Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: accesiores bij me dj console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

VersaHome userMember since 2007
Ik ben op zoek naar beginnende dj gear.
Ik heb sinds een paar maanden een Hercules MK2 dj console. Ik heb hem aangesloten op mn laptop.
Normaal draaide ik alleen op kleine feestjes, maar nu ga ik op een wat groter feest draaien.
Dus nu wou ik vragen wat ik het beste kan kopen om het geluid naar meerdere boxen te krijgen. want normaal sluit ik mn console aan op een stereo
en het is denk ik ook niet nodig om een PA mixer te kopen voor een hercules console
 

Posted Mon 08 Oct 07 @ 4:11 pm
Wil je uitbreiden, denk ik aan een disco mixer of een betere controller. Met een externe mixer kun je meer en ben je niet meer afhankelijk van de toonregeling binnen VDJ. Je kunt ook eens kijkn voor een andere controller, zoals die van Numark of Denon. Je zou ook kunnen kijken naar tijdcode.
Ewout
 

Posted Mon 08 Oct 07 @ 6:24 pm
VersaHome userMember since 2007
ik ben nog niet zolang bezig dus ik wou eigenlijk niet meteen een dure mixer kopen, dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat ik ermee door wil.
maar een disco mixer kan je dus gewoon aansluiten op mn hercules console en daarna de boxen aansluiten op de disco mixer?
 

Posted Mon 08 Oct 07 @ 8:08 pm
Een mixer hoeft niet duur te zijn. Numark of Behringer mixers zijn best betaalbaar. Dit zijn niet echt mixers voor zwaar on the road werk, maar om thuis mee te beginnen is het best aardig.
Het is net andersom. Je sluit je console aan op de mixer. Je gebruikt de mixer ipv de faders op de console (Je kunt natuurlijk altijd de knoppen, zoals play blijven gebruiken). Dan sluit je de mixer aan op een versterker, die weer je speakers aanstuurt.
Ewout
 

Posted Mon 08 Oct 07 @ 11:25 pm
VersaHome userMember since 2007
ok ik zal ff kijken welke het beste bij me past
tot nu toe gebruik ik gewoon versterkers van andere mensen
 

Posted Tue 09 Oct 07 @ 5:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)