Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Noob - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

kicks5Home userMember since 2005
M'n interesse voor dj's is aangewakkerd toen ik in 'de boekskes' toestellen zag staan zoals virtual dj (Hercules) enzo. Maar kan iemand mij zegge wa ik het beste koop, als ge nog totaal geen ervaring hebt?
En wa betekennen al die vakterme zoals scratchen, spinnen, ......
HELP ME PLEASE
 

Posted Fri 25 Nov 05 @ 6:01 pm
wat het beste voor je is hangt af van je wens en je budget.
Je kunt als eerste de demo van vdj installeren. Als deze je bevalt kun je vdj aanschaffen, als alternatief kan je ook een hercules dj console aanschaffen. De laatste optie is wat duurder, maar dan heb je wel gelijk een paar extra knoppen en een mixertje.
uitleg van vaktermen kun je vinden in het forum onder mixing lessons, je kunt ook even met google zoeken.
Ewout
 

Posted Fri 25 Nov 05 @ 11:36 pm
kicks5Home userMember since 2005
Ik zou er niet te veel geld in willen steken, maar toch wil ik geen brol hebben.
En die demo, waar kan ik die krijgen ? (is die gratis? )
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 9:02 pm
De demo is gratis. Dit is een volledige versie die zo'n 20 dagen werkt. Deze demo kan je downloaden door in het mu boven aan de pagina op "Download" te klikken.
Ewout
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 9:26 pm
je kunt ook als je budget niet zo groot is een hercules dj console kopen van 99 euro heb ik ook gedaan: weegt niets dus kun je overal mee naar toe nemen, is het goedkoopste dat je kan krijgen en je krijgt er virtual dj 3.1 DJC edition erbij heel handig maar als ik van jou was zou ik beginnen met de demo werkt 20 dagen dus kun je enige ervaring opdoen ik heb dat persoonlijk ook gedaan en zo heb ik de hercules dj console gekocht het is niet moeilijk te gebruiken en als je vragen hebt over de dj console stel ze en er zal vast en zeker iemand antwoorden op je vraag.

Greetz DJ IbiziX
 

Posted Mon 28 Nov 05 @ 9:33 pm
kicks5Home userMember since 2005
Okey, ik zal beginne met die demo.
En als ik mij dan ooit de hercules console zou kope, hoe werkt die dan juist?
Kan je daar enkel muziek van op de pc op zette? of via mp3? of gaat het ook met cd's?
En als het met cd's gaat, moet je de concole dan aansluiten op een cd-player of kan je er ook cd's insteken?
 

Posted Wed 30 Nov 05 @ 2:47 pm
kicks5Home userMember since 2005
Yow, ik heb nu die demo geïnstalleerd, en das echt de MAX.
Ma ge kunt da dus ma 20 dage houde. Ma kunde da derna terug eens installere ? Of gaat da dan nie meer ?
 

Posted Thu 01 Dec 05 @ 7:05 pm
Dat deze demo 20 dagen geldig was, had ik al eerder gemeld. Herinstallatie werkt niet. Als je na de demo tevreden over VDJ bent kan je dus VDJ of de DJ Console aanschaffen.
Ewout
 

Posted Thu 01 Dec 05 @ 8:34 pm
kicks5Home userMember since 2005
Ik ben erg tevreden over die demo.
Maar als ik dan een van de consoles zou kope, op wat moet ik die dan aansluiten ofzo ? Want ik veronderstel dat je daar geen cd kan insteken zoals in een computer. Als je dan cd's wilt mixen, moet je dan 2 cd-players hebben?
 

Posted Tue 06 Dec 05 @ 8:22 pm
Het werken met een console is hetzelfde als werken met de demo van VDJ:
Je nummers staan op de pc. Je sluit de uitgang van de dj console aan op een versterker, of op een paar pc speakers en draaien maar. Daarnaast kun je met de knoppen op de console VDJ besturen.
Als je geen console wilt kun je ook de volledige versie aanschaffen. Dit is hetzelfde als de demo, maar geen 20 dagen restrictie en meer mogelijkheden om geluidskaarten te configureren. Daarnaast kun je dan audio en video effecten downloaden.
Ewout
 

Posted Tue 06 Dec 05 @ 8:41 pm
je kan ook de hercules dj console van 250 euro kopen die kan je dan bijvoorbeeld op andere apparaten aansluiten via de line-in ofzo want met de DJ consloe van 99 euro kun je het gwn maar via usb aan computer aanschakelen das mss wel een min punt maar het moet toch wel aan iets liggen dat dat zoveel in prijs verschilt.

