Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Voorbeluisteren met Externe Geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

7897Home userMember since 2005
Ik ben van plan een externe geluidskaart te kopen via mijn usb kanaal. Ik kan me niet zo goed inzien hoe dit werkt. Heeft iemand misschien z'on config pagina hoe je kan voorbeluisteren met zo'n externe geluidskaart? Met alle kabels etc.


Alvast bedankt

7897
 

Posted Thu 03 Aug 06 @ 12:19 pm
Heb je de mp3 control of de Hercules mk2? Wil je een externe mixer gebruiken of niet? Gebruik je een laptop of een desktop?
Het antwoord op deze vragen beinvloed de manier hoe je het moet aansluiten.

Ik ga er even vanuit dat je een goede geluidskaart koopt met 4 mono uitgangen (=2 stereo), bijvoorbeeld de Esi u46dj.
Je zet VDJ in de 4.1 mode in het config menu. Dan sluit je op de U46dj kanaal 1 en kanaal 2, wat overeenkomt met links en rechts van de mix uitgang in VDJ aan op de versterker waar je je boxen op aangesloten zitten. Dan sluit je kanaal 3 en 4, wat overeenkomt met de hoofdtelefoon uitgang in VDJ aan op een andere versterker waar je je hoofdtelefoon op aansluit.

Note 1, je hebt een extra versterker, of bijvoorbeeld 2 powered pc speakers nodig, met een hoofdtelefoon uitgang, omdat het signaal uit je geluidskaart te zwak is om er gelijk een hoofdtelefoon op aan te sluiten
Note 2, je dient de voorbeluister knop op je console ingedrukt te houden, tijdens het voorbeluisteren (Dit is niet nodig in de volledige versie)

Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Ewout


 

Posted Thu 03 Aug 06 @ 6:25 pm
7897Home userMember since 2005
Hmm maar ik ben van plan de Muse Pocket LT USB te kopen is daar ook een mogelijkheid voor ??

Heb inderdaad de DJ Control en wil het gebruiken om er mee voortebeluisteren,

Kan je dat met DJ Control + Muse Pocket LT USB doen??



Nogmaals Bedankt

7897
 

Posted Fri 04 Aug 06 @ 11:46 am
ik denk dat de muse pocket een 5.1 geluidskaart is dus je kan voorbeluisteren met de dj control. Je steekt je boxen in de front ingang en je hoofdtelefoon in de rear ingang. Nu moet je wel in de config/soundcard/ 4.1 aanvinken. het enige nadeel vind ik dat je nu het knopje van je hoofdtelefoon ingedrukt moet houden om voor te beluisteren. bij de vdj pro versie moet je dat niet meer.
Veel plezier
grtz gregory
 

Posted Fri 04 Aug 06 @ 12:58 pm
7897Home userMember since 2005
''Je steekt je boxen in de front ingang en je hoofdtelefoon in de rear ingang'' in de muse pocket neem ik aan?

Nou ik ga het proberen

Bedankt voor jullie reacties


Groetjes
 

Posted Fri 04 Aug 06 @ 1:01 pm
tomvdsHome userMember since 2009
Ik heb ook een muse pocket 5.1.

Als ik mijn boxen in de Front-audio stop en koptelefoon in Rear-Audio, hoor ik echter in mijn koptelefoon hetzelfde als in mijn boxen.

Als ik op mijn mengpaneel op de hoofdtelefoon-icoontjes druk, gebeurt er niets.

Wat doe ik fout?
 

Posted Sun 12 Apr 09 @ 6:51 am
Uw serial niet invullen;)
 

Posted Sun 12 Apr 09 @ 7:51 am
Schedelridder, Lol.
 

Posted Sun 12 Apr 09 @ 8:27 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
dan moet je nog naar uw setup gaan van uw geluidskaart.
daar ingeven dat uw soundkaart verschillende audio bronnen kan weergeven
zie zo als het bij mijn vaste computer staat
 

Posted Mon 13 Apr 09 @ 2:56 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
trouwens ik zou voor maya 44 gaan mooi instapklare soundkaart
waar je gerust op grote feestjes mee kan draaien.
 

Posted Mon 13 Apr 09 @ 3:00 am
Hoi,

Ik heb een vraag voor DjGreet..
Bij dat Realtek HD Audio Configuratie staat bij mij NIET: Geavanceerde Apparaatinstellingen.
Bij jou wel zie foto.

Hoe kan ik dit verhelpen i.v.m. voorluisteren.

Alvast bedankt,

Tom
 

Posted Wed 21 Oct 09 @ 7:56 am
Hallo,

ik heb een laptop met één uitgang. Als ik dus in Virtual DJ aan het mixen ben (met MP3 controller) dan kan ik niet voorluisteren.
Kan ik dit oplossen door een externe geluidskaart te kopen? Bijvoorbeeld de Hercules Pocket LT?

PS ik gebruik Virtual DJ/MP3 Controller alleen recreatief om nieuwe muziek "uit te proberen".

Alvast bedankt.

 

Posted Thu 29 Oct 09 @ 8:38 am
Alshet maar wel een 4.1 geluidskaart of beter is. Dus dan gebruik je deze externe geluidskaart voor zowel de output als het voorbeluisteren . Zoek voor meer info even op voorafluisteren of voorbeluisteren, hierover zijn vele topics geschreven.
Ewout
 

Posted Sat 31 Oct 09 @ 12:50 pm
Hallo allemaal, Ik dj met mijn Mac notebook en die is via usb aangesloten op de mixer, Behringer vmx 1000.Ik gebruik virtual dj en zou graag een kanaal kunnen voorbeluisteren terwijl het anders afspeelt. Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is en hoe en wat ik hiervoor nodig heb?
Alvast bedankt.
 

Posted Tue 21 Jun 11 @ 7:51 am
je gebruikt een topic dat al bijna 2 jaar niet meer actief is. dat is niet handig.

je gebruikt een extern mengpaneel zonder interne geluidskaart, je zal je koptelefoon dus aan moeten sluiten op een geluidskaart en die configureren in vdj,

zie de handleiding onder wiki
http://www.virtualdj.com/wiki/PDFManuals.html

succes
 

Posted Tue 21 Jun 11 @ 8:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)