Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cover

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

als ik in de nieuwe versie vanvdj op show cover klick krijg ik maar een heel vaag beeld van de cover
is dit normaal, ben een beetje ontgoocheld erover.
 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 4:29 pm
Is dat bij alle covers of alleen bij enkele? Heb je de covers zelf gescand gedownload, of zijn ze automatisch door VDJ gedownload? Je kunt in de folders waar je mp3 files staan kijken, hier staan de covers in. Bekijk de covers eens in internet explorer of paint, zijn ze dan ook onscherp? Vergeet niet "verborgen bestanden weergeven" aan te zetten om de covers in de folders te kunnen zien.
Ewout
 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 6:21 pm
Kan het niet zijn de de resolutie van je beeld zich heeft aangepast aan de skin?

Dan worden de covers ook minder helder als er vanwege de skin naar een lagere resolutie moet worden overgegaan.
 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 6:31 pm
ik gebruik de skin die bij vdj standaard wordt aangeboden, en ja ze zijn gedownload door vdj, ook de zogenaamde covers die automatisch worden aangemaakt zijn niet scherp. resolutie van mijn beeldscherm is 1080x780. de kleuren van de cover lopen zowat door elkaar, het lijkt of de cover vervormd word.
 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 7:32 pm
En als je de covers opent in paint of internet explorer? Ik denk dat het te maken heeft met de resolutie van je scherm. De normale skin is gemaakt voor 1024*768. Als je de skin op een andere resolutie gebruikt, wordt deze geschaald naar die resolutie, wat wazig beeld kan veroorzaken. Als je de skin niet full screen gebruikt, is deze dan wel scherp? De resolutie die je opgeeft is trouwens wel een hele vreemde.
Ewout
 

Posted Wed 10 Oct 07 @ 8:39 pm
heb nog altijd zelfde probleem, mijn scherm is een samsung syncmaster931bw
de schermresolutie werd automatisch aangepast door de software die was bijgevoegd
bij het scherm. ben niet zo n expert in computersoftware, maar ik vermoedt dat het scherm
voldoet aan de vooropgestelde eisen van vdj.
 

Posted Fri 19 Oct 07 @ 1:42 pm
Ik ben bang dat we zo niet veel verder komen. We zullen eerst moeten proberen een oorzaak voor je probleem te vinden. Hiervoor hebben we wel informatie nodig:
- Als je de covers in een ander programma (internet explorer, paint) opent, zijn ze dan ook vaag?
- Welke skin gebruik je?
- Waarop is de resolutie van je scherm ingesteld?
Ewout
 

Posted Fri 19 Oct 07 @ 3:04 pm
als ik de file info aanklik krijg ik in de bovenhoek een mooie duidelijke cover.
de skin is de standaard bijgeleverde skin van vdj.(uit versie die ik heb aangekocht)
de derde vraag begrijp ik niet goed wat je bedoeld. bij aankoop van scherm heb ik het bijhorende cd tje gebruikt: sindsdien is mijn computer afgesteld op de resolutie van het scherm.
hoeveel dat is kan ik niet aflezen(ben een leek op dat gebied)maar het scherm is gloednieuw in zijn reeks(nauwelijks 3 maand geleden aangekocht)
 

Posted Fri 19 Oct 07 @ 3:56 pm
De standaard skin van vdj is gemaakt voor een resolutie van 1024*768 pixels. In Windows stel je de resolutie van je scherm in. Tijdens de installatie van je monitor, zal deze standaard (automatisch) op de beste resolutie voor die specifieke monitor ingesteld worden. Voor de meeste 19Inch schermen is dit 1280*1024, als je een breedbeeld hebt is dit een andere resolutie, bijvoorbeeld 1280*800. Als je op een dergelijk scherm de standaard skin van vdj, in full screen mode gebruikt, dan wordt het beeld uitgerekt van 1024*768 naar de resolutie van je scherm. Hierdoor kan het beeld vaag worden. Je kunt dan 2 dingen doen:
- Een andere skin gebruiken, die wel voor de resolutie van je scherm gemaakt is
- VDJ niet gemaximaliseerd gebruiken (Zie onder)

Je kunt de resolutie als volgt controleren. Minimaliseer alle vensters in Windows, klik rechts op de desktop, selecteer "Eigenschappen". Selecteer het laatste tabblad ("geavanceerd"? ik gebruik geen Nederlandstalige Windows). Hier wordt de ingestelde resolutie getoond.

Je kunt ook eens proberen om VDJ niet gemaximaliseerd te gebruiken. Klik hiervoor in VDJ op het vierkantje in de rechterbovenhoek.
Ewout
 

Posted Fri 19 Oct 07 @ 4:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)