Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ BPM scan

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik ben op zoek naar een tool om de bpm's op te slaan in de ID3 tag
ik heb dus 25000 nummers laten scannen, die staan dus allemaal in de database met BPM info
is het mogelijk om in één ruk alle bpm's op te slaan in de ID3 tags ?

greetz

pascal
 

Posted Mon 12 Nov 07 @ 11:22 am
Dat wil ik dus ook wel eens weten.

Ik mix de laatste tijd zelf uit mijn mappen vanop Windows. Ik sleep de nummers dus op de decks.
Wat voor mij nog beter zou zijn, is een programaatje dat de bpm toont van het nummer in de gewone folders.
 

Posted Sat 24 Nov 07 @ 3:25 am
hallo

ik ben sinds kort gebruiker van numark cue 5, en ondervind een probleem die ik niet kan traceren.

op het moment dat ik een tijdje aan het mixen ben met de mogelijkheid dat cue d.m.v. sync. de bpm zelf gelijk legt, onstaat er het volgende probleem:

de aangegeven bpm snelheid komt niet meer overeen met de daadwerkelijke snelheid, het nummer loopt ca. 10 % sneller dan hij aangeeft.

weet iemand hier een oplossing voor of is er een reset mogelijkheid dat niet hoorbaar is tijdens het draaien.

ik hoor graag spoedig een antwoord, want ik wil onderhand eens van BPM-studio af deze vernieuwen niet
 

Posted Thu 06 Dec 07 @ 4:59 am
Quote :
ik ben sinds kort gebruiker van numark cue 5
.
Vul dan even je que serial nummer hier in op de website onder "Modify my profile".
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Welke getoonde bpm bedoel je. De "normale bpm" wordt getoond en de huidige bpm. Als je nummers synced zal een van de twee altijd sneller of langzamer draaien dan zijn normale bpm. Je zult dan zien dat de pitch slider niet in het midden staat. Als je bij de pitch slider op de nul waarde drukt, zal de pitch langzaam terug naar de 0 stand gaan.
Wil je de pitch verandering niet horen, kan je de key lock aanzetten, dit zijn de slotjes bij ieder deck.
Ewout
 

Posted Thu 06 Dec 07 @ 12:37 pm
Ik ben tevreden met de bpm counter in virtual dj en verlang er niet naar om dit te vermelden in de id3tag, dus laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen ervaring heb hiermee. Maar een beetje zoeken met google leverde me dit zoekresultaat op;

http://www.softjock.com/bpmproscan.html

Een freeware bpm counter die het resultaat toevoegt aan de tag. Lijkt mij wat jullie zoeken. Helaas weet ik dus niet of dit ook echt accuraat is, want ik heb het zelf nog niet gebruikt. Maar je zou de resultaten van dit freeware progje kunnen vergelijken met virtual dj BPM resultaten.

Success.
 

Posted Sat 08 Dec 07 @ 1:26 pm
Welke getoonde bpm bedoel je. De "normale bpm" wordt getoond

Wat er gebeurd is dat, ik na een poos mixen de snelheid in de 0 stand van de pitch niet overeen komt met de werkelijkheid.
dus voorbeeld, het nummer heeft een bpm van 140, dat geeft cue ook aan als waarde, maar ga je het vergelijken dan speelt cue deze af met een snelheid van rond de 150 bpm. ondanks dat alles op 0 % staat, geen sync meer heeft plaats gevonden, ongeacht welk nummer je er ook in laad, alle nummers worden hierna 10% sneller gespeelt als de werkelijkheid.

rara hoe kan dit en wat doe ik hier aan

de instelling smart mix staat enable.

andere instelling betrekking hebbende op bpm of mixen kan ik niet ondekken.

verder heb ik nog een vraag???

je kunt slideshows (foto's) door cue presenteren op externe schermen, zijn hierbij maximale eisen van de foto's die je gebruikt, want ik merk ernstige vertraging bij het wisselen van de foto's bij het bedienen van het programma.
 

