Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cd hoesjes

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

teelPRO InfinityMember since 2006
Yo
heb net vdj 5 geinstalleerd. werkt idd beter.
handig dat je nou het cd hoesje mee kunt zien bij de browser.
Ik heb er al enkele aangepast via file info en cover zoeken, maar kan ik niet 1 cover aanklikken en gebruiken voor alle nummers van bijvoorbeeld 1 cd. Hetzelfde met artiest en comments eventueel.
Bij local WMP database staat meestal de juiste hoes maar als ik daar op dubbelklik doe ie het niet. google en amazon vinden vaak niet de juiste covers en dat duurt te lang.

Heb nog een vraagje. heb effe niet meer gewerkt met console en vdj, nou als mijn schuiven openstaan en versterker staat hard, heb ik soms distortion bij het laden van een nummer en bij het draaien/duwen op de knoppen/schuiven ....
Dat wasvoorheen niet. heb al mijn kinch gechecked en mijn utp-usb kabeltje, maar kdenk dat het hardwarematig in de console (stof, assen) zit.
Zou dat kenne??
Any advice.

Alvast bedankt ..
Yo





 

Posted Tue 06 Nov 07 @ 6:23 pm
Wat betreft de covers: De cover wordt opgeslagen als "onzichtbaar" bestand in dezelfde map als waar de mp3 staat. Heb je bijvoorbeeld een mp3 artiest - titel.mp3 dan is de cover file artiest - titel.mp3.jpg. Je kunt dus de cover meerdere keren in dezelfde map zetten, je dient dan wel de naam van het plaatje hetzelfde te maken als de mp3 filenaam. Hoop dat het duidelijk is, zo niet laat het dan even weten.

Wat betreft de vervorming: Zorg dat je de gain van het deck beneden de 0dB houdt en dat je de eq niet omhoog, maar omlaag draait.
Ewout
 

Posted Tue 06 Nov 07 @ 7:55 pm
In de tools kun je ook een coverdownload tool vinden. Hier kun je sneller covers mee downloaden. Ook is het mogelijk om voor een map een album cover te downloaden.
 

Posted Wed 07 Nov 07 @ 11:25 am
teelPRO InfinityMember since 2006
Waar vind je die tools .. ?
Met equalizers bedoelt men toch de treb, mid en bass functie niet. gain staat nooit derover ..
thanx
 

Posted Wed 07 Nov 07 @ 3:36 pm
@jeroen, leuke tool, ga ik eens proberen

@teel, eq is inderdaad low mid high. De gain proberen onder de 0 te houden. Ik heb deze meestal op -3dB staan om er zeker van te zijn geen vervorming te krijgen. Je kunt de tool downloaden hier op de website via "Downloads"->"Plugins"->"External tools"
Ewout
 

Posted Wed 07 Nov 07 @ 8:01 pm


(Old topics and forums are automatically closed)