Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vraagjes

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

teelPRO InfinityMember since 2006
Hey gasten,

Ik heb een tijdje geleden een hercules DJ console MK2 gekocht. Fijn ding, verslavend en ideaal voor plaatjes te mixen. Nou heb ik enkele vragen:

1. Ik heb pas een Numark Axis 4 cd speler op de kop kunnen tikken. Als ik die aansluit op de hercules
en switch van audio source, dan hoor ik het nummer wel, maar met veel ruis en erg stilletjes.
Is die cd speler niet compatibel op het mengpaneel of moet ik iets veranderen bij instellingen of zo?
Kan ik daar iets voor kopen of downloaden zodat die Numark wel aangesloten kan worden. Ik zie trouwens ook geen verloop, BPM of pitch wanneer ik de audiosource op de numark zet. Is dat normaal?

2. Ik vind het wel sneu dat ik niet alle effecten etc kan downloaden via deze website, dus overweeg ik om een pro-versie aan te schaffen. Is die het geld waard en is er veel verschil met de versie die ik bij de hercules MK2 heb gekregen (VDJ 3.1) ? Is die pro versie VDJ 4 of krijg ik dan VDJ 3.3 of zo

3. Als je de software via internet besteld, spreken ze van 10 werkdagen levertijd. Is dat zo of kan ik dan wachten tot kerstmis?

Dat was het voor nou, alvast bedankt.

Tales
 

Posted Tue 26 Sep 06 @ 9:03 pm
1)Dit laat ik over aan de kenners, sorry
2)Hij is zeker het geld waard! Verschil is er wel, zo kan je time coded gaan, je kan idd effecten downloaden, voor een vergelijking, zie hier. Dan krijg je V4, en alle volgende updates zijn GRATIS!
3)Dat ligt eraan hoe je betaalt, met creditcard dacht ik dat je je serienummer direct kreeg, bij Wire Transfer kan het tot 11 werkdagen duren(ik had geluk, 5 werkdagen:P).

Veel succes
 

Posted Tue 26 Sep 06 @ 9:09 pm
1) Je kunt je cd speler op de ingang van je Hercules aansluiten. Dit is eigenlijk bedoelt voor time code cd / vinyl gebruik. Het klopt dat je geen bpm en wave form ziet, want het geluid wordt buiten vdj om geprocessed. Voor het volume: controleer even de instellingen in het Hercules instellingen scherm. Zet desnoods de input schuiven wat hoger.
Wil je echt cd spelers en vdj gebruiken is het het beste om een externe mixer aan te schaffen.

2) Zeker de moeite waard. Je krijgt de vdj4 versie ipv de uitgekleede 3.4 versie van de console. Kijk even op de link die van erum heeft gepost voor de verschillen. Daarnaast kan je nog even hier kijken voor meer info.
Kleine correctie op de opmerking van van erum: Tot nu toe zijn de upgrades gratis geweest van versie 1.0 tot nu (zie hier voor meer info). Het is echter niet gezegt dat dit altijd zo blijft. Er was namelijk ook al sprake dat er voor de upgrade van 3.4 naar 4 betaald zou moeten worden.

3) Als je met credit card betaald heb je binnen een (werk)dag de e-mail met je serial en de download link binnen. Dit is dan ook een van de handigste betaal middelen.
Ewout
 

Posted Tue 26 Sep 06 @ 11:17 pm
teelPRO InfinityMember since 2006
1) Je kunt je cd speler op de ingang van je Hercules aansluiten. Dit is eigenlijk bedoelt voor time code cd / vinyl gebruik. Het klopt dat je geen bpm en wave form ziet, want het geluid wordt buiten vdj om geprocessed. Voor het volume: controleer even de instellingen in het Hercules instellingen scherm. Zet desnoods de input schuiven wat hoger.
Wil je echt cd spelers en vdj gebruiken is het het beste om een externe mixer aan

* Bedankt jongens,
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met time code cd/vinyl?
Nogmaals geprobeerd met cd-speler Numark rechtstreeks aan te sluiten op de hercules, maar het blijft kraken. Als ik de cd speler rechtstreeks op de versterker aansluit is er geen probleem. Ik moet em toch gewoon in input 1/2 of input 3/4 steken bij de hercules? Dan heb ik em ook op phono in en line geprobeerd maar blijft kraken. vreemd.
Als ik een externe mixer heb, kan ik die dan via de hercules aansluiten of staat die gewoon los van die console. Wat voor zin heeft de wissel van audio source dan?
De verschillen en verbeteringen van de vdj pro 4 zijn inderdaad noemenswaardig...

Tenx.



 

Posted Wed 27 Sep 06 @ 11:51 am
Meer info ever time code kan je hier vinden.

Inderdaad aansluiten op de input 1/2 of input 2/3 zou goed moeten staan. Let er wel op dat als je het volume te hoog zet dat het dan kan gaan kraken, omdat de ingang van de Hercules console dan clipt (=overstuurt). Je dient dus een balans te vinden in het volume, te laag geeft ruis, te hoog geeft gekraak.

Als je een externe mixer gebruikt, sluit je de beide uitgangen van de hercules console aan op 2 ingangen van de mengtafel. Je cd speler sluit je op weer een ander kanaal aan. Zo kan je tegelijkertijd met de computer en met je cd spelers draaien. Je gebruikt dan de eq, faders en de crossfader op de Hercules console niet, je gebruikt hiervoor je externe mixer
Ewout
 

Posted Wed 27 Sep 06 @ 7:03 pm
reg2Home userMember since 2006
Hoi,
kan ik mijn MK2 console via mijn gewone versterker aansluiten..
mijn speakers hangen aan de versterker vandaar.

Ik heb geen tulipstekkers aan mijn speakers
Wat kan ik het beste doen?
 

Posted Wed 11 Oct 06 @ 10:41 pm
Je kunt inderdaad niet zomaar speakers op de console aansluiten. De console heeft namelijk geen ingebouwde versterker. Je dient dus of speakers met ingebouwde versterker (zoals de meeste pc speakers) te gebruiken of een losse versterker.
Ewout
 

Posted Thu 12 Oct 06 @ 6:29 pm
hallo heb een vraagje over virtual dj 6.0

als ik stream o internetr dan na een uurtje of 6 begint het geluid heel hard te ruisen wat kan dat zijn

mvg guido
 

Posted Sat 20 Mar 10 @ 5:38 pm
Dat kan gaan van kapotte kabels tot een software fout, een illegale versie of een hardware fout in je geluidskaart. Maar vooral, je laat topics van 4 jaar geleden gerust.

mvg

 

Posted Tue 23 Mar 10 @ 4:48 am


(Old topics and forums are automatically closed)