Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Ny innen DJing

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

VeconHome userMember since 2007
Hey:) heilt ny på dette, og eg har ingenting innen Djing.. Eg vil berre prøve litt på gøy og eg sikter ikkje til noe høyere enn å spille hjemme.. Noken gode tips til meg? Eller linker til nybegynner stuff? :) (helder på å innrede et rom til dette, eller om alt går i vasken så blir det nok hjemme-kino:)
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 5:25 pm
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 7:28 pm
VeconHome userMember since 2007
Takker hehe:P
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 10:17 pm
VeconHome userMember since 2007
Dette kan høres dumt ut, dumt spørsmål. Veldig dumt egetlig... Eg har lyst til å lage slik techno music some du foreks lager i Ejay, men det er ganske dårligt. Liksom, ikkje slik techno som di lager på DJ Mixing Table med cdene og sånn som på Vityual Dj Demoen.. Er det berre datadjing slik som Ejay, og er det noke profere?
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 10:36 pm
VeconHome userMember since 2007
Har egentlig lest ganske lite om det så eg vet ikkje navnene på forskjellige ting
 

Posted Thu 23 Aug 07 @ 10:37 pm


om du skal LAGE musikk, så er kanskje ikke VDJ riktig.. VirtualDJ er et mixe program.. (som en DJ på en nattklubb)

For å lage musikk kan du f.eks starte med Music Maker fra Magix eller Fruity Loops.. ( lett starte med ),og om du liker og forstår programmet, utvide til Cubase, Acid, Reason eller Logic senere (mer kompliserte programmer).


Fruity loops er kanskje det beste for det, siden det både er lett starte med, samt kan brukes til å lage proff musikk

http://www.flstudio.com/
 

Posted Fri 24 Aug 07 @ 6:26 pm

her har du en video til inspirasjon : "HOW TO MAKE TIESTO ADAGIO FOR STRINGS IN 10 MINS" (med Fruity Loops)

 

Posted Fri 24 Aug 07 @ 6:27 pm
VeconHome userMember since 2007
Drit kult! genialt tusen takk :)
 

Posted Fri 24 Aug 07 @ 10:00 pm
VeconHome userMember since 2007
Så når eg faktisk skal lage musikk, så trenger eg ikkje noke meir enn ein pc?
 

Posted Sat 25 Aug 07 @ 4:28 pm
VeconHome userMember since 2007
 

Posted Sun 26 Aug 07 @ 6:05 pm


hørtes ut som en bra deal den CD pakka der...

Da får du mange ferdige loops og lyder, du kan sette sammen til musikk...

det er IKKE lett lage musikk, bare så det er sagt :) men Fruity Loops er en kanon bra start
 

Posted Mon 27 Aug 07 @ 5:22 pm
VeconHome userMember since 2007
Hehe ja rekner med det ;) Men ein må begynne ein plass.. Billig var det og:) Takk for hjelpen
 

Posted Mon 27 Aug 07 @ 10:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)