Posted Tue 18 Dec 07 @ 3:49 am
Vul eerst even je serie nummer in. Support wordt alleen gegeven aan gebruikers van de demo en van volledige versies.
Ewout
 

Posted Wed 19 Dec 07 @ 11:37 am
beste Ewout

hierbij mijn orginele software serial nummer doorgegeven.
graag hoop ik snel resultaat want het is erg hinderlijk

groeten

Ronald
 

Posted Fri 28 Dec 07 @ 6:05 am
Gebruik je de automix functie of draai je de muziek zelf. Als je automix gebruikt en voor de smart mix instelling hebt gekozen zal VDJ proberen de nummers te mixen als de snelheid van het te mixen nummer in de buurt ligt van huidige nummer. Dus draait er een nummer met 120 bpm en het volgende nummer is 140 bpm zal VDJ deze niet mixen. Als het volgende nummer 117 bpm is zal VDJ deze gaan mixen en zal het 117 bpm nummer op 120 bpm afspelen (dus versnelt, om hetzelfde tempo als het eerste nummer te krijgen). Hierbij zal de pitch slider van het 117 bpm nummer op + x % staan.
Ewout
 

Posted Sun 30 Dec 07 @ 1:52 pm
Ok dank je voor deze uitleg, maar zo ver was ik ook al.

wat ik doe is de sync knoppen gebruiken bij de controller, na verloop van tijd klopt de aangegeven snelheid (BPM) niet met wat hij werkelijk voor een snelheid weergeeft, met andere woorden, het nummer loopt sneller dan orgineel, met de pitch op 0%

rara dus voor diegene die hier een antwoord op heeft graag, dit is erg hindelijk want de enige manier om het op te lossen is door het programma af te sluiten en weer op te starten. dit is erg lastig als je live aan het draaien bent met video editing erbij.

ronald
 

Posted Thu 17 Jan 08 @ 3:02 pm
Dat is inderdaad een vreemde situatie. Ik heb hier ook nog nooit iets over gelezen op het forum.
Wat ik me wel kan indenken is dat als je de sync knop gebruikt is dat vdj de snelheid gelijk zet en dus bijvoorbeeld de pitch op +2% zet, maar dat de fader van je controller nog steeds op 0 staat. De sync zou je eigenlijk niet moeten gebruiken icm een controller, omdat dan de pitch niet meer overeenkomt met de fader op je controller. Stel dat je dan even tegen de fader aantikt, staat de pitch gelijk verkeerd.
Als je met een controller werkt zou je de instelling "pitch reset on load" op disabled moeten zetten. Als je dat niet doet en een nummer draai je op +2% en je laadt een nieuw nummer, staat je fader nog op +2% maar is de pitch gereset naar 0%.
Daarnaast denk ik niet dat het nodig is om VDJ opnieuw op te starten, je kunt gewoon even je pitch fader bewegen, de pitch zal dan weer gereset worden.
Ewout
 

Posted Fri 18 Jan 08 @ 10:47 am
Met het aanraken van de pitch fader in jou verhaal gebeurt er niets, dus dat is geen gevaar.

ik heb helaas alleen nog geen antwoord en dus oplossing van mijn probleem, erg jammer want dan moet ik helaas constateren dat dit probleem een bug is, in de software. zonde moet ik toch op zoek naar een ander programma

groeten ronald.

p.s. ik zou toch graag een oplossing zien voor dit probleem, dus heren programmeurs
 

Posted Thu 24 Jan 08 @ 1:40 pm
Volgens mij staat de oplossing in mijn vorige post. Of de instelling "pitch reset on load" staat niet goed, of je gebruikt de sync niet goed. Daarnaast staan er ook een aantal vragen in, om de oorzaak van je probleem te kunnen achterhalen, maar hier geef je geen antwoord op. Dan wordt het vrij lastig om erachter te komen waar het fout gaat en is een goede tip of oplossing geven vrijwel niet mogelijk.
Ewout
 

Posted Thu 24 Jan 08 @ 2:14 pm


(Old topics and forums are automatically closed)