Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: video Mixen hoe begin je er aan ? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

DjgreetPRO InfinityMember since 2005
beste Mods,

ik heb al gezien op engels talig forum maar snap het niet al te best.
Hoe begin je er eigenlijk aan met video mixing.
Weet iemand mij op weg te helpen bedankt



Greetz
Dimi
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 2:44 pm
Als eerste zorgen dat je dvd's koopt met video clips er op. Het beste is een promo only abonnement, of iets soort gelijks.
Deze dvds rippen naar vob of mpg bestanden. Deze bestanden kan je net als mp3 bestanden gebruiken in vdj. Zodra je een video bestand in een van de spelers sleept opent een nieuw window. Hierin wordt de video clip getoond.
Je kunt nu met je videos net zo mixen, scratchen als met mp3 bestanden. Kijk ook even in het config menu, hierin is een speciaal video tab blad opgenomen met een heel stel instel mogelijkheden.

Met de console versie kun je alleen video afspelen in een seperaat windowtje. Als je upgrade kun je het video signaal naar een tweede video uitgang sturen (Je video kaart moet dit wel ondersteunen). Zo kun je dit signaal voor het tweede scherm, naar bijvoorbeeld een plasma scherm of een beamer sturen.
Ewout
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 10:51 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
thx voor de uitleg heb nu ondertussen de pro versie van Virtual dj
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 11:06 pm
hallo,

Kan ik de dvds van promo only legaal gebruiken om te draaien op feesten?

groeten

swento
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 3:14 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik neem heel veel clips op via bv. VH1 classics (digitale TV zender 359, Ziggo), dit knippen en bewerken en klaar.
Zo bouw je ook een verzameling op.
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 4:19 am
Maar...........wat is nu het antwoord op de "promo-only" DVDs?? - is dat nu legaal of niet?
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 5:35 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ol schat in ..... illegaal.
Het woord zegt het eigenlijk toch al ??!!
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 5:46 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Trouwens.... ikzelf draai bijna alleen maar videoclips en "mix" deze ook regelmatig. Dat gaat dus echt precies hetzelfde als ware het een MP3-tje.
Pitchen, goed moment kiezen en mixen.
Kies een leuk "overgangseffect" en klaar.
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 2:21 pm
ik denk dat promo juist wel gebruikt mag worden, promo staat voor promotie, die maak je alleen als je ze gebruikt bij draaien, betere promotie dan je videoclip getoont krijgen in een volle zaal kan iemand niet krijgen denk ik. maar het blijft een gokje
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 3:05 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik kan je zeggen dat mensen het inderdaad "gaaf" vinden wanneer je werkt met de originele videoclips van bv. James Brown of Ike & Tina. Turner
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 1:25 am
Zou mixen met netsearch dan eveneens legaal zijn?
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 9:39 am
wilberg wrote :
Ik kan je zeggen dat mensen het inderdaad "gaaf" vinden wanneer je werkt met de originele videoclips van bv. James Brown of Ike & Tina. Turner


daar heb je zowiezo geen problemen mee, rechten vervallen na (ik geloof) 20 jaar.
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 10:02 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Kijk...... dus zorgen dat je alleen maar "goud van oud" draait....
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 1:35 pm
Dat moet straks wel hheloud worden: Er zit een wijziging aan te komen waarbij de rechten voor de artiest van 50 naar 90 jaar worden verlengd. Ben benieuwd of daar nog video-DVD's van te krijgen zijn..... ;-)
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 3:57 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ach die goede oude 8 mm filmpjes zullen het toch ook wel doen ??!!
 

Posted Mon 01 Mar 10 @ 3:52 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Promo only dvd's zijn legaal .

alleen je moet wel rekening houden dat wanneer je ergens draait dat deze discotheek lid is van Videma (rechten organisatie voor het uitzenden van beeldmateriaal). Gaat hierbij niet alleen om clips maar ook dat je voetbal en darten e.d. kan laten zien op tv of beamer.
Dan ben je helemaal ingedekt..
 

Posted Tue 06 Apr 10 @ 3:57 pm
wilberg wrote :
Ik neem heel veel clips op via bv. VH1 classics (digitale TV zender 359, Ziggo), dit knippen en bewerken en klaar.
Zo bouw je ook een verzameling op.


Hoe neem je dit dan op?
Ik heb een UPC box met harde schijf, maar ik weet niet hoe ik dit dan van die harde schijf af moet halen....
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 2:18 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik sluit mijn digitale ontvanger rechtstreeks aan op mijn PC via een USB moviebox van Pinnacle.
Vervolgens neem ik op m.b.v. Pinnacle Studio wat ik ook gebruik om mijn videocamera opnames mee te bewerken.

Heel simpel en snel.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:33 am
wilberg wrote :
Ik sluit mijn digitale ontvanger rechtstreeks aan op mijn PC via een USB moviebox van Pinnacle.
Vervolgens neem ik op m.b.v. Pinnacle Studio wat ik ook gebruik om mijn videocamera opnames mee te bewerken.

Heel simpel en snel.


heb je veel recente videoclips en ps doe je ze ook sharen met andere gebruikers,heb namelijk wel interesse ps je kunt me altijd een pm sturen
 

Posted Thu 22 Apr 10 @ 7:22 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ja hoor..... ik "share" wat af. Ik heb bijna 2 weken vakantie.... (ik werk in het onderwijs, vandaar) Dan ga ik eerst mijn contacten met iemand weer aanhalen.
Ik beloof al 5 weken dat hij wat clips ontvangt.

P.S.
Veel "laatste" clips heb ik ook, maar het is bij mij voornamelijk "goud van oud".

Stuur me een Private Message.
 

Posted Thu 22 Apr 10 @ 8:17 am
80%