Greetz DJ IbiziX
 

Posted Wed 07 Dec 05 @ 8:15 pm
kicks5Home userMember since 2005
Dus met de cosole van 99euro kan je alleen draaien in de buurt van een computer. Als je pc boven staat en jij wil beneden draaien, dan gaat dat niet ?
 

Posted Sun 11 Dec 05 @ 9:00 am
De mp3 console is enkel een controller voor de computer, er zit geen geluidskaart in.
 

Posted Sun 11 Dec 05 @ 11:48 am
bij die hercules console krijg je VDJ en daarmee kun je draaien er zit ook een kabel bij voor de usb poort dus je console hangt vast met een kabel aan je computer en zo kun je beginnen mixen (de vdj die je erbij krijgt is een mengeling van de home edition en de professional edition d.w.z: het is een betere versie dan de home edition maar het is ook geen pro edition je kunt dus alleen maar de plug ins voor de home edition users downloaden maar dat zijn er al een pak)
kijk maar naar mij ik ben ook "hom edition user" :p

Greetz DJ IbiziX
 

Posted Sun 11 Dec 05 @ 1:52 pm
kicks5Home userMember since 2005
En ik heb nog een vraagje:
als je twee cd's in je computer steekt of zelfs maar een, ( en ik werk dus met de demo ), hoe kan je dan tegelijkertijd luisteren naar wat zich afspeelt op de eerste schijf en wat zich op de tweede schijf ?
Want je kan op je pc toch maar ofwel je boxen ofwel je koptelefoon aansluiten, en niet de twee tegelijk ?
Moet je de timing om van het ene nummer over te gaan in het andere dan gewoon gokken ???
 

Posted Fri 16 Dec 05 @ 6:54 pm
kicks5Home userMember since 2005
En dan ook nog een tweede vraagje
Ik werk dus met cd's die ik in de computer steek die ik dan in Virtual Dj terugvind bij deze computer en zo verder. Maar nu heb ik een cd waarbij het niet lukt. Ik vind hem niet terug, of ik kan hem toch niet openen. Als ik de cd in de computer steek, kwam er ook al een andere kadertje op dan anders. Er stond ook dat de cd beschermd was tegen kopiëre, heeft dat er iets mee te maken ? Ik heb nochtans al gewerkt met recentere cd's ...
 

Posted Fri 16 Dec 05 @ 7:07 pm
zet je cd's rechtstreeks op je computer
dit kan je doen met windows media player -> rippen en zo zet je je liedjes in de map waar je andere ldiedjes staan en je kunt mixen.

en voor voorbeluistering heb je 2 geluidskaarten nodig en de professional editie van virtual dj.
 

Posted Fri 16 Dec 05 @ 8:30 pm
Kicks 5,
je kunt met VDJ adio cd's afpelen die je in je cd rom speler doet. Het is echter veel stabieler en sneller om zoals ibizix zegt je nummers zelf naar mp3 te rippen en op je harde schijf te zetten.
Waarschijnlijk heb je een cd met kopieerbeveiling gebruikt. Deze kunnen alleen in de pc afgespeeld worden met de cd speler applicatie die op de cd zelf staat.
Ewout
 

Posted Sat 17 Dec 05 @ 4:31 pm
maus75PRO InfinityMember since 2003
weet iemand toevallig waar je de Hercules dj console 2 kunt kopen ?
ik zoek GEEN webshop maar een gewone reallife winkel.

de vorige console heb ik trouwens gekocht bij Alternate.

misschien bij MediaMarkt ?
 

Posted Thu 29 Dec 05 @ 2:30 pm
Ik las net een bericht van iemand die de console bij de mediamarkt heeft gekocht. Je kunt even bij de mediamarkt op de website kijken of een filiaal bij jou in de buurt opbellen.
Ewout
 

Posted Thu 29 Dec 05 @ 5:59 pm
83%