Quick Sign In:  

Forum: Old versions

Topic: DJ Console stops working after firmware upgrade

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

I upgraded the DJ console to firmware revision 34 and received an error message back. Since then my computer does not recognise the DJ console anymore and when I plug it in one of the USB ports, the computer reports an unknown device. When connecting to a different computer, I get the same result. Has anyone else had this problem and how did you get this resolved?

Regards

Ben Meijering
 

Posted Sun 17 Oct 04 @ 7:37 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
you have to reinstall..
succes
 

Posted Sun 17 Oct 04 @ 8:23 am
Thanks for your suggestion djjb. I re-installed a couple of times, even on a different computer, still the DJ console is reported as an unknow device in the list of USB controllers

Regards

Ben
 

Posted Sun 17 Oct 04 @ 8:51 am
Did you install the new driver as well as the new firmware?
 

Posted Sun 17 Oct 04 @ 11:47 pm
After I tried to install the new firmware (which returned an error message), I installed new drivers, etc. It looks like the attempt to upgrade the firmware damaged the Console and now the Console is not able to identify itself anymore.

Regards

Ben
 

Posted Mon 18 Oct 04 @ 5:28 pm
The new driver requires the newest firmware, so try uninstalling this driver, and installing the previous one (since you were unable to upgrade the firmware...)

macourteau
 

Posted Mon 18 Oct 04 @ 10:00 pm
Macourteau

Je vis aussi à Montréal et j'ai la DJ Console que j'aime bien.
Je ne fais pas de scratch et je ne veux donc pas faire le upgrade de 1.09 vers 2.0. Je me demandais si il serait possible d'obtenir tes dll d'effets spéciaux et le DB updater. Tes effets semblent vraiment super! --@--.--

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry bjbladerunner no email address is allowed from a demo user
 

Posted Tue 19 Oct 04 @ 1:50 am
Désolé bjbladerunner, mais les effets sont disponibles pour les utilisateurs de la version full seulement (et le programme DB updater, c'est pour la version 2.0 et 2.01 seulement...)

macourteau
 

Posted Tue 19 Oct 04 @ 11:02 am
Macouteau es-tu allé faire réparer ta console? J'ai eu un seul incident ou une toune c'est mis à spinée. En touchant le jog wheel tout est redevenu normal. J'ai tout les derniers upgrade. Est-ce que tu crois que je devrais allé pour un checkup anyway?
 

Posted Thu 21 Oct 04 @ 12:12 am
Non je ne suis pas encore allé (par manque de temps), mais j'ai justement le même problème, alors je vais y aller dès que je trouves le temps.

macourteau
 

Posted Thu 21 Oct 04 @ 2:52 am


(Old topics and forums are automatically closed)