Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hoe kom ik aan de muziek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik ben beginnend dj en probeer zo compleet mogelijk te zijn met de muziek maar hoe kom ik aan al die muziek want daar gaat wel heel wat geld inzitten of kan het ook op een andere manier (le/ille gaal)
 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 2:16 pm
Illegaal mag niet. ik koop ze in een cd winkel en omdat ik dj ben krijg ik wat korting, natuurlijk kost het veel geld, maar in mijn geval moet ik er niet zoveel meer kopen, omdat ik de engelse muziek van nu NIET of nauwelijks draai . je kan altijd vragen in een cd winkel of je geen korting krijgt omdat je beginnend dj bent..
Albert
 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 2:29 pm
Zoals Albert reeds beschreef dien je als dj wel je muziek legaal aan te schaffen.
Je kunt (verzamel) cds kopen en deze omzetten naar mp3. Je kunt ook muziek aanschaffen via het web (bijvoorbeeld Itunes, het nadeel is dat deze vrijwel allemaal drm gebruiken). Je kunt als dj ook een subscription nemen (dit kan bij verschillende bedrijven zoals Promo only), je krijgt dan iedere maand een of meerdere cds met de laatste muziek. Of je kunt een muziek abonnement afsluiten. Je krijgt dan vaak 5000 nummers en iedere maand een update.

Let wel, volgens de Buma (In Nederland) is het niet toegestaan mp3's te draaien zonder dat je een muziek abonnement hebt. Dit abonnement moet afgesloten zijn bij een door de Buma erkend bedrijf.
Ewout
 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 9:23 pm


Ewout schreef:

Let wel, volgens de Buma (In Nederland) is het niet toegestaan mp3's te draaien zonder dat je een muziek abonnement hebt. Dit abonnement moet afgesloten zijn bij een door de Buma erkend bedrijf.
Ewout


Dit betekend dus niet dat je illegaal muziek mag downloaden en die draaien op feesten als je 50 euro betaald voor een abbonement.
Dit geld dus voor ALLEEN betaalde muziek.
 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 11:39 pm
Niet helemaal: Als je een abonnement afsluit mag je de nummers gebruiken die zij beschikbaar stellen met ene maximum van het aantal nummers in het contract. Je mag dus geen nummers die je elders (cds of mp3) gekocht hebt gebruiken

Voorbeeld: In het contract staat dat het geldt voor 5000 nummers, je krijgt dan meestal ook 5000 nummers. In je maandelijkse update zitten 50 nummers, je wilt er 25 op je pc zetten (die andere 25 vind je niet goed genoeg), dan moet je er eerst 25 van de initiele collectie afgooien, om vervolgens de 25 erbij te zetten. Het totaal mag namelijk niet boven de 5000 uitkomen.
Ik vind dit redelijk krom. Ik mag dus wel mijn gekochte cds afdraaien, maar ik mag ze niet omzetten naar mp3 en dan via mijn pc afdraaien. Ik heb hier ook een keer een discussie over gehad met iemand van de Buma en die gaf aan dat als je de originele cds of aankoop bewijzen van de mp3's hebt dat ze niet al te moeilijk doen.
Ewout
 

Posted Tue 11 Sep 07 @ 8:03 pm
Je laatste verhaal klopt als een bus.
Ook door navraag ben ik daar achter gekomen.
Zeker krom, maar waarom kunnen ze het niet zo doen dan je mag downloaden wat je wil (betaalde downloads) en dat je daarnaast 50 euro betaald per maand betaald als je er buitenshuis mee aan de gang gaat.
De muziek blijft tenminste van jezelf en je kan de hoeveelheid opbouwen.
 

Posted Tue 11 Sep 07 @ 11:53 pm
je kan via youtube muziek downloaden met een programma ik weet allen niet of het legaal is
 

Posted Fri 14 Jun 13 @ 4:45 am
Hier zaten we na 6 jaar écht op te wachten.
 

Posted Fri 14 Jun 13 @ 7:25 am
Psies.
Daarnaast is het niet legaal, tenzij je schriftelijke toestemming hebt van de rechthebbende.

Outdated, op slot.
 

Posted Fri 14 Jun 13 @ 9:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)