Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vdj 2021 laden database zeer traag
Hallo,

Ik gebruik ondertussen al heel wat jaren vdj pro.
Nu merkte ik op sinds de versie 2021 dat het laden van mijn database "virtuele folders" een heel stuk trager gaat. Dacht dat het eerst aan de ouderdom van mijn hdd lag maar niet dus. Als ik hetzelfde doe in vdj 2018 wat nog op mijn pc staat dan heeft dit het probleem niet en laad hij mijn folder in 2sec ipv 20 tot 30 sec nu. Wat kan hier de oorzaak zijn? Nog iemand problemen mee? Ook heb ik het gevoel dat er in de versie van 2021 meer cpu word gebruikt dan de vorige vdj versies.

Bedankt alvast
 

Posted Wed 24 Nov 21 @ 6:16 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Nieuw in 2021 is de stems functie. Zeker op oudere computers vergt dat echter inderdaad wat cpu tijdens het laden.
Je kan proberen deze functie volledig uit te zetten via de mathEngine optie, of enkel gebruiken voor tracks die je zelf kiest via de precomputeStems optie.

Voor het laden van virtuele folders kan ik niet direct een reden bedenken. Dat zou even snel moeten zijn
 

Posted Wed 24 Nov 21 @ 7:36 am
De virtuele folders laden direct in bij vdj 2018. Bij vdj 2021 niet. Op mijn 2 laptops hetzelfde probleem. En pc's zijn zwaar genoeg. Dus daar kan het niet aan liggen.
 

Posted Fri 26 Nov 21 @ 8:36 pm