Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DJ CONSOLE WINDOWS VISTA

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

jappe2Home userMember since 2007
Ik heb in 2003 een DJ console gekocht met bijhorende software Virtual DJ. Ga nu een nieuwe laptop kopen met Windows Vista. Ik zou graag de software en drivers upgraden zodat ze werken onder Vista.
Hiervoor vraagt men het registratienummer, waar vind ik dit?
Hoe geraak ik aan een update?
Is dit gratis?
 

Posted Sat 27 Oct 07 @ 1:02 pm
Heb je de eerste versie van de console of een tweede versie (mk2)? De mk2 is Vista compatible nadat je de laatste firmware en drivers hebt gedownload (van de Hercules website) en geinstalleerd.

De eerste versie van de console wordt zowel door Hercules als VDJ niet meer ondersteund. Hercules heeft aangegeven geen drivers meer voor Vista te gaan maken voor die console.

Waar werd gevraagd om een serie nummer? Ik heb laatst ook de drivers van de dj console gedownload terwijl ik geen console heb. De drivers en firmware van de controller vind je op de Hercules website.
Ewout
 

Posted Sat 27 Oct 07 @ 4:21 pm
jappe2Home userMember since 2007
bedankt voor de tip
ik heb de mk1 (gekocht in 2003)
Men vroeg het serienummer bij de upgrade van de software van virtual dj, maar je hebt gelijk, ik zal bij Hercules moeten kijken. Als ik je goed begrijp wordt de eerse versie niet meer ondersteund, dus bestaan er geen drivers voor Vista?
 

Posted Sun 28 Oct 07 @ 11:01 am
Jappe, helaas klopt dat. Hercules heeft aangegeven dat ze geen drivers meer gaan maken voor de eerste versie van de console. Bij deze versie is een Hercules versie van VDJ geleverd versie 1.09, deze is ook niet Vista compatible. Wil je de console blijven gebruiken, kan je XP blijven gebruiken, of bijvoorbeeld een dual boot systeem maken (dat je bij het opstarten van je systeem een vraag krijgt of je XP of VIsta wilt opstarten).
Een andere mogelijkheid is marktplaats. Verkoop je console en koop er een mk2 of Numark total control (bij Speurders nieuw voor 179 euro) voor terug. Of koop daar een 2e hands mk2.
Ewout
 

Posted Sun 28 Oct 07 @ 11:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)