Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Muziek laad langzaam in

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Er was hier volgens mij al een topic over maar die is closed.
Met virtual dj 2.0 was het inladen van muziek met mijn oude pc geen probleem.
Nu heb ik de nieuwe versie en die laad langzaam muziek in.
Mijn RAM geheugen: 384
Te weinig? Dat zal best maar kan je niet bij de instellingen wat veranderen waardoor het ietsje sneller gaat met laden?
Alvast bedankt!
Edwin
 

Posted Sun 24 Jun 07 @ 4:27 pm
Ik vrees inderdaad voor je RAM-geheugen.
Ik heb hier 500MB geheugen, en het werkt nog maar net goed.
Je kan in je 'config', onder de tab 'Performances' de slider helemaal naar links zetten, zo werkt het misschien iets beter;)
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 9:08 am
wil je dat het goed werkt moet je zeker 1gb hebben, mij ervaring is dat je met 512 mb nie veel meer kunt doen , en daarom heb ik nu 2 gb .

Albert
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 4:15 pm
Hier ook 2G. Binnekort ga ik een nieuwe pc bouwen, daar komt 4G in. Je geheugen is inderdaad waarschijnlijk de bottleneck. Draai je alleen muziek of ook video? Je kunt nog eens kijken in het config menu op het vide tab, als je hier "enable video" uitzet, gaat het laden sneller.
Als je een pc hebt die het laatste jaar niet opnieuw is geinstalleerd en die je ook nog voor andere zaken gebruikt als VDJ (zoals internetten etc), je hebt een virus scanner draaien en wat toolbars, msn en nog wat andere apps, heb je onder xp zo 200 MB in gebruik. Dan VDJ er nog bij en 2 mp3's die door VDJ uitgepakt worden naar wav en je zit over je 385MB heen. Dan begint het swappen en is de performance van je pc ver te zoeken.
Ik zou zeggen: Tijd voor een upgrade, 1G kost nog maar een paar tientjes.
Ewout
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 7:05 pm
Jep, ik ga ook eens uitkijken om up te graden.
Ik heb hier nog een intressant artikel liggen over RAM geheugen upgraden, als er intresse is, zeg het dan even, dan stuur ik het je door;)
 

Posted Mon 25 Jun 07 @ 9:46 pm
hallo,
ik heb een probleem met virtual Dj,
als ik een nummer inlaad, laad hij ongeveer 1 cm en dan stopt ie, als ik de muziek afspeel laad ie verder.
maar als ik dus aan het opnemen ben en mijn cpu gebruik wat meer word, en ik moet een ander punt zoeken in het liedje wat ik er in wil mixen, kan dit niet omdat ik het punt wat ik zoek niet kan vinden.
ofwel, hoe kan ik er voor zorgen dat het liedje als ik hem in het balkje sleep, volledig ingeladen word?
en oja, voordat er wat gevraagt word over ram of Ghz: ik heb een pentium 4 processor van 2.93 Ghz en 2,512 Mb RAM geheugen dus ik denk dat dit genoeg is?
M.v.g Jaap
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 2:26 pm
Beste Jaap,

Waarschijnlijk weet ik (en anderen) het antwoord wel. maar dan willen we graag weten met welke versie je werkt. Dat weten we o.a. door je licentiecode in te vullen bij "Modify My Profile"hier boven aan deze pagina.

Laat maar horen, dan komen we vanzelf weer terug.

Martin.

PS: Een 3 jaar oude post reanimeren voor je probleem? Je kunt beter een nieuwe aanmaken. (Nu niet meer, we gaan hier wel verder)
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 3:32 pm


(Old topics and forums are automatically closed)