk altijd even zoeken met google op karaoke en het vinkje "Pagina's uit Nederland" aan te zetten.
Ewout
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 11:22 am
Bedankt Ewout.

CDG's die ik heb van buitenlandse artiesten vind ik ook veel beter bij het orgineel kome dan menig karaoke dvd uit nederland.
Met CDG werkt het in pricipe hetzelfde, virtualdj kan hier heel goed mee overweg.
En je bespaart heel veel ruimte.
Enige vershil is dat je tijdes de karaokesong geen bewegende achtergrond hebt, maar naar mijn idee is dat ook overbodig.
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 12:08 pm
Bij die Nederlandstalige zit vaak een of ander vaag videotje van bijvoorbeeld een bloemencorso. Dat hadden ze van mij ook weg kunnen laten. De enige andere Nederlandstalige karaoke cds zijn die beeldplaten van Pioneer. Deze zijn ook best goed, maar ik zou niet weten hoe je die naar cdg zou moeten omzetten. Een dvd omzetten naar cdg gaat ok niet zomaar, dus daarom heb ik ze als vob laten staan.
Ewout
 

Posted Mon 24 Dec 07 @ 10:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)