Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: help Hercules DJ Console (MK1) - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

arnokeHome userMember since 2005
ey mensen
ik heb gisteren zo 2de hands een hercules dj control gekocht.
nu dit is de eerste versie nog (dus al wat ouder) en ik kwam thuis en je kent dat direct uitpakken en instaleren en ik gebruik de cd die erbij zat (die gast zei dak die best gebruikte) en ik begin instalattie van driver en is geinstaleerd en herstart pc.
nu instaleer ik virtual dj console (die van op cd) en er komt op dat de console niet is aangesloten heb zelfs de nieuwe software drivers gedownload vanop de hercules site voor xp/vista en nog steeds start hij niet op.
ben op forums gaan zien en verschillende oplossingen geprobeerd maar niets werkt
heeft er iemand dit ook meegemaakt of weet oplossingen?
de installatie lukt dus volledig maar vanaf ik de virtual dj open doe (eenderd welke) en naar config ga staar er bij de inputs nergens dj console enkel bij geluidskaart.


gtrz... arno
 

Posted Fri 13 Jul 07 @ 1:44 pm
Als je het Hercules config panel opent (dat groene maskertje in je taak balk), wordt de console daar wel weergegeven?
Het klopt dat de hercules dj console versie 1 alleen als geluidskaart zichtbaar is in vdj, er zitten op de console namelijk geen ingangen.
Daarnaast dien je bij remote control de console aan te vinken.
Ewout
 

Posted Tue 17 Jul 07 @ 3:01 pm
arnokeHome userMember since 2005
ja als ik het maskertje aanklik staat er links onderaan gereed.
en in het config menu staat hij enkel bij geluidskaart en niet bij inputs.
maar ook krijg ik er geen geluid uit, hij instaleerd wel en hij word in windows direct als soundcard aangegeven maar dan sluit ik achteraan op de audio out men boxen aan (op het gwn stekkertje 1-2, niet op de witte en roode) en komt er gaan geluid uit.
nu als ik virtual dj start komt er op "error in the sound driver of directX", ik heb men directX als geupdate maar nog steeds krijg ik deze melding.


arno
 

Posted Tue 17 Jul 07 @ 6:00 pm
Heb je voor "dj mode" gekozen in het Hercules menu?
Welke versie van vdj gebruik je?
Ewout
 

Posted Wed 18 Jul 07 @ 8:02 pm
fuppaHome userMember since 2006
Ik heb hetzelfde probleem als ik hem instaleer dan krijg ik aan eht einde van de setup te zien dat ik dat ding in mijn comp moet pluggen en bij apparaatbeheer staat geen fout melding en alle lampjes branden dus hij heeft wel stroom!! Beetje vaag dus!! Help ons

ciao

Jasper
 

Posted Thu 19 Jul 07 @ 1:43 am
arnokeHome userMember since 2005
ik gebruik die virtual dj die erbij zit "virtual dj (DJConsole)".
nu komt deze melding er niet meer op (heb mijn pc volledig opnieuw opgestart) maar ik krijg nog steeds geen beweging in die console.
alle lampjes branden en heb in het config menu het vakje hercules dj console aangevinkt maar wanere ik dan met de knopjes draai of play druk gebeurd er niets.


arno
 

Posted Fri 20 Jul 07 @ 9:13 pm
Ik heb iets soort gelijks gehad met de eerste console. Volgens mij was de oplossing om eerst je pc helemaal op te laten starten, dan de console aansluiten, wachten tot deze in het configuratie scherm bij Hardwae getoond wordt en dan VDJ opstarten.
Ewout
 

Posted Sat 21 Jul 07 @ 3:34 pm
arnokeHome userMember since 2005
heb ik al gedaan en geen resultaat.
 

Posted Sun 22 Jul 07 @ 9:39 pm
Hallo,

Ik heb mijn nieuwe DJ console aangesloten op de laptop via de usb aansluiting. Weet iemand of en zo ja hoe het mogelijk is om met de computer muziek van mijn console op te nemen?
Groetjes, Robin
 

Posted Sun 26 Oct 08 @ 1:15 pm
Met de met de rmx bijgeleverde versie (Hercules dj editie van vdj5) is dit niet mogelijk, hiervoor dien e te upgraden naar de pro versie van VDJ.
Ewout
 

Posted Sun 26 Oct 08 @ 2:14 pm
chaoskaHome userMember since 2008
Hallo,

Ik zie hier nu niet een oplossing voor het probleem.
ik zelf heb onlangs een Dj Console Mac editie gekocht (met Tractor) en krijg de console ook niet aan de praat.
Ik heb al over en weer gemaild met de Hercules mensen. Die geven allemaal opties wat helaas niet werkt.
Heeft iemand met bovenstaand probleem alsnog zijn console aan de praat gekregen?

Ik krijg de volgende melding:

No Dj Console were found!

