Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: conversie naar nieuwe VDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

jeltex1Home userMember since 2007
Hallo,
ik draai al een paar jaar met veel plezier met VDJ en de Hercules DJ console via mijn laptop. Helaas (erg balen) is al mijn apparatuur gestolen bij een inbraak.
Gelukkig heb ik nog wel een back-up.

Vraag: Krijg ik al mijn gegevens weer operationeel als ik de Hercules MK-2 met VDJ aanschaf? Met name dan de vele opmerkingen die ik er bij geschreven heb. Als ik dat allemaal opnieuw moet doen...........

Bvd voor reacties, Tino
 

Posted Fri 16 Nov 07 @ 12:58 pm
Tino,
hoe kun je VDJ al jaren gebruiken als je een non licence user bent?
Als je een backup hebt en een officiele versie hebt, is het mogelijk om al je bpm data en comments over te zetten.
Ewout
 

Posted Sat 17 Nov 07 @ 3:38 pm
jeltex1Home userMember since 2007
Bedankt voor je reactie Ewout!
ik heb me ooit geregistreerd met de VDJ die gestolen is. Echter nooit actief geweest. Ook geen idee meer wat mijn gegevens toen waren. Sinds vandaag ben ik geregistreerd met de VDJ, die bij mijn nieuwe Hercules mk2 Console geleverd is. Ik heb net de boel draaiende gekregen op mijn nieuwe laptop met Vista.
Echter mijn vrees komt uit: als ik de back-up van mijn muziekbestanden (ca. 2000) open, is er nog geen 1 nummer geanalyseerd. Dus ook al mijn comments zijn weg. En daar zat heel veel werk in.
Dus graag hoor ik van je hoe ik dit toch weer boven water krijg. Anders ben ik bang dat ik alsnog op zoek moet gaan naar de versie van de Hercules DJ console die ik had. Die dan weer niet op Vista draait...........
Ik hoop dat je me kunt helpen.

gr. Tino
 

Posted Sat 17 Nov 07 @ 9:00 pm
jeltex1Home userMember since 2007
Na het forum nog eens goed doorgespit te hebben, heb ik denk ik zelf al het antwoord gevonden. Die comment en BPM tags waren opgeslagen in virtual DJ zelf. En laat ik daar nu geen back-up van hebben....... Dan helpt een andere versie van VDJ dus ook niet. Mooi balen. Ik ben voorlopig wel zoet.
 

Posted Sat 17 Nov 07 @ 9:54 pm
Dat is zeker vervelend. Zorg ervoor dat je dit in de toekomst niet nog een keer gebeurd: Maak regelmatig een backup can de installatie map van VDJ (dit zou in Vista niet meer nodig zijn, omdat alle "user data" opgeslagen staan in "mijn documenten", maar ik weet niet hoe dit in de 4.3 versie van vdj is) en onder vista de map "VirtualDJ" onder "mijn documenten". Hierin staat de database die VDJ gebruikt om de BPM en comment info op te slaan.
Ewout
 

Posted Sun 18 Nov 07 @ 2:47 pm
jeltex1Home userMember since 2007

Druk bezig om de 'comments' weer toe te voegen. Ik wil nu die back-up maken, maar kan die data nergens vinden. In de installatiemap van VDJ staan die data voor zover ik kan zien niet. En onder Mijn documenten, ook niet. Wie weet uitkomst?
 

Posted Sun 09 Dec 07 @ 8:58 am
jeltex1 wrote :

Druk bezig om de 'comments' weer toe te voegen. Ik wil nu die back-up maken, maar kan die data nergens vinden. In de installatiemap van VDJ staan die data voor zover ik kan zien niet. En onder Mijn documenten, ook niet. Wie weet uitkomst?


Je moet zoeken naar een bestand waarvan de naam lijkt op 'virtualDJ Database.xml'.
Bij mij bevindt die zich in de folder 'mijn documenten--> virtualDJ', maar ik heb de pro-versie. Ik denk dat jij moet gaan zoeken in de map 'c:\program files\virtualdj'

Maar een comment kan normaal gezien toch ook opgeslagen worden in de ID3tag (bij mp3's)?
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 12:56 pm
jeltex1Home userMember since 2007
In de program file Virtual Dj staat het XML-document: Virtual DJ Database.
Als ik dat bestand open wordt er verbinding gemaakt met internet. Dan krijg ik een flink aantal Songs te zien met bij iedere song een aantal Tags, zoals BPM.
Echter: ik zie dan lang niet al mijn nummers en bovendien zie ik geen 'comments'.
Onderaan de lijst wordt ook aangegeven dat de XML pagina niet kan worden weergegeven: Kan XML invoer niet lezen met opmaakmodel XSL.
Blijft voor mij dus de vraag: hoe kan ik mijn comments veilig opslaan?
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:51 pm
jeltex1 wrote :
In de program file Virtual Dj staat het XML-document: Virtual DJ Database.
Als ik dat bestand open wordt er verbinding gemaakt met internet. Dan krijg ik een flink aantal Songs te zien met bij iedere song een aantal Tags, zoals BPM.
Echter: ik zie dan lang niet al mijn nummers en bovendien zie ik geen 'comments'.
Onderaan de lijst wordt ook aangegeven dat de XML pagina niet kan worden weergegeven: Kan XML invoer niet lezen met opmaakmodel XSL.
Blijft voor mij dus de vraag: hoe kan ik mijn comments veilig opslaan?


Het programma wordt geopend met een XML-editor, in internet explorer, maar je bent dan niet verbonden met internet. Je kan het bestand ook openen met kladblok.

Zo'n xml-bestand is niet echt 'leesbaar', maar bevat de info die VDJ nodig heeft. Is er in die map ook nog een ander XML bestand? VDJ houdt namelijk per gebruiker zo'n XML-bestand bij. Dit wil zeggen dat 2 mensen (die ieder ond hun eigen naam inloggen), ider een eigen XML bestand hebben. Dit bestand ziet dan zo uit:

virtualDJ database (loginnaam).xml

Als je het juiste bestand gevonden hebt, moet je hier maar een kopie van maken, om beveiligd te zijn.

Ik heb een beetje geƫxperimenteerd, en heb gevonden dat als ik alle bestanden verplaats met database en xml en de bestandsnaam (zodat VDJ geen info heeft), VDJ inderdaad geen BPM meer aangeeft, maar wel comments. De comments worden in de mp3 opgeslagen bij het liedje dus, niet in een 'systeembestand' van VDJ. Aleen de BPM worden opgeslagen in de database.xml bestanden.
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 1:20 pm
Het laatste stuk over de gebonden xml klopt niet meer voor V5 en verder. Voorheen stond de xml in de program files map. Om het mogelijk te maken dat iedere gebruiker een eigen database had, stond er in deze database filenaam de gebruikersnaam. Vanaf VDJ5 staat de database in de mijn documenten map, deze is al gebruiker specifiek, dus is het niet meer nodig om de gebruikernaam te gebruiken.
Ewout
 

Posted Thu 13 Dec 07 @ 11:27 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Dit laatste klopt niet volledig. Bij een externe HD staat de xml in de root van die schijf.
 

Posted Fri 14 Dec 07 @ 2:28 am
Klopt, was ik vergeten te vermelden, bedankt voor de aanvulling.
Ewout
 

Posted Sun 16 Dec 07 @ 2:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)