Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VirtualFolder - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ik heb een reeks virtual folders aangemaakt ,maar ik wil deze ook op mijn 2de laptop plaatsen , ik heb dan de xml gekopieerd en in mijn 2de laptop gekopieerd. de folders staan wel in de vdj maar als ik dan een nummer wil laden komt er error te staan. wat doe ik fout???

groetjes albert
 

Posted Tue 03 Apr 07 @ 10:42 pm
Staan de liedjes wel op die 2e laptop? En ook precies op dezelfde locatie?
 

Posted Wed 04 Apr 07 @ 10:06 am
op de eerste laptop staan ze op de d schijf, en op de 2e laptop staan ze op een externe harde schijf.als ik het goed begrijp zou het beter zijn dat ik alles via de externe schijf aanmaak en deze op beide laptops gebruik, en dan zouden mijn folders wel werken?
 

Posted Wed 04 Apr 07 @ 10:26 am
Inderdaad;)
 

Posted Wed 04 Apr 07 @ 11:42 am
van erum wrote :
Inderdaad;)
hartelijk bedankt Van Erum, ga het straks proberen.
groetjes Albert
 

Posted Wed 04 Apr 07 @ 11:47 am
helaas ik krijg het niet aan de praat, dit is wat ik doe. op pc 1 sluit ik de externe schijf aan met alle mp3s op, ik start vdj op en daar maak ik de folders aan , bv boogy , slow , feest . dan ga ik naar programfiles en doe ik de map vdj open en daar kopieer ik de VirtualDJ Database xml , ik zie daar alle liedjes in staan die ik in de folders heb zitten. ik plak deze op pc 2 ook in programfiles, als ik dan vdj opstart op pc2 met de externe schijf aangesloten, dan zie ik die mapjes staan met alle nummers erin . maar als ik ze wil afspelen dan meld hij error. doe ik iets niet goed ?????

Albert
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 11:37 am
Heeft je harde schijf(of de partitie ervan) dezelfde schijfletter op beide pc's?
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 1:12 pm
ik zie inderdaad 2 verschillende schijfletters, pc 1 duid (G:) aan en pc 2 geeft (F:) aan . is dit op lossen?

Albert
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 2:23 pm
Ja, dit kan je op 2 manieren oplossen:
- Of je veranderd de schijfletter op je pc. Dan moet je wel kijken dat die letter nog niet in gebruik is;)

- Je kan ook je schijfletter veranderen in de database zelf.
Open je database in Kladblok, ga naar 'Bewerken'->'Vervangen...' En typ het volgende in:
'Zoeken naar' : 'G:\'
'Vervangen door' : 'F:\'

Beide moeten wel gedaan worden op je 2e pc;)

 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 3:27 pm
ok gelukt. de schijfletter op de harde schijf veranderen lukte niet, in de database is het wel gelukt.

hartelijk bedankt.
Albert
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 5:47 pm
Waarom lukte het veranderen van de drive letter niet? Zet de externe harde schijf bijvoorbeeld op beide machines als M schijf (M van muziek ;-)). Wil je weten hoe je dit doet laat jet dan even weten
Ewout
 

Posted Thu 05 Apr 07 @ 11:21 pm
Superstom wrote :
Waarom lukte het veranderen van de drive letter niet? Zet de externe harde schijf bijvoorbeeld op beide machines als M schijf (M van muziek ;-)). Wil je weten hoe je dit doet laat jet dan even weten
Ewout

nog is geprobeerd maar krijg altijd melding : volumenaam is te lang of bevat ongeldige tekens. nu heb ik mijn naam staan, albert(G:) , hoe kan ik het dan veranderen?

albert
 

Posted Fri 06 Apr 07 @ 8:02 am
Een schijf letter veranderen gaat als volgt (Ik gebruik zelf een engels talige Windows, dus de kreten kunnen enigzins afwijken)
- Rechs klikken op "Deze computer"
- Kiezen voor "Beheren"
- Ga naar "Schijfbeheer"
- Selecteer de schijf, waarvan je de letter wilt wijzigen
- Klik rechts en selecteer "Verander schijf letter en pad"
- druk de knop "Verander" en kies uit de lijst een vrije letter, bijvoorbeeld M
- Kies ok
- Op de waarschuwing dat programmas niet meer kunnen werken etc, kies "doorgaan"
Ewout
 

Posted Mon 09 Apr 07 @ 7:08 pm
bedankt , het werkt perfect. en weeral wat bijgeleerd.

groetjes Albert
 

Posted Mon 09 Apr 07 @ 8:03 pm
Hé Ewout, dat van dit schijven hernoemen vond ik ook wel heel erg leerrijk :). Dank je.
 

Posted Fri 13 Apr 07 @ 9:13 pm
Graag gedaan.
kloppen de termen een beetje? Ik gebruik nooit een Nederlandse Windows dus is een dergelijke beschrijving best lastig.
Ewout
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 6:30 pm
Ik denk dat de formulering een beetje anders was (weet het niet meer zo goed), maar ik vond het zonder te moeten zoeken. Bedankt nogmaals.
 

Posted Sat 14 Apr 07 @ 6:32 pm
ik heb nog een probleempje , ik heb mij een nieuwe externe schijf aangekocht , ik heb deze de schijfletter "M) gegeven zoals mijn 1ste externe schijf . de oude schijf staat op mijn 1ste laptop , de nieuwe op mijn 2de laptop . ik heb toen op mijn 1ste laptop allemaal virtuele folders gemaakt , nu als ik de xml naar de 2de laptop copieer met de nieuwe schijf M dan krijg ik error melding in vdj , normaal moet dat toch werken omdat de schijfnaam hetzelfde is ???
 

Posted Fri 08 Jun 07 @ 6:41 pm
Dat zou inderdaad moeten werken, je dient dan wel op beide schijven een identieke folder en file structuur te hebben. Ik heb het zelf echter nog nooit met virtuele mappen geprobeerd.
Ewout
 

Posted Sun 10 Jun 07 @ 6:08 pm
Superstom wrote :
Dat zou inderdaad moeten werken, je dient dan wel op beide schijven een identieke folder en file structuur te hebben. Ik heb het zelf echter nog nooit met virtuele mappen geprobeerd.
Ewout

Inderdaad ja , de folder en file structuur waren niet hetzelfde gecopieerd. nu werkt het wel. hartelijk dank Ewout.

 

Posted Sun 10 Jun 07 @ 9:23 pm
83%