Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Sneltoets

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

PerburgHome userMember since 2007
Vraagje: Ik ben nu een tijdje met VDJ aan het spelen en moet zeggen dat ik het steeds leuker begin te vinden. Ben al op zoek naar een externe geluidskaart om het andere kanaal te kunnen beluisteren, maar ik wilde nog iets weten over een sneltoets.
Bij BPM Studio zit achter de "entertoets" de functie dat het spelende deck stopt en het niet spelende deck direct start, waardoor je in sommige situaties een acceptabele overgang maakt. Weet iemand of die ook bij VDJ aanwezig is. Ik heb in de config gekeken, maar daar kan ik hem niet vinden...
 

Posted Tue 29 May 07 @ 2:15 pm
De snelkoppelingen van vdj zijn vrij krachtig en er is veel mogelijk. Wat je bijvoorbeeld kan doen is meerdere acties achter 1 knop definieren. Je wil bijvoorbeeld de "=" toets mappen. Je maakt dan eerst een sneltoets aan voor het stoppen van het niet actieve deck en daarna maak je een tweede sneltoets aan met hierin het starten van het actieve deck. Dan heb je precies de sneltoets die je zoekt.
Ewout
 

Posted Wed 30 May 07 @ 9:38 pm
PerburgHome userMember since 2007
Ik heb vanalles geprobeerd, maar krijg geen 2 acties onder 1 map (snelkoppeling). Zou iemand willen helpen?
Het is de bedoeling dat het spelende deck (actieve) bij de toets ENTER stopt en het niet actieve deck begint te spelen.
Alvast bedankt!
 

Posted Tue 12 Jun 07 @ 12:40 pm
Hoe je het moet doen staat reeds hierboven beschreven, ik heb het even getest, maar je zult 2 sneltoetsen aan moeten maken. 1 voor het stoppen van deck 1 en het starten van deck 2 en andersom.

Stel je wilt de eerste snelkoppeling koppelen aan de = toets. Je doet dan het volgende
- Klik in het shortcut menu op Add
- Toets de = in (De = toets wordt nu aan deze actie gekoppeld)
- Kies "Deck controls" -> "Stop"
- Kies "Deck1"
- Klik "ok"

- Klik in het shortcut menu op Add
- Toets de = in (De = toets wordt nu aan deze actie gekoppeld)
- Kies "Deck controls" -> "Play"
- Kies "Deck2"
- Klik "ok"
- Klik "Yes" om deze snelkoppeling toe te voegen aan de reeds bestaande sneltoets voor de = knop

Je kunt dan de andere onder bijvoorbeeld de - toets hangen. Dit gaat hetzelfde je moet dan alleen deck1 en deck 2 omdraaien

Ewout
 

Posted Tue 12 Jun 07 @ 10:24 pm
PerburgHome userMember since 2007
Jij bent nog niet zo stom als je naam doet vermoeden. Echt super dat je me geholpen hebt!!!
Thanks.
 

Posted Wed 13 Jun 07 @ 9:31 pm
Graag gedaan
Ewout
 

Posted Wed 13 Jun 07 @ 10:15 pm
PerburgHome userMember since 2007
Hallo deskundigen,

Vorige keer heeft Ewout mij prima geholpen met het maken voor een sneltoets met een stop deck1 / play deck2 maar ik heb nu de 6.01 versie, maar daar krijg ik het niet voor elkaar om een dergelijke sneltoets in te stellen. Kan iemand mij helpen???
Ik wil dus met één toets deck 1 laten stoppen en tegelijkertijd deck 2 laten starten. Zo ook andersom met een andere sneltoets.
Hellup!
 

Posted Tue 01 Sep 09 @ 3:39 pm
Zelf een beetje expirimenteren kan ook geen kwaad. Hier kun je een hoop van leren.

Maak een nieuwe sneltoets aan met een knop naar keuze. Zet iin action: deck 1 play_button & deck 2 stop_button
de andere kan je waarschijnlijk zelf wel verzinnen.
Ewout
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 10:03 am
PerburgHome userMember since 2007
Sjeezus, ik zat te zoeken naar deck 1 en deck 2 maar dat je dat zo in kon typen had ik niet verwacht. Thanks Ewout!!!
 

Posted Thu 03 Sep 09 @ 7:02 pm
graag gedaan
 

Posted Fri 04 Sep 09 @ 10:31 am


(Old topics and forums are automatically closed)