Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Extra geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

NeyluzzHome userMember since 2007
Hey mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing voor het voorbluisteren via koptelefoon.
Maar nu heb ik dus een extra geluidkskaart nodig.
Ik heb een niet zo dure maar toch handige usb geluidskaart gezien Zie hier http://www.kijkshop-ict.nl/product/90648/USB%20Sound%20Adapter.htm .

Is dit een goede keus en werkt dit dan ook ?

Groeten,

Niels
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 10:12 am
Wil je voorbeluisteren kun je het beste een 4.1 kaart of beter (5.1, 7.1) aanschaffen. Deze kosten een paar tientjes en dit is veel makkelijker aan de praat te krijgen dan 2 aparte geluidskaarten.
Ewout
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 11:37 am
Ewout heeft uiteraard gelijk, 1 geluidskaart is misschien handiger, maar de oplossing die jij voorstelt, werkt ook. Je moet dan wel even schipperen met de latency. 2 geluidskaarten hebben niet dezelfde verwerkingssnelheid, dus dat moet je een beetje opvangen met je instellingen.

Maar het werkt, want voordat ik mijn hercules console mk2 had, heb ik maanden zo'n usb-kaart gebruikt.
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 4:22 pm
Volgens mij is het niet mogelijk de latency van beide kaarten op elkaar af te stemmen. In het verleden erg veel problemen gezien met het gebruik van 2 kaarten icm de bijgeleverde drivers (bij goedkopere geluidskaarten zijn deze meestal niet al te best). Van buffer problemen (resulterend in vastlopende computers) tot verschillen in latency.
Daarom raad ik aan om gewoon 1 geluidskaart te gebruiken.
Ewout
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 11:59 am
Superstom wrote :
Volgens mij is het niet mogelijk de latency van beide kaarten op elkaar af te stemmen. In het verleden erg veel problemen gezien met het gebruik van 2 kaarten icm de bijgeleverde drivers (bij goedkopere geluidskaarten zijn deze meestal niet al te best). Van buffer problemen (resulterend in vastlopende computers) tot verschillen in latency.
Daarom raad ik aan om gewoon 1 geluidskaart te gebruiken.
Ewout


Je hebt gelijk, Ewout, je kan de latency van 2 geluidskaarten niet op elkaar afstemmen. Dat is inderdaad onjuiste info van mij. Sorry. 't Is al een tijdje geleden dat ik dit systeem gebruikte. Maar met een hogere latency lukte het beter om te kunnen beatmatchen met 2 geluidskaarten. Laten we 't erop houden dat het afstemmen van de latency-setting belangrijk is als je wilt werken met 2 geluidskaarten.

P.S.: bij het gebruik van zo'n usb-geluidskaart heb ik zelfs nooit drivers moeten gebruiken. Maar als je de keuze hebt, gebruik dan 1 geluidskaart. Maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Groetjes.
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:17 pm
NeyluzzHome userMember since 2007
Beste,

Ik heb nu een nieuwe 5.1 geluidskaart.

Het gaat perfect !

Dankjewel voor de (snelle) Info !
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 3:40 pm
 

Posted Sun 16 Dec 07 @ 11:19 am
NeyluzzHome userMember since 2007
Nope, dat is een andere.

Ik heb nu een trust 5.1 kaart, ik moet zeggen dat het aardig lukt.
Binnenkort koop ik mijn mk2 , dan zal mijn geluidskaart overbodig zijn, maarja.

Groeten,

Niels
 

Posted Sun 16 Dec 07 @ 11:22 am
Hoe heet die soundcard/waar kun je hem kopen/is die sweex USB Soundcard ook goed voor voorbeluisten en eventueel een mengpaneel op aan te sluiten?
 

Posted Mon 17 Dec 07 @ 11:15 am
aha zo 1 had ik dus ook maar als nog kon ik niet voorbeluisteren best gek >.<
 

Posted Sun 06 Jan 08 @ 6:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)