Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules MK2 headphones switch werkt niet

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,
Sinds gister heb ik de Hercules MK2 in huis. Werkt super, maar heb alleen een probleem met het monitoren via de headphones.
Ik heb mijn hoofdtelefoon aangesloten op de headphones output aan de voorkant van het apparaat met behulp van de meegeleverde dikke verlengstekker (hoe heet dat?), maar kan met de switch knop niet switchen naar Deck A of Deck B want dan hoor ik niets meer. Ook de functie Split werkt niet aangezien ik in dit geval slechts aan 1 oor 1 van de Decks hoor ipv allebei. Alleen met de switch op Mix werkt het naar behoren, maar daarmee mis ik juist de functie van het monitoren.
Kent iemand dit probleem en zou iemand mij kunnen helpen?
Tnx, gr
 

Posted Wed 02 May 07 @ 5:53 pm
Zoek even op hoofdtelefoon of voorbeluisteren op het forum. Dan vind je de mogelijke oplossingen vanzelf. Lukt het niet laat dan nog even een berichtje achter.
Kijk ook even in de blog van dj cel.
Ewout
 

Posted Wed 02 May 07 @ 9:39 pm
Thanks. Ik heb de software ge-downgrade van de nieuwste software van de Hercules site naar de software op de cd (ik werd geadviseerd om de nieuwst driver te downloaden van ts.hercules.com). Nu werkt het wel goed. Gewoon een bug in de nieuwste software dus?
 

Posted Thu 03 May 07 @ 10:03 am
Dat kan kloppen, want de laatse software is volgens mij alleen voor Vista. Mooi dat het nu werkt.
Ewout
 

Posted Thu 03 May 07 @ 7:57 pm
Beste,

Heb mij ook een dj control MK2 aangeschaft, maar voorbeluisteren lukt voor geen meter, alleen via de mix stand hoor ik geluid.

Ik werk met een laptop, met windows vista, en een extern scherm met speakers, wat heb ik nodig om te kunnen voorbeluisteren?

alvast bedankt

Nico
 

Posted Thu 31 May 07 @ 7:19 pm
Verder heb je niets nodig, hoofdtelefoon inpluggen de juiste instellingen kiezen en draaien maar. Hou er rekening mee dat je met de console versie de voorbeluister knop constant ingedrukt moet houden. Dit is een van de restricties van de console versie.
Een link naar de instellingen staat hierboven reeds.
Ewout
 

Posted Thu 31 May 07 @ 7:55 pm
bedankt voor je reactie, maar ik mis blijkbaar iets!

welk is de voorbeluisterknop??
op de mk 2 zit toch een schakelaar vooraan? en de hoofdtelefoon plug ik vooraan in
Als ik een nr draai op deck A, en ik wil deck B voorbeluisteren veronderstel ik dat die knop naar deck B gedraaid moet worden, maar als ik dat doe, valt het geluid uit de boxen weg, en hoor ik in de hoofdtelefoon alleen het geluid vd track die ik eigelijk voorbeluister.

Als ik de knog op "mix" zet, kan ik de console goed gebruiken, maar zonder voor te beluisteren.

Kan iemand mij helpen??

Grtz

Nico
 

Posted Thu 31 May 07 @ 10:21 pm
Ik heb zelf geen console, maar volgens mij dien je de knop op mix te zetten. Bovenop de console zit een knopje naast de mid eq knop, deze dien je ingedrukt te houden tijdens het voorafluisteren. Heb je de output in het config paneel wel goed staan volgens de blog van dj cel?
Ewout
 

Posted Fri 01 Jun 07 @ 12:09 am
ragonniHome userMember since 2007
Ik grijg er grijze haren van: heb al zowat alle combinaties van alle versies van de software geïnstalleerd en nog steeds werkt die switch niet.
Wat doe ik verkeerd??? Moet ik nog een extra knopje indrukken om de Adeck te horen als B speelt of moet ik gewoon de switch gebruiken?
XP en MK2
 

Posted Fri 28 Dec 07 @ 6:04 pm
Alle versies van de software? Bij de console zit alleen de 3.4 Hercules DJ console versie. Alsje deck A afspeelt en deck B wilt voorbeluisteren, houdt je de voorafluisterknop van deck B ingedrukt. Je dient deze knop ingedrukt te houden zolang je wilt afluisteren. Om dit te laten werken dien je wel de juiste instellingen te kiezen, zie hier.
Ewout
 

Posted Sun 30 Dec 07 @ 1:59 pm
ik ken het probleem ook...

waar je ff naar kan kijken is het volgende:

config --> sound setup --> output Headphones

soundcard goedstellen

maar ook...

in je standaardskin staan helemaal bovenaan nog de icoontjes van je headphone
daarnaast staat cue en mix...switch die op en neer en probeer voor te luisteren...mogelijk werkt het dan wel.

ik had dit namelijk ook ;)

nieuwigheden :P
 

Posted Sun 06 Jan 08 @ 4:29 pm
bij mij werkte het ook niet goed
heb toen de softwhare op gewardeerd tot de pro versie
nu werk hij wel
 

Posted Mon 14 Jan 08 @ 10:45 am
@pedahsch, als je de pro versie hebt, vul dan even je serie nummer in hier op de website.
Ewout
 

Posted Mon 14 Jan 08 @ 11:21 am
ik heb dit probleem ook nr welke versie heb je gedowngrade dveenman? op site van hercules staat enkel de laatste versie, kan je me die oude bezorgen?
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 10:25 am
PS hercules info is als volgt :

firmware 1.3.6.15
driver 4.3.0.0
dj api 2.0.16.6
cpl 2.0.3.1

heb ondertussen ook 2008_HDJS_3.exe en 2008_HDJS_1.exe opnieuw geinstalleerd maar ook dit had geen effect op de switch.
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 11:46 am
chelle2Home userMember since 2008
je moet je master output uit je mengpaneel met je boxen verbinden. als je van je pc naar je scherm gaat gebruikt hij de geluidskaart van je pc ipv van je console.
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 9:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)