Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Exclusieve shell

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Is het mogelijk Virtual dj in een exclusieve shell te krijgen?
Tevens om met verschillende beheeraccounts te werken?

 

Posted Wed 07 Nov 07 @ 9:49 pm
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt. Maar je kunt verschillende accounts gebruiken met verschillende profielen. Als je bijvoorbeeld in Vista geen achtergrond plaatje gebruikt ipv de earo interface, scheelt dit al snel 30 mb aan gebruikt geheugen. Zo kun je eengetuned account gebruiken voor VDJ en een normaal account voor andere zaken. Dit zal echter minder schelen dan dual boot of een exclusief VDJ systeem.
Ewout
 

Posted Thu 08 Nov 07 @ 8:01 pm
Met een exclusieve shell bedoel ik dat wanneer je de pc opstart, je meteen virtualdj geopend krijgt en dat je verder geen ander programma kan starten.
Dit kan handig zijn wanneer meerdere mensen dezelfde pc gebruiken en je wil niet dat er vanalles aangepast wordt.
Bij bpmstudio b.v. kan je een vinkje zetten dat het programma als exclusieve shell draait.
Ook kan je binnen bpmstudio vanalles aanvinken wat verschillende users wel en niet mogen.
B.v. ze mogen wel playlisten maken maar geen nummers verwijderen.

Dit zou handig zijn in een nieuwe versie van bpmstudio voor cafe's e.d
 

Posted Thu 08 Nov 07 @ 9:54 pm
ah, dat heb ik wel eens bij verschillende bedrijven gezien. Dan start alleen outlook op. en kan je vanuit outlook bijvoorbeld Word starten, maar je hebt verder geen desktop en startmenu. Kan handig zijn, zeker als meerdere mensen de machine gebruiken. Lijkt me wel lastg als je een keer een probleem hebt met je machine.
Ewout
 

Posted Fri 09 Nov 07 @ 3:00 pm
Als beheerder maak ik natuurlijk een admin account aan.
Dan mag ik alles en kan ik ook evt. de exclusive shell voor mijzelf even uitzetten.
Is zeker interessant als je niet wil dat andere met de muziek gaan knoeien of configs aanpassen
 

Posted Fri 09 Nov 07 @ 3:07 pm
Hoi,

1) Start regedit (start menu > uitvoeren, en typ regedit).
2) Ga naar HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon.
3) Voeg een nieuwe tekenreekswaarde toe (Bewerken > Nieuw > Tekenreekswaarde) met de naam shell. en zet deze waarde op b.v. C:\\Program Files\\VirtualDj\\VirtualDJ.exe
4) log uit en log weer aan.

LETOP!!!!! Aanpassingen kunnen, indien de gebruiker onbekend is met het register, desastreuze gevolgen hebben voor de werking van programma's en het besturingssysteem.

Dit antwoord is dus voor eigen risco en alleen voor Windows XP

Gr,
Peter
 

Posted Thu 06 Dec 07 @ 4:54 pm
Bedankt,

Zoiets zocht ik, maar in bpm studio kan je elke user rechten geven wat hij wel binnen het programma mag.
Dat zou mooi zijn in virtualdj.
 

Posted Fri 07 Dec 07 @ 12:45 am
Dat is in vdj niet mogelijk en ook niet nodig: De licentie van VDJ is een persoonlijke licentie, dat betekent dat jij alleen de betreffende versie mag gebruiken. Het lijkt me niet echt logisch dat je dingen voor jezelf gaat afschermen.
Daarnaast kun je natuurlijk altijd bepaalde buttons (zoals die naar het config menu) weghalen van de skin. Voor je diet doet is het wel handig om een sneltoets (met een lastige knoppen combinatie) voor het config menu aan te maken ;-)
Ewout
 

Posted Fri 07 Dec 07 @ 8:11 am
Ik snap je helemaal maar ik zal het uitleggen:

Een vriend van mij moet een aantal computers inrichten met muziek voor een partycentrum.
In elke zaal moet er 1 komen.
Hij is degene die er alles opgezet heeft en de dj's die er achter komen te staan, daarvan wil hij verschil in rechten.
Dus hijzelf alle rechten en sommige dj's zullen dan b.v. geen playlisten mogen verwijderen of in de config dingen aanpassen.
Het bedrijf wil dan wel per pc 1 licentie kopen maar dat wil toch niet zeggen dat er maar 1 persoon aan mag komen?
 

Posted Fri 07 Dec 07 @ 8:31 am
Officieel zou iedere dj die daar draait zelf zijn eigen licentie moeten aanschaffen. Het is dan wel toegestaan om op een "algemene" pc te draaien, zoals in een partycentrum of kroeg. Het partycentrum mag zijn versie op 2 machines installeren. Willen ze bijvoorbeeld 4 zalen inrichten met een eigen systeem, zullen ze 2 licenties aan moeten schaffen.

De config kan je weghalen door de skin aan te passen. Wil je dat ze bijvoorbeeld geen playlists of files weg kunnen gooien of verplaatsen, kun je een extra DJ account aanmaken, welke alleen lees rechten heeft op de folders waar de muziek en playlists in staan. Wil je dan een file weggooien krijg je een "access denied" error.
Lees de eula even na voor meer info wat betreft de licenties.
Ewout
 

Posted Fri 07 Dec 07 @ 11:17 am


(Old topics and forums are automatically closed)