Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules MP3 control

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey!

ik wil de nieuwe hercules MP3 control gaan kopen, maar zit nog met een vraag. Kan ik de unit aansluiten op mijn mixer met twee aparte kanalen? Zeg maar dat kanaal A dan op je mixer op kanaal 1 hebt en kanaal B op kanaal 2 bijvoorbeeld. Is dat mogelijk met deze unit?

Thanx!

Ewoud

 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 4:26 pm
Ewoud,
mooie naam heb je.
De Hercules mp3 control heeft geen ingebouwde geluidskaart. Dit betekent dat naast deze controller je een 5.1 geluidskaart nodig hebt. Dan kun je met de bijgeleverde VDJ 1 stereo kanaal (front op je geluidskaart) naar je versterker sturen en 1 kanaal naar je hoofdtelefoon (Rear op je geluidskaart). Wil je een externe mixer gebruiken, heb je de volledige versie van VDJ nodig. In de bijgeleverde versie is het menu om een geluidskaart te configureren uitgeschakeld.
Ewout
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 5:09 pm
Thanx naamgenoot!

Ik heb op mijn PC wel een 5.1 geluidkaart maar op mijn laptop die ik meeneem om te draaien dus niet. Als ik het goed begrijp heb ik dus de Hercules DJ Console nodig als ik hem zo wil gebruiken?

En de Hercules MP3 control zou het alleen doen met de extra software en een 5.1 geluidskaart. Thanx voor je reactie, ben dus bang dat ik de duurdere moet hebben. Gaat helaas niet lukken voor onder de kerstboom!

Groeten!

Ewoud
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 8:41 pm
Zeker als je met een laptop wilt draaien is het verstandig om even door te sparen en de DJ console aan te schaffen ipv de mp3 control. Je hebt dan gelijk een 5.1 geluidskaart met Asio ondersteuning tot je beschikking.
Let er wel op dat je ook de volledige versie van vdj nodig hebt om je dj console met een externe mixer te gebruiken.
Ewout
 

Posted Sun 27 Nov 05 @ 9:54 pm
Nog even vraagje voor de experts:

- De Hercules Console is dus de geschikte optie. Ik heb reeds BPM gekocht, kan ik daar dan ook de twee aparte kanalen naar 2 uitgangen sturen voor mijn mixer? Of levert Virtual DJ soms een extra configuratie tool mee o.i.d.?

- Wat is het verschil met de Console en de MKII? is het zo dat met de MKII het wel mogelijk is om de externe mixer rechtstreeks te gebruiken of moet je dan ook weer de VDJ software hebben?

Graag hoor ik spoedig van jullie!

Ewoud
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 6:08 pm
Kijke een sop de site van Hercules voor de verschillen..

In het kort; de control heeft geen en de console wel een ingebouwede geluidskaart. de laatste is dan ook twee maal duurder. Voor beide geldt dat je de meegeleverde software niet met een andere externe mixer kunt gebruiken. Lijkt me vrij logisch..
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 6:29 pm
Ok dat begrijp ik. Maar ik wil de controller voor BPM studio gebruiken omdat ik daaraan gewend ben. Kan ik dus de Console (oude) zo instellen met BPM dat hij de twee kanalen dus losse output geeft of heb ik daarvoor VDJ pro versie voor nodig? (ondanks dat ik dat dus niet gebruik...) Kan dit wel (zonder VDJ prof software) met de nieuwe MKII?

Thanx!

Ewoud
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 6:33 pm
Ahh wellicht een vraag voor de BPM site?.. Volgens mij werkt die software alleen met hun eigen controllers..
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 6:43 pm
Nee dat zou moeten functioneren aangezien het Midi signalen zijn... Vraag me dus alleen af of je de console (al dan niet MKII) zonder VDJ zo kan instellen dat het met mijn mixer werkt. Ik vind het eerlijk gezegd raar dat niet zou kunnen want ik wil VDJ niet gaan gebruiken......

Ewoud
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 6:48 pm
Wel wat vreemd dat je al deze vragen op een VDJ forum stelt dan, het lijkt me dat de site van Hercules dan de aangewezen plek is..

Maar voor zover ik weet is de Hercules wel als MIDI controller te begruiken dus..
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 7:09 pm
Hey,

Ik gerbuik zelf ook een hercules mk2. Ik gebruik virtual dj en heb de windows 8 driver geïstalleerd. werkt heel fijn. Hoop dat je hier iets aan hebt
 

Posted Wed 03 Jul 13 @ 6:35 am
Stefano,
geen idee hoe je dit gevonden hebt, maar reageren op een topic, waarin voor de laatste keer is geantwoord in dec. 2005!!, heeft geen enkel nut. Zo weinig zelfs dat ik er maar een slot op ga zetten.....
 

Posted Wed 03 Jul 13 @ 9:49 am


(Old topics and forums are automatically closed)