Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geen geluid op uitgang computer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stikifiHome userMember since 2006
Hallo,

Heb een klein probleem,
na alles geinstalleerd te hebben werkt alles buiten dat er geen geluid uit de boxen van mijn computer komt.
Ik werk met Vista, heb nieuwe drivers en updates geinstalleerd, daarmee geen problemen dus.

Wanneer ik op de volume regelaar klik zie ik een groene balk mee bewegen met de muziek die aan het spelen is op het virtual dj programma.
Maar geen geluid uit de boxen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Vriendelijke groetn,
 

Posted Thu 08 Nov 07 @ 4:12 pm
Er zijn problemen met geluidskaarten (in oudere computers) in combinatie met Vista. Heb je wel geluid in bijvoorbeeld Windows media player? Controleer in de sound setup in VDJ even of de instellingen goed zijn. Heb je eem mk2 console of een mp3 control?
Ewout
 

Posted Thu 08 Nov 07 @ 8:14 pm
stikifiHome userMember since 2006
Het is een dj console mk2, heb de instellingen gecontroleerd niets abnormaals gevonden.

Heb deze computer nog maar enkele maanden, daarvoor had ik XP maar nu dus Vista op een recente computer.

Op Windows Media Player en op de virtualDJ heb ik geen geluid wanneer de console aangesloten is. Wanneer deze niet aangesloten is heb ik geluid op mediaplayer

Wanneer ik de Volume regelaars (volumemixer bij vista) open zie ik het groene balkje van "Aparaat - Luidsprekers" bewegen.
Bij de "VirtualDj" balk zie ik niets bewegen. Er staat niets gedempt.

Wanneer ik rechts klik op volume regelaar en "afspeel apparaten" open. Zie ik bij Afspelen, "luidsprekers Hercules DJ Console MK2" daaronder ingeschakeld staan en de groene balk van geluid bewegen.
Daaronder staat nog "Realtek High Definition Audio" en deze is ook ingeschakeld maar geen groene balk van het geluid die beweegd.
En nog eens daaronder staat "Realtek Digital Output" is ook ingeschakel maar geen groene balk die beweegd.

Groeten
Koen,



 

Posted Mon 12 Nov 07 @ 4:54 pm
Wat ik mis zijn de audio instellingen in virtualdj.
Ook eens kijken of je op tabblad remote de hercules aangevinkt hebt.
Controleer alles en laat hier even weten hoe de audio ingesteld is.
 

Posted Tue 13 Nov 07 @ 9:13 am
Heb je op het "Sound config" tabblad in het config menu de Hercules DJ console geselecteerd in het pull down menu? Ik ben bang dat als je met de media player geen geluid hebt, dat het ook niet lukt in VDJ.
Ewout
 

Posted Tue 13 Nov 07 @ 6:55 pm
stikifiHome userMember since 2006
Bij Het tabblad remote controle staat Hercules aangevinkt. Dus daar kan het waarschijnlijk niet aan liggen.

Die Sound config vind ik niet direct terug bij de Hercules config menu, maar geluid heb ik nu wanneer ik iets afspeel met mediaplayer.
Heb al alles geprobeerd van instellingen in vista en nog altijd geen geluk.

Ga eerst eens kijken bij packard bell als er daar geen oplossing te vinden is voor mijn probleem.

Vriendelijke Groeten,
Koen

 

Posted Sat 24 Nov 07 @ 6:47 pm
Het vinkje op het remote control tab (in VDJ config menu), zorgt ervoor dat je de knoppen op de hercules kan gebruiken. In hetzelfde config menu staat ook een tabblad "sound config". Hier moet je de geluidskaart kiezen die VDJ gaat gebruiken en je geeft ook in welke mode je deze geluidskaart gaat gebruiken. Bijvoorbeeld master out en hoofdtelefoon of 2 aparte decks (externe mixer).
Ewout
 

Posted Sun 25 Nov 07 @ 6:16 pm


(Old topics and forums are automatically closed)