Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bepaalde functies uitschakelen dj console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

VersaHome userMember since 2007
Ik wil bij mijn hercules mk2 dj console bepaalde dingen uitschakelen, zoals de crossfader.
De codes begrijp ik wel en ik weet dat het een xml file is in deze map:
Mijn documenten\VirtualDJ

maar nou wou ik graag weten hoe heet het xml bestand van de hercules dj console?
 

Posted Thu 06 Dec 07 @ 4:47 pm
In de 3.4 versie staan deze bestanden in de folder waar je VDJ hebt geinstalleerd: standaard is dit c:\\program files\\virtualdj. Je kunt de crossfader disabelen in het vdj config menu. Ik weet echter niet of dat in de 3.4 versie al mogelijk was. Pro users kunnen een mapper downloaden waarmee aanpassingen aan de knopen van de console erg eenvoudig is. Misschien tijd voor een upgrade.
Ewout
 

Posted Fri 07 Dec 07 @ 8:04 am
VersaHome userMember since 2007
ik ben nu namelijk met de demo pro versie bezig.
ik wil proberen mijn hercules console samen met de vestax vci-100 te combineren
dat gaat heel goed door bepaalde functies uit te schakelen van de vestax vci-100
maar nu wil ik ook bepaalde dingen uitschakelen van de hercules console

maar ik moet gewoon de naam hebben van de file waar de midi codes staan in een .xml file :)
 

Posted Sat 08 Dec 07 @ 12:21 pm
In de demo worden de controllers native aangestuurd, dat betekent dat er geen midi xml file is. Deze wordt pas geinstalleerd als je een mapper gebruikt. Deze mappers werken niet in de demo en zijn alleen te downloaden voor pro users. Daarnaast werkt de demo maar 20 dagen, dus wordt het waarschijnlijk tijd om te upgraden naar de pro versie.
Ewout
 

Posted Sun 09 Dec 07 @ 9:03 am
VersaHome userMember since 2007
ja maar ik wil niet 200 euro dokke terwijl ik niet ckr weet of de vestax er wel vlekkeloos ermee draait
 

Posted Sun 09 Dec 07 @ 1:30 pm
De Vestax heeft nog geen Native ondersteuning, dat betekend dat er geen mapper voor kan worden gemaakt. Wil je de VEstax uitproberen kan dat met de Demo versie, je moet dan echter zelf de midi commandos aan functies binnen VDJ koppelen.
Wil je echter functies van de dj console uitschakelen (wat je in eerste instantie wilde) kan alleen met een mapper (voor de dj console) en deze kan je alleen gebruiken als je de volledige versie van VDJ hebt.
Ewout
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 1:31 pm
VersaHome userMember since 2007
ik weet niet zeker of ik 200 euro wil gaan riskeren om iets uit te kunnen testen, dat is het niet waard :(
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 6:27 am
Ik snap je probleem niet.
Met de demo versie kun je zowel je vci controller uitproberen als je dj console gebruiken. Als je upgrade naar de pro versie kun je je dj console mappen zoals je zelf wilt (het uitschakelen van functies van je dj console kun je niet testen met de demo). Zonder de pro versie kun je die vci controller niet gebruiken en kun je de dj console niet mappen.
Je kunt ook voor een ander software pakket gaan, maar die zijn nog duurder en deze rekenen vaak voor iedere upgrade wederom een x bedrag.
Ewout
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:07 pm


(Old topics and forums are automatically closed)