Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Denon - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

gigi07PRO InfinityMember since 2007
Hallo,

Ik wil overstappen naar Denon...
Werkt een Denon HD2500 met Virtual DJ? Of moet ik een HC4500 aanschaffen?

Groetjes Gi
 

Posted Wed 21 Nov 07 @ 6:44 pm
De HC4500 is een controller met ingebouwde geluidskaart. De 2500 is een media player, die je stand alone kan gebruiken (Met de ingebouwde harde schijf, een usb stick of externe harde schijf), daarnaast kun je met de 2500 vdj besturen.
De 2500 heeft dus meer mogelijkheden dan de 4500, het enige nadeel van de 2500 is dat de display niet werkt als je software (zoals vdj) bestuurt.
Beide controllers hebben native ondersteuning binnen VDJ (doordat de controllers nog maar pas beschikbaar zijn is dit nog niet perfect, maar dit zal in volgende versies van VDJ verbeteren).
Ewout
 

Posted Wed 21 Nov 07 @ 8:57 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Ok bedankt
 

Posted Thu 22 Nov 07 @ 4:17 pm
Ik heb een probleempje met de Denon HD 2500; ik krijg 'm namelijk niet aangesloten op VDJ. Ik heb een legale versie 5 rev6, maar VDJ blijft een rood licht geven bij de Denon controller. De HC 4500 (die native ondersteund wordt) heb ik ook geprobeerd maar ook die gaf een rood licht. De Denon ASIO driver is gewoon geinstalleerd en die ziet 'm ook gewoon. Ik werk nu met een Numark DMC2 en dat werkt op zich prima, dus het is waarschijnlijk geen MIDI communicatie probleem ofzo. Ik wil echter liever de HD 2500 gebruiken.
 

Posted Fri 14 Dec 07 @ 5:02 am
Als je de volledige verse van VDJ hebt, vul dan eerst even je serie nummer in in je profiel, onder "Modify my profile".
Ewout
 

Posted Sun 16 Dec 07 @ 2:05 pm
surixsHome userMember since 2007
hey jongens ( en meisjes ) dillema, ofwel koop ik de denon ofwel de numark, liever de denon maar die werkt nu nog niet met virtual dj.
komt er een update zodat de denon draait op virtual dj?
ik heb al verschillende programma's geprobeerd en met virtual dj heb ik het beste gevoel.

 

Posted Tue 18 Dec 07 @ 12:16 pm
De Denon wordt native ondersteund in VDJ. Dit is alleen een allereerste versie (het VDJ ontwikkelteam had geen controller om te testen). Hierdoor is nog niet alles 100%. Dit zal in de toekomst wel verbeterd worden. Om je keus te vergemakkelijken kan je natuurlijk naar een winkel gaan die ze beide heeft, zodat je ze echt kan vergelijken. Het voordeel voor de Numark is: Aansluiten en draaien. Het voordeel van de Denon is dat er een geluidskaart ingebouwd is.
Ewout
 

Posted Wed 19 Dec 07 @ 11:53 am
Nog niemand een oplossing voor mijn probleem? @ Ewout, ik "huur" VDJ via het bedrijf waar ik mijn muziekabonnement heb (PB sound). Zij hebben het programma geinstalleerd en zij hebben dus ook het serienummer.
 

Posted Thu 20 Dec 07 @ 3:08 am
Ik zal dit van PB sound eens doorgeven aan het VDJ team. Volgens de eula is het niet toegestaan de software te verkopen of te verhuren. Kijken wat het team hiervan vind, misschien wel en contract met PB sound hebben afgesloten. Ik kom er op terug.
Ewout
 

Posted Thu 20 Dec 07 @ 4:30 pm
@yourlive, gebruik je Vista of XP? Volgens mij werkt die Numark controller niet als Midi controller binnen VDJ, dus dat zou geen goed vergelijking zijn.
Ewout
 

Posted Thu 20 Dec 07 @ 4:44 pm
Ik gebruik XP. Volgens mij betaalt PB Sound gewoon netjes voor elke licentie. Als afnemer van hun muziekabonnement krijg ik VDJ erbij, maar dat is waarschijnlijk in de abonnementskosten verwerkt. Ik heb ook de Numark DMC2 erbij gekregen op diezelfde manier. Ik heb dan ook wel een 3 jarig contract dus ze verdienen voldoende aan me in die tijd ;-)
 

Posted Thu 27 Dec 07 @ 12:55 pm
@yourlive, ik neem volgende week even contact met je op per e-mail.
Heeft die 2500 controller de laatste firmware? De connectie met VDJ werkt namelijk alleen met de laatste firmware.
Ewout
 

Posted Sun 30 Dec 07 @ 1:43 pm
Uiteraard, anders heeft de HD 2500 ook geen MIDI functie... ben benieuwd of je een oplossing hebt!
 

Posted Sun 30 Dec 07 @ 5:17 pm
zorg ervoor dat je eerst de Denon controller aanzet en aaansluit op je pc. Zet dan pas je pc aan, wacht totdat deze helemaal opgestart is. Zet dan de Denon in midi mode, start dan VDJ, ga naar het config menu en zet daar de 2500 "aan" onder het remote control tab. Dan zou het moeten werken.
Ewout
 

Posted Tue 01 Jan 08 @ 11:38 am
Beats4UHome userMember since 2007
Ik had dit ook al in het engelstalige forum gelezen. Klinkt veel belovend. Maar in de 'midi mode' zetten. Bedoel je daar mee... - 1 sec lang de memo knop indrukken - of moet ik dan nog ergens naar toe, want op de omschreven wijze herkent hij mijn hc4500 niet meer.
 

Posted Sun 06 Jan 08 @ 11:06 pm
Bij de 4500, moet je volgens mij (heb die controller niet) op het Source knopje drukken en dan voor pc of midi kiezen. In vdj kies je dan voor activate bij het Denon 4500 plaatje in het config menu op het remote controller tab.
Ewout
 

Posted Mon 07 Jan 08 @ 12:40 pm
herckyHome userMember since 2007
hey vdj'ers....heeft er iemand een oplossing voor de dn-hc 4500 controller??
krijg die niet in werking op mijn pc!!! hij erkend deze wel maar wanneer ik op play duw blokkeerd het program vdj??
muziek blijft wel doorspelen maar de functies werken niet...
moet ik elke keer controller af zetten dan werk men vdj terug zonder uit te vallen...
deze kan ik terug op zetten in mijn conf maar blijft elke keer keer na keer blokkeren...
kan er iemand mij de oplossing geven aub ben al 14 dagen aan't sukkelen :-)

heb reeds geupdate naar vdj 5
grtz davy
 

Posted Tue 15 Jan 08 @ 7:48 am
Als je geupdate hebt naar VDJ5 vul dan even je serie nummer in in je profiel.
Ewout
 

Posted Wed 16 Jan 08 @ 11:36 am
herckyHome userMember since 2007
hey ewout ,
mijn program werkt prima...zelfst met de hercules controller
geen problemen...alleen als ik de dn-hc 4500 activeer blokkeerd het program
tot ik de controller terug af zet...
mijn serie nr heb ik reeds ingevuld tijdens de installatie van vdj5
ook wnr ik een trial versie gebruik waar de controller met zou moeten werken...(ook andere programma's)
volgens denon zelf werkt de controller prima...en zij weten ook niet hoe dit komt...
ben er geweest met alles en hij krijgt het ook ni aan de praat??
volgens hem werkt de software niet zoals het hoort met de dnhc4500...
maar lees dat hij toch wel degelijk zou moeten werken met vdj...bij anderen!
thx voor het beantwoorden...
waar vind ik trouwens het profiel in mijn vdj?
grtz davy
 

Posted Tue 22 Jan 08 @ 2:55 pm
Je serie nummer dien je ook hier op de website in te vullen, zodat je recht hebt op updates en zodat iedereen kan zien dat je een legale pro versie hebt.
Ewout
 

Posted Wed 23 Jan 08 @ 1:33 pm
95%