Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Gekraak bij afspelen video

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik gebruik de nieuwe release VDJ 5.0 rev2 met een ESI Gigaport AG USB geluidskaart, ASIO drivers en een DAC3 controller. Ik ben super tevreden over VDJ en alle mogelijkheden, maar heb nog 1 probleem dat ik graag wil oplossen:
Als ik audio (MP3) afspeel is er geen enkel probleem. Maar ik heb ook veel videoclips en karaokeclips op mijn externe HD. Zodra ik die gebruik (al is het maar 1x en daarna weer alleen audio) heb ik daarna een soort gekraak in het geluid alsof ik met vinyl draai met stof op de naald. Pas na afsluiten en opnieuw opstarten is het opgelost.

Ik had dit eerder ook bij Audio maar heb dat opgelost door de functie "Safe Mode" bij tabblad Performance uit te schakelen. Nu nog het probleem bij video oplossen en dan ben ik blij. Wie helpt me met een tip?
 

Posted Tue 25 Sep 07 @ 10:35 pm
Waarom gebruik je voor die Esi Asio drivers? Probeer eens de windows audio drivers (Kies hiervoor de 4.1 optie in het config menu). Asio geeft sneller problemen dan Windows audio en is moeiijker te configureren. Asio heb je alleen nodig als je tijdcode gebrukt.
Je kunt proberen om de performance slider wat meer naar rechts te zetten. Zijn die videos soms omgezet met een 48kHz sampling frequentie?
Ewout
 

Posted Wed 26 Sep 07 @ 9:06 pm


(Old topics and forums are automatically closed)