Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem - Dj Console Hercules

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ThaminaHome userMember since 2005
Probleem:
Na enkele maanden met mijn dj console te mixen moest ik noodgedwongen mijn PC heropstarten en alles er af te doen terug naar de fabrieksinstellingen. Nadat ik dat gedaan had wou ik mijn dj console opnieuw terug instaleren: tevergeefs het is de een fout melding achter de andere, mijn pc herkend hem niet meer er staat altijd dat mijn "Dj console niet is aangsloten" terwijl ik Viryual Dj start en het tog werkt maar dit is maximaal voor een minuut of 10 en dan moet ik op diene geele smyly "recovery" drukken valt alles stil, kan iemand mij helpen aub want naa meerdere mails naar Hercules heb ik nog niets terug gehoord. en ik zou zograag terug willen mixen,
 

Posted Mon 16 Jan 06 @ 1:01 pm
Thamina,
graag je vraag maar 1 keer stellen. Dit voorkomt dat mensen hun tijd besteden aan vragen die reeds in een andere thread beantwoord zijn.

Ik heb het probleem reeds een aantal keren eerder gehoord. De oplossing die vaak werkte:
- Zorg dat je dj console niet aangesloten is op de pc
- Deinstalleer VDJ
- Deinstalleer alles van de Hercules DJ console.
- Start nu de installatie van de dj console vanaf de cd die je bijgeleverd is. Sluit de dj console niet aan.
- Na de installatie herstart de pc
- sluit nu de dj console aan en klik rechts onderin de start balk op het groene gezichtje en kijk of de dj console herkend wordt.
- Zo ja koppel de console weer los
- Installeer vdj, na de installatie de pc herstarten
- Sluit de console weer aan
- Start VDJ

Zorg ervoor dat je niet eerst de console aansluit, dan gaat Windows namelijk de geluidskaart in de console installeren. Dit geeft conflicten met de dj console installatie.
Zorg ook dat je na deze installatie de laatste drivers bij Hercules ophaalt en installeert.
Ewout
 

Posted Mon 16 Jan 06 @ 6:48 pm
ThaminaHome userMember since 2005
Bedank ! mijn dj console doet het weer prima !
nu nog een klein vraagje: op mijne "line in" kan ik daar mijn IPod of mini disc op aansluiten en die muziek dan mixen met de muziek van mijn pc?
 

Posted Mon 16 Jan 06 @ 8:58 pm
Dat denk ik niet. De hercules dj console is niet echt een mixer, maar meer een controller die de mixer in VDJ aanstuurt. Je kunt dus wel je ipod aansluiten op de line in, maar dat niet zonder meer mixen met vdj.
Wat je wel kunt proberen is om de line in naar VDJ te routen. Dit gaat als volgt.
- Open VDJ
- Ga in de browser aan de rechter kant naar"Desktop"->"Sound cards". Sleep nu de entry van de DJ console naar een van de players. Je hoort nu het geluid van de line in door dat deck.
Laat even weten of het werkt.
Ewout
 

Posted Tue 17 Jan 06 @ 7:05 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
als ik doe zoals de uitlewg hier staat krijg ik en hele 'leuke' foutmelding' dat ik hem opnieuw aan moet sluiten en vdj opnieuw moet opstarten terwijl de console wel gezien en herkend word maar als ik bij de installatie de console niet aansluit kan ik hem niet installeren vervolgens komt xp er tussen door denderen die hem gewoon installeert.
 

Posted Thu 16 Feb 06 @ 10:52 am
Die xp installatie dien je gelijk af te breken en de setup van Hercules zelf eerst af te maken. Dan opnieuw opstarten (zonder console) als de pc helemaal opgestart is dan pas de console aansluiten.
Ewout
 

Posted Sun 19 Feb 06 @ 3:01 pm
Hoi

Ik heb dus sinds kort hetzelfde probleem met mijn dj console en vind nergens de oplossing
als ik dus gevraagd wordt mijn console opnieuw in te pluggen, dan installeert hij de drivers maar alles loopt dan vast...! als ik dan de console unplug dan gaat ie verder en gaat alles weer normaal.

Maar dan is mijn console nog altijd niet correct geinstalleerd!!

kan iemand helpen??

dank u
 

Posted Tue 28 Apr 09 @ 4:26 pm
ik heb de DJ Control Mp3 E2 en die gebruik ik bij Numark Cue , alles werkt prima. tot een tijdje geleden.
de crossfader gaat nog wel gewoon op en neer maar hij kan niet 'switchen' tussen Deck A en Deck B.. dat is dus erg vreemd hij gaat wel op en neer in de software maar het geluid veranderd niet van deck A naar B..

ik hoop dat jullie kunnnen helpen.

mvg olivier
 

Posted Mon 11 Jul 11 @ 10:40 am
RG461Home userMember since 2014
hoe moet ik mijn iPod koppelen om virtual dj ook daar op te gebruiken gr Ryan
 

Posted Mon 28 Apr 14 @ 9:26 am
Ryan,

je post gaat mis op zo'n beetje elk front: De vragen na 2006 zijn al genegeerd, en toch probeer je 3 jaar later alsnog oma te reanimeren. Daarnaast heeft je vraag echt helemaal niets te maken met het originele topic (de DJ Console van Hercules) maar ik neem aan dat je toch een (enigszins) serieus antwoord wilt.....
Op je iPod kun je VDJ niet gebruiken. Dat lukt alleen op een Windows- of Macc-computer. Echte helden proberen het ook nog op een Windows tablet met W8(.1) Full. Er van uit gaande dat je dat niet bedoelt: als je de iPod als een externe drive gebruikt (en dus niet als mediaspeler) kun je hem gebruiken in VDJ.
 

Posted Mon 28 Apr 14 @ 6:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)