Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: video Mixen hoe begin je er aan ? - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi wilberg ik ben inmiddels in het bezit van USB moviebox van Pinnacle 9 ,maar hoe moet ik nu aan de slag,ik kan er echt geen wijs uit,misschien iemand anders een idee

groetjes raytje
 

Posted Sat 08 May 10 @ 1:45 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Je gaat als volgt te werk (ik zal 2 mogelijkheden aangeven):

Mogelijkheid 1
Sluit je moviebox aan op je PC. Zorg dat ie ook werkt, hij moet dan herkent worden in Pinnacle Studio (ik ga ervan uit dat je weet hoe studio werkt, zo niet dan leg ik dat verderop uit)
Sluit vervolgens je digitale ontvanger (die een scartaansluiting heeft) aan op de INGANG je moviebox: Hoogstwaarschijnlijk heeft je digitale ontvanger een scartaansluiting en je moviebox gele, rode en witte tulpaansluitingen (IN en OUT). Dan heb je dus een verloopkabel of verloopstukje nodig. Heel handig hiervoor zijn de schakelbare verloopstukjes die je bij een willekeurige elektronica zaak voor enkele EURO\'s koopt. Dit verloopstuk gaat achter in je ontvanger en de gele, rode en witte pluggen van de bijbehorende kabel, die ook bij het pinnaclepakket zit, plug je logischerwijs in (zie plaatje)

Nu is je ontvanger verbonden met je PC.

Wanneer je nu Studio opent en wil gaan "opnemen" van je digitale ontvanger, dien je dus wel eerst de juiste opnamenbron te kiezen.
Dit doe je door te kiezen voor "setup" (bovenin) en dan opnamebron. Onder "opnamebron" en "video" kies je voor je Moviebox. Kom je je moviebox daar niet tegen, dan kun je je moviebox een keer loskoppelen en weer aansluiten. Normaliter moet ie 'm herkennen.

Mocht dit alles NIET werken dan bestaat er ook nog een mogelijkheid 2:
Sluit je moviebox aan op je PC zoals hierboven beschreven.
Sluit je digitale ontvanger aan op een videorecorder (video IN). Let op: dit kan slechts wanneer je videorecorder een ingang heeft (dat kan een scart zijn, S-video, gele-rode-witte tulp).
Vanuit de video, maak je via de scart (out) weer verbinding met de moviebox, zoals hierboven beschreven.

Ik heb in de loop der jaren ontdekt dat video(bewerking) qua instelling "heel nauw luistert". Het heeft me vaak uren gekost om iets uit te zoeken. Geef dus niet te snel op wanneer het even niet lukt.
Stuur me eventueel een Private Message.
 

Posted Mon 10 May 10 @ 3:05 am
ik ga morgen aan de slag en als ik er niet uit kom hoor je nog van me,
alvast bedankt voor de moeite en de uitleg
 

Posted Tue 11 May 10 @ 11:06 am
hoi william,

verlies je met deze aansluiting (scart naar coax/svideo) niet heel veel beeldkwaliteit?
zit er geen component aansluiting (groen/blauw/rood rca)op die kastjes?
 

Posted Wed 12 May 10 @ 2:03 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Nee, die aansluitingen zitten er NIET op (tenminste: op mijn digitale ontvanger). Zeer waarschijnlijk omdat het een ouder model is.
Verlies van beeldkwaliteit valt mee.
Beter zal het altijd wel kunnen.
 

Posted Wed 12 May 10 @ 2:27 am


(Old topics and forums are automatically closed)