Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules dj console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ja een heel originele vraag ja:P
maar ik zit er al een tijdje over te twijvelen om een dj console aan te schaffen echte draaitafels vind ik nu nog even te duur (vooral de platen die je er nog bij moet kopen) maar ik mix nu zelf met 2 geluidskaarten wat in principe eigelijk net zoveel mogelijkheden zou moeten bieden als een hercules console alleen lijkt het me toch ff wat handiger dat je de knoppen gewoon met je handen kan bedienen je kan net ff wat sneller nummers erin gooien enzo..
maar ik lees in verschillende topics dat je met de hercules van 99 euro niet ' voor kan luisteren' wat bedoelen jullie precies met voorluisteren? ik neem aan dat je toch wel gewoon een koptelefoon erin kan doen en je volgende plaat door de koptelefoon kan horen? en zo nee is dat probleem dan verholpen als ik gewoon mijn 2 geluidskaarten erin hou? ik ben trouwens al meerdere mediamarkten etc afgegaan (oa die in de bijlmer en almere) maar eigelijk nergens hebben ze van dit product gehoord.. waar kan ik hem nog kopen in omgeving amsterdam? alvast bedankt!
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 5:18 pm
oja nog een vraagje, ik denk dat ik eigelijk t antwoord zelf wel in kan vullen maar is het scratchen nog een beetje goed te doen met die hercules of is het echt gewoon 3 keer niets?
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 5:22 pm
Er zijn 2 dj consoles: de mp3 control en de dj console mk2. de eerste kost rond de €100 de tweede is duurder. De eerste heeft geen geluidskaart, dus je kunt er geen hoofdtelefoon in steken. De tweede heeft wel een ingebouwde geluidskaart en ook een hoofdtelefoon aansluiting. Bij de eerste heb je dus twee geluidskaarten of een 4.1 of 5.1 geluidkaart nodig.
Met beide consoles kan je voor afluisteren, je dient echter de hele tijd de voorafluister knop ingedrukt houden.
Als je de console versie upgrade naar de full version van vdj is het niet nodig om de knop ingedrukt te houden. Overige voordelen van de full version kan je hier vinden:
http://www.virtualdj.com/products/djcedition.html

Ik ben pro cd spelers en technics platen spelers gewend, dus vind ik het scratchen met die kleine jog wieltjes 3*3 keer nix.
Ewout
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 8:48 pm
maar als ik gewoon me 2 geluidskaarten in mijn pc laat kan ik dan wel nog gewoon via die koptelefoon voor luisteren? want dan heb ik in principe genoeg aan die goedkope versie...
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 9:25 pm
Volgens mij kan dat, je dient alleen wel constant de knop voor voorbeluisteren ingedrukt te houden. Van anderen heb ik begrepen dat dit best lastig is. Daarnaast kun je later altijd nog upgraden naar de full version.
Ewout
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 11:50 pm
hoe grade je dan up naar full version?
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 1:54 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 1:57 pm
ThaminaHome userMember since 2005
Probleem:
Na enkele maanden met mijn dj console te mixen moest ik noodgedwongen mijn PC heropstarten en alles er af te doen terug naar de fabrieksinstellingen. Nadat ik dat gedaan had wou ik mijn dj console opnieuw terug instaleren: tevergeefs het is de een fout melding achter de andere, mijn pc herkend hem niet meer er staat altijd dat mijn "Dj console niet is aangsloten" terwijl ik Viryual Dj start en het tog werkt maar dit is maximaal voor een minuut of 10 en dan moet ik op diene geele smyly "recovery" drukken valt alles stil, kan iemand mij helpen aub want naa meerdere mails naar Hercules heb ik nog niets terug gehoord. en ik zou zograag terug willen mixen,
 

Posted Mon 16 Jan 06 @ 12:53 pm
denostHome userMember since 2008
hoe her nieuw ik mijn software ??
 

Posted Fri 07 Nov 08 @ 12:51 pm
jenzerHome userMember since 2010
heb hier een hercules dj control mp3 staan maar hij werkt maar 10 min. op virtual dj 7.0.2 home hoe kan ik dat oplossen ? grtz jenz
 

Posted Sat 25 Dec 10 @ 3:50 pm
Door VDJ Pro aan te schaffen.
Je huidige versie werkt wel langer maar niet met volledige functionaliteit.
Wees eerlijk: je kunt moeilijk een volledig werkend pakket voor nop verwachten als de rest daarvoor betaalt. De meegeleverde versie op CD werkt ook, kan wel veel minder, maar je krijgt een flinke korting, als je de Pro-versie aanschaft.
 

Posted Sat 25 Dec 10 @ 4:36 pm
het is niet handig om een topic van 2 jaar geleden te reanimeren.

deze gaat dicht
 

Posted Sun 26 Dec 10 @ 2:54 am


(Old topics and forums are automatically closed)