Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: avanceret synkronisering

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hej, sidder lidt og roder med VDJ8 på hobby plan. Jeg har fundet ud af det meste af det grundlæggende efterhånden, men jeg savner en autosync feature for de blå og røde lys i toppen af mangel for bedre ord. Det lyder voldsomt dåerigt hvis man ikke trykker play på præcis det samme tal som det aktive deck kører på fx 8-8 hvis du rammer bare det mindste ved siden af så den ene kører 9 og den anden 8 så lyder det, ja af røv rent ud sagt. Der MÅ være en feature jeg har overset der "låser" disse to sammen
håber i kan hjælpe. se evt nedenstående billede hvis i er i tvivl om hvad jeg fabler om :)

https://i.imgsafe.org/4b8653bed8.jpg
 

Posted Sun 22 Jan 17 @ 1:55 pm
De fleste bruger en controller og starter tracket nogenlunde rigtigt, retter til med et jogwheel, og mixer når det hele passer sammen
Som regel er den sang man starter skruet ned så man kun selv lytter til den, og tjekker at alt lyder godt inden man mixer den med den der pt kan høres af publikum
Det er vigtigt at man ikke bare kan se at det passer sammen før man mixer, men også kan høre at det lyder godt
Man kan dog godt klikke sync på den sang man lige har startet for at få hjælp til at matche den med den nuværende sang - men ørerne er bedst
En anden feature man kan bruge er smart_play. Den retter lidt ind hvis du klikker start på et forkert tidspunkt. Smart_play slås til på den lille runde knap ved siden af cue knappen. Men når du bruger disse features er det vigtigt at beat grid'et (prikker og streger på sangene) er helt korrekte. Hvis du mener at beat grid'et markerer et forkert sted, kan du prøve at "stille dig" på det sted i sangen som du mener der bør startes fra, og klikke én gang på Tab - så flytter beat grid'en sig og retter ind efter dig


 

Posted Thu 26 Jan 17 @ 4:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)