Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aantal problemen DJ Console MK2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

nu heb ik sinds vandaag mijn hercules dj console mk2 binnen. Alleen heb ik toch nog een aantal problemen met het juist configureren van virtual dj (denk ik). Het is namelijk zo, dat ik niet kan switchen tussen A deck en B deck, alleen de functie mix doet het. En uit Split krijg ik ook geen geluid. Dat betekent dus dat ik niet kan voorluisteren naar het volgende nummer!

Ook krijg ik een enorme ruis uit me boxen wanneer ik de versterker iets harder zet (zonder muziek aan te hebben) en hoor ik een lichte brom bij het (snel) bewegen van de crossfader of het draaien van de jogwheels.

Ook krijg ik de MK2 niet aan de praat met Virtual DJ 3.2, alleen met Virtual DJ 4.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 10:26 pm
- Je dient als eerste de drivers van de console te installeren
- Dan rebooten, de console nog niet aansluiten
- Dan de laatste console versie van vdj downloaden (dit is versie 3.4). Zie hier op de site bij download center
- VDJ 3.4 installeren
- Rebooten
- DJ console aansluiten
- dj console programma starten en in dj mode zetten
- VDJ opstarten
- In het VDj config menu bij remote control de hercules dj console aanzetten

Om ruis te voorkomen in de Windows mixer of in de Hercules dj console applicatie de volume sliders helemaal open zetten. Daarnaast is de console geen pro kwaliteit, dus ruis en een beetje brom kan voorkomen.
Ewout
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 10:40 pm
Dankjewel voor je reactie,

nu nog één ding. Hoe plaats ik hem in 'djmode' ?
 

Posted Thu 22 Mar 07 @ 11:13 pm
En zou ik het ook kunnen gebruiken in Virtual DJ 4?

Zo ja, hoe krijg ik hem dan aan de praat?
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 8:41 am
Ik heb zelf geen MK2, maar is er nergens zo'n configuratiepaneel? Onder ergens in de taakbalk denk ik.

Natuurlijk werkt het ook met vdj 4, gewoon bij config bij het tablad 'Remote Control' je dj console aanvinken.
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 1:28 pm
Ja dat zou je wel zeggen, maar toch reageert de hoofdtelefoon selectie dan niet juist.
Maarja, alle problemen zijn opgelost. Virtual DJ v3.4 werkt ook prima. Dus dan maar met deze versie.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en reacties.
 

Posted Fri 23 Mar 07 @ 10:24 pm
Kan iemand mij de juiste aansluiting geven van PC naar MK 2 en van MK 2 naar mijn mengpaneel?
Krijg aan 1 kant muziek en aan andere kant 2 door elkaar.
Groetjes,
Johan
 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 7:19 am
VANDERHEYDEN wrote :
Kan iemand mij de juiste aansluiting geven van PC naar MK 2 en van MK 2 naar mijn mengpaneel?
Krijg aan 1 kant muziek en aan andere kant 2 door elkaar.
Groetjes,
Johan


 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 7:20 am


(Old topics and forums are automatically closed)