Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: help Hercules DJ Console (MK1) - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Je kan natuurlijk zelf formateren als je weet hoe dat moet. Ik zou het niet kunnen. Je moet b.v. windows helemaal overnieuw instaleren, daarheb je ook het e.e.a. voor nodig. Op een legale laptop staat het nummer van windows onderop, als je natuurlijk een desktop hebt met een piratenversie van windows, isset niet zo handig te formateren.
Ik begrijp verder je verhaal niet zo goed: geen harde schijf? Desktop, laptop. Wat heb je nu. ?
Anyway, als je geen installatie cd van dat programma hebt, houdt sowieso alles op.
Bob
 

Posted Fri 14 Nov 08 @ 3:13 am
chaoskaHome userMember since 2008
Ik heb een Imac desktop met een harde schijf van 250 GB.
Die zit nu bijna vol en heb nog geen externe harde schijf om een backup te maken om daarna te formateren.
Ik kan me niet herinneren dat ik een installatie cd heb gekregen maar ik zal er nog eens naar zoeken.

Op de IMac desktop van mijn vrouw heb ik het zelfde probleem met de console en dezelfde melding.
Op een geleende iets nieuwer Macbook (laptop) doet de console het wel.
Maar alle drie de computers hebben het zelfde besturingssyteem en versies.

Ik zal vanmiddag eens in de Mac winkel ernaar vragen.
Zal dan toch een programma zijn wat niet samen werkt met de console.

 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 4:48 am
chaoskaHome userMember since 2008
Ik kom net bij een vriend vandaan, die heeft ook een Imac alleen draait zijn Mac tiger.
Ik sluit de console aan en die doet het meteen feilloos.
 

Posted Sun 16 Nov 08 @ 10:13 am
Sorry, ik heb hier een leesfout gemaakt doordat je IMAc schrijft, ipv iMac. Had daardoor niet zo gauw in de gaten dat je natuurlijk helemaal geen Windows hebt. Dan weet ik ook niet wat voor een raad ik je zou moeten geven hoe je moet formateren en dan weer overnieuw installeren. Ik ben niet zo'n vriend van Apple en heb er geen verstand van.
Maar 1 van de 2 zal je moeten doen: een externe hard disk kopen en formateren of je kan natuurlijk ook een "echte" desktop (of laptop)kopen met Windows Vista. Dan ben je van alle gezeur af. :D
Een derde mogelijkheid is ipv je console heen en weerte slepen het eens met een andere console op jouw iMac te proberen.
Succes
Bob
 

Posted Sun 16 Nov 08 @ 5:39 pm
chaoskaHome userMember since 2008
Mac vs. pc is natuurlijk een hele andere discussie voor een ander forum dus dat zal ik maar laten rusten.
Is het niet dat mijn Mac dj console niet zal werken op een pc, dus een pc hoef ik niet aan te schaffen.
Een externe harde schijf daarentegen wel en dan maar even uitzoeken hoe ik moet formateren.

Mocht iemand toch nog ander advies hebben dan hoor ik dat natuurlijk heel graag.
 

Posted Mon 17 Nov 08 @ 10:25 am
Erg raar... de nieuwste drivers en software gedownload van Hercules.com ? dan moet ie het toch gewoon doen..
 

Posted Wed 26 Nov 08 @ 12:45 pm
chaoskaHome userMember since 2008
Ja die heb ik inmiddels allemaal al binnen.
Toch doet de console het meteen op een Imac die draait op Tiger, zonder te hoeven updaten.
Op een forum van Native Instruments biedt iemand ook van alles aan qua hulp.
Helaas ook zonder resultaat.
Ik ga nu al mijn bestanden maar op een externe harde schijf zetten en mijn systeem er
opnieuw opzetten.
En dan als eerste de console installeren. Dan de andere programma's.
Eens kijken of er een programma is die niet samenwerkt met de console.
 

Posted Fri 28 Nov 08 @ 9:42 pm
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de MK1 en de MK2 ?

Alvast bedankt !
 

Posted Wed 03 Dec 08 @ 2:23 pm
chaoskaHome userMember since 2008
Dat verschil kan ik je niet uitleggen.
Misschien kun je eens kijken op de hercules site.
MK2 is de opvolger van MK1. Maar waar die mee uitgebreid is weet ik niet.
De Mac edition komt zover ik weet alleen in MK1.

Bob je schreef in een ander topic:
" Jij schrijft in een oudere post dat jouw console legaal is. Kan je dan niet die winkel binnenlopen en er een klacht over indienen? Tenslotte heb je iets gekocht dat niet werkt!"

Helaas heb ik mijn console via internet aangeschaft. Dit was de goedkoopste manier om aan dj spullen te komen. Ik wilde thuis een beetje oefenen om in de weekende wat strakker te kunnen draaien. En kijken of ik er thuis wel gebruik van maak. Zo ja zou ik gaan sparen voor een betere console of gewoon de hele hardware set.
Er is dus geen winkel voor mij beschikbaar. Het ding is 2de hands met serienummer en nooit gebruikt omdat die verkoop gast een pc heeft en de Mac console het daar niet op doet. De Mac winkel wil er niet eens naar kijken omdat het product ook niet bij hun vandaan komt.
Ik geloof niet dat het aan de console ligt. Die heeft op twee andere mac computers al bewezen dat hij werkt.
Een miditest:
http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00300.pdf
wijst ook uit dat de console gewoon functioneert en herkend wordt door mijn Mac.
 

Posted Wed 03 Dec 08 @ 3:03 pm
 

Posted Fri 05 Dec 08 @ 2:41 am
chaoskaHome userMember since 2008
 

Posted Fri 05 Dec 08 @ 8:35 am
chaoskaHome userMember since 2008
 

Posted Fri 05 Dec 08 @ 8:36 am
chaoskaHome userMember since 2008
Arnoke die dit topic gestart heeft hoor ik niet meer over zijn probleem.
Ik ben wel benieuwd hoe dat voor hem dan is afgelopen.
 

Posted Sat 06 Dec 08 @ 5:44 am


(Old topics and forums are automatically closed)