Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluidskaart probleem - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

 

Posted Wed 21 Feb 07 @ 12:21 pm
Er komt een nieuwe versie van de u46dj. Hierdoor is deze geluidskaart al een tijdje lastig te krijgen. Je kunt wachten op de nieuwe versie, kiezen voor een andere geluidskaart, of even zoeken mbv google. Feedback heeft deze kaart nog, maar daar is ie vrij duur
Ewout
 

Posted Wed 21 Feb 07 @ 6:46 pm
gaat deze nieuwe versie dan beter zijn, en komen er nog nieuwe drivers ? Of kan ik gewoon beter een andere geluidskaart kopen.

groetjes.
 

Posted Wed 21 Feb 07 @ 7:41 pm
Er is nog vrijwel geen info over deze nieuwe kaart. Zelfs op de site van Esi is niets te vinden. Misschien wordt deze kaart gereleased op de Messe in Frankfurt eind maart. Nog even wachten dus, of een andere kaart uitzoeken.
Ewout
 

Posted Thu 22 Feb 07 @ 6:31 pm
welke (het liefst goedkope maar toch goede) usb geluidskaart zouden jullie me dan aanraden?
 

Posted Thu 22 Feb 07 @ 8:17 pm
goede vraag eigenlijk, miss eens kijken op Ebay voor een 2de handse Esi. Er zullen er zeker zijn
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 1:33 pm
Of kijken voor een tweede hands maya usb.

Ik zou zelf denk ik kiezen voor een firewire kaart. Het firewire protocol is toch stabieler. Met usb heb je snel last van audio drop outs (tikken of ploppen). Daarnaast geldt voor geluidskaarten ook de stelregel: Goedkoop is duurkoop. Je kunt dus beter wat langer sparen en een goede kaart kopen, dan dat je straks zit met een kaart die plopt en tikt.

Een Hercules DJ console is ook een goede optie, je hebt dan tevens een (Hercules) versie van VDJ en controls.
Ewout
 

Posted Fri 23 Feb 07 @ 5:28 pm
ik zat te zoeken en ik kwam dit tegen?
is dit een goede kaart en welke en hoeveel kabels heb ik nodig als ik deze kaart koop?
alvast bedankt
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 5:11 pm
Wat bedoel je met dit?
Ewout
 

Posted Thu 01 Mar 07 @ 8:10 pm
 

Posted Fri 02 Mar 07 @ 3:40 pm
Dat is een goede kaart als je alleen muziek wilt afspelen. Wil je ook tijdcode gebruiken is deze niet geschikt, want de kaart heeft maar 2 mono ingangen.
Daarnaast is het een home editie van audiotrak, deze zijn kua kwaliteit minder dan de semi pro uitvoeringen, zoals de Maya usb. Er zijn ook geen Asio drivers voor beschikbaar.
Zie de audiotrak website voor meer info.
Ewout
 

Posted Fri 02 Mar 07 @ 5:26 pm
welke versie van maya raad u mij dan aan?
 

Posted Fri 02 Mar 07 @ 7:17 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Tue 06 Mar 07 @ 1:02 pm
TreZorHome userMember since 2004
1*de maya usb is terug verkrijgbaar!!!!!!!!

2*Zou "m-audio torq connectiv" werken tesamen met vdj? ik denk van wel.....
 

Posted Tue 06 Mar 07 @ 4:45 pm
TreZor wrote :
1*de maya usb is terug verkrijgbaar!!!!!!!!

2*Zou "m-audio torq connectiv" werken tesamen met vdj? ik denk van wel.....


Volgens mij wordt de maya usb al een tijd niet meer gemaakt, waar heb je deze gezien? Het is waarschijnlijk of een oude batch of een tweede hands.
De torq geluidskaart kan je gebruiken mits er Asio of Windows drivers voor zijn.
Ewout
 

Posted Tue 06 Mar 07 @ 7:19 pm
Het klopt inderdaad. Esi heeft de Maya kaart opnieuw uitgegeven. Zie deze thread en de officiele website
Ewout
 

Posted Tue 06 Mar 07 @ 7:37 pm
TreZorHome userMember since 2004
en welke firewire kaart is dan ok voor vdj en tcv?

edirol FA66?

ESI QuataFire 610 ?

 

Posted Wed 07 Mar 07 @ 5:13 pm
eigenlijk iedere kaart met Asio drivers en 4 in en uitgangen. Beide zijn dus geschikt.
Ewout
 

Posted Thu 08 Mar 07 @ 8:33 pm
Ik heb al een tijdje de Maya44 USB (deze wordt zeker nog gemaakt...)

Veel minder last van tikken en ploppen.. Maar nog niet helemaal verdwenen..
 

Posted Wed 18 Mar 09 @ 4:05 pm
DJ aRe We wrote :
............minder last van tikken en ploppen.. Maar nog niet helemaal verdwenen..


Ik werk met een Creative Soundblaster X-Fi 5.1 waar helemaal niets tikt en plopt ........

mvg

 

Posted Wed 18 Mar 09 @ 6:21 pm
95%