Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual dj reageert niet meer melding

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo ik heb een probleem want tijdens het mixen met Vdj8 heb ik om de zoveel tijd dat 1 deck niet meer reageert .Deze gaat enorm haperen en zelfs zo erg dat soms de melding komt; Virtual dj reageert niet meer en vervolgens word het hele programma afgesloten .Wat ook opvalt is dat als het ene deck niet meer reageert en je start snel het 2de deck dat het haperende deck zich weer hersteld .Zet ik het 2de deck op pauze dan komt het probleem na enkele seconden weer terug op deck 1....vreemd dus .Het is altijd 1 deck (links of rechts) het andere blijft het gewoon doen .Echter reageert alles dan wel supertraag .Ik kan zo weinig uitrichten maar het kan ook wel eens een kwartier lang goed gaan .Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen om het stabiel te krijgen zodat mixen weer leuk word ipv een ergenis . Grtz.
 

Posted Sun 14 Feb 16 @ 11:23 pm
Kan natuurlijk veel zijn. Een verouderde driver die wat resources opslokt, of gewoon je pc vol spyware...
Laat ons eens beginnen met met de specificaties van je PC, wat zijn deze? Gaat de meter die de skin die de processor meet in het rood? Kijk alvast eens naar de processen die allemaal meelopen.
 

Posted Mon 15 Feb 16 @ 6:48 pm
Kan natuurlijk veel zijn. Een verouderde driver die wat resources opslokt, of gewoon je pc vol spyware...
Laat ons eens beginnen met met de specificaties van je PC, wat zijn deze? Gaat de meter die de skin die de processor meet in het rood? Kijk alvast eens naar de processen die allemaal meelopