Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidskwaliteit opname is slecht

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

divinioHome userMember since 2006
Hey forumleden.

Hebben jullie een opgenomen mix al eens bekeken met bijvoorbeeld CoolEdit?

Toch een schande hoe die opname wordt afgesneden langs onder en boven. Je hoort ook duidelijk het verschil tussen de originele track en die in de mix.

Hebben ze hier al een update voor gevonden?

Groeten

Divinio
 

Posted Sat 03 Nov 07 @ 9:26 pm
Dit komt voor als je de gain van je decks te hoog zet. Hou je gain bijvoorbeeld op -3dB, dan heb je er geen last van.
Ewout
 

Posted Sun 04 Nov 07 @ 2:35 pm
divinioHome userMember since 2006
Dat is dan de eerste keer dat ik hoor dat je op een mixer niet helemaal tot boven mag gaan met de gain...


En heb jij dat ook al ondervonden dat het programma soms niet goed de beat laat lopen. Dat het ritme er soms wat uit gaat?

Door wat komt dat? En valt daar iets aan te doen? Ik weet dat die een low budget mixer is maar dan weet ik het en kan ik me een andere aankopen.

Alvast bedankt

Divinio
 

Posted Mon 07 Jan 08 @ 4:04 pm
Op een analoge mixer kan je wel tot 0dB gaan, maar op een digitale (zoals die van vdj, maar ook digitale harware mixers) krijg je boven de 0dB digitale vervorming, die veel erger is dan analoge vervorming. Wil je hier alles over weten kan je een zoeken op google of wikipedia. De mk2 is geen mixer, maar een geluidskaart met een aantal knoppen er op. Met de knoppen bestuur je software (VDJ) die alle processing doet, hierdoor kan je dus last krijgen van digitale vervorming.

Bedoel je dat de software de bpm niet goed bepaald?
Ewout
 

Posted Tue 08 Jan 08 @ 3:12 pm
ik heb net het zelfde probleem,eerst ging het een hele tijd goed goede qualiteit enzo maar sinds kort krijg ik slechte qualiteit in de traccks,vervormingen en de beat die je duidelijk dubbel hoort slagen,of niet perfect op de andere beat komt.

en nee dit ligt niet aan men geluidskaart,want met traktor krijg ik prachtige geluids qualiteit maar traktor zuigt in controls (met turntables)
 

Posted Thu 10 Jan 08 @ 4:23 pm
Bedoel je de geluidskwaliteit als je een mix opneemt of dat je gewoon afspeelt. De thread gaat over het eerste, in dat geval heeft je geluidskaart niets met de kwaliteit van de opname te maken. VDJ schrijft de output direct naar de file.

De geluidskwaliteit is in VDJ 4 een stuk verbeterd (VDJ4 = nieuwe soundengine tov VDJ3.x). Upgraden naar de pro versie heeft dus zijn voordelen.
Ewout
 

Posted Fri 11 Jan 08 @ 11:51 am
Wat betreft die digitale vervorming (distortion); -3 db is inderdaad goed, en achteraf kan je je mix bewerken in een sound editor met een limiter.

Met een limiter kan je dan je mix terug harder maken, en wordt de distortion onderdrukt. Zo'n limiter kan ook het volumeverschil in je mix opvangen (door de mix achteraf te bewerken). Het spreekt voor zich dat als je deck A mixt met deck B, dat dat harder klinkt dan als je alleen deck A of B hoort. Dus bij iedere overgang naar een volgend nummer krijg je een volumepiek (vanaf het moment dat 2 liedjes elkaar overlappen). Met een limiter kan je dit allemaal wegwerken. Maar dit behoort al meer tot muziekproductie ipv dj-en.

Radiostations gebruiken ook limiters, om alle liedjes even hard te laten klinken, ook al zijn niet alle liedjes in een studio even hard opgenomen.

Groetjes,
manducator
 

Posted Sat 12 Jan 08 @ 5:18 pm


(Old topics and forums are automatically closed)