Plug a Hercules Dj Console and try again.

bij al mijn instellingen ziet mijn Mac de console wel.

Iemand een oplossing?
 

Posted Sat 01 Nov 08 @ 6:48 am
chaoskaHome userMember since 2008
Even weer deze topic naar boven halen want ik kan nog steeds niets met mijn Mac console en dat frustreert natuurlijk enorm.
Weet iemand een andere oplossing dan die in dit topic al beschreven zijn???????????
 

Posted Sat 08 Nov 08 @ 3:44 am
chaoskaHome userMember since 2008
Ik heb een Macbook weten te lenen en daar krijg ik wel het hele circus wel mee aan de praat.
Waarom dan niet op mijn eigen Imac??

gegevens van de macbook:
Model Identifier: MacBook4,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2.4 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 3 MB
Memory: 4 GB
Bus Speed: 800 MHz
Boot ROM Version: MB41.00C1.B00
SMC Version: 1.31f0

gegevens Imac:
Modelaanduiding: iMac7,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 800 MHz
Opstart-ROM-versie: IM71.007A.B01
SMC-versie: 1.20f4

iemand suggesties waar dat dan aan ligt???

 

Posted Sun 09 Nov 08 @ 7:38 am
chaoskaHome userMember since 2008
Iemand?
 

Posted Tue 11 Nov 08 @ 2:04 pm
Misschien ligt het gebrek aan ondersteuning eraan dat je geen officiele versie van Virtual DJ hebt, en klaarblijkelijk ook niet van Hercules.
Dat "no-licence user" valt nogal op.
 

Posted Tue 11 Nov 08 @ 5:35 pm
chaoskaHome userMember since 2008
Ik heb gewoon een installatie cd van Hercules incl serienummer.
Op die cd staat de installatie voor de console en Tractor (geen Virtual DJ dus)
Maar wel alles legaal.
 

Posted Tue 11 Nov 08 @ 11:59 pm
Zit je dan niet simpelweg op het verkeerde forum? Heeft Traktor geen forum? Dat is toch ook een DJ programma?
 

Posted Thu 13 Nov 08 @ 6:04 am
chaoskaHome userMember since 2008
Tractor heeft ook een forum (is van native-instruments) maar via google kwam ik
bij het juiste topic onderwerp tericht op dit forum.
Mensen met het zelfde probleem en foutmelding. Volgens mij maakt het dan niet uit welke software je gebruikt
Maar ik kom niet eens tot de software want alles wat ik open geeft dezelfde foutmelding.
Maar ik zal ook eens bij tractor rond kijken naar mensen met het zelfde probleem.
En alle support van deze site is natuurlijk hartelijk welkom.
 

Posted Thu 13 Nov 08 @ 1:09 pm
Het volgende is maar een idee:
als je console op de geleende laptop wel functioneert, en op die van jou niet, zou het dan niet aan een of andere installatiefout van jouw laptop kunnen liggen.
Waarom breng je hem niet naar een computer repairshop, of een goede kennis die er verstand van heeft, en laat hem totaal "op nul zetten" dwz reformaten, zodat je alles opnieuw moet instaleren. Je verliest uiteraard alle files die op je laptop staan, dus het belangrijkste zet je eerst op externe harddisk.
Mij is een soortgelijk probleem in het begin van het seizoen overkomen: ik installeerde VDJ Pro 5 op een nieuwe laptop. Het gaf de vreemdste problemen en ik bleef op dit forum zeuren.
Ewout bleef proberen te helpen, maar tenslotte gaven we allemaal de hoop op. Ik draaide met een ouwe laptop en VDJ 2.0. Door een stom toeval kwam ik erachterdat Windows Vista op m'n nieuwe laptop fout geinstalleerd was. Ik kocht hem uit het rek bij Carrefour en hij had on-geinstalleerd moeten zijn, maar een "technicus" van Carrefour had er al aan geknutseld. Ik wst toen nog niet dat als je een comp in een groothandel koopt dattie dan "maagdelijk" moet zijn. Wel met Vista maar de rest moet je zelf doen. De naam van "installateur" verscheen ook voortdurend te pas en te onpas en ik zal me altijd afvragen of dit gewoon stommieteit is geweest of een practical joke.
Anyway, ich bracht de laptop naar een repair shop, daar werd-ie gereformateerd, ik installeerde VDJ 5 en de music files opnieuw en zie, alles werkte perfect!.
Bob

 

Posted Thu 13 Nov 08 @ 5:45 pm
chaoskaHome userMember since 2008
ik heb nog geen harde schijf maar het is inderdaad een idee.

Maar moet de "desktop" daarvoor naar de repairshop of kan ik zelf ook formateren?
Ik heb alleen geen installatie cd van OS-X. Dat stond er allemaal al op bij aankoop.
Met een hele hoop andere programma's.
Maar dat geldt ook voor die laptop.
 

Posted Thu 13 Nov 08 @ 11:45 pm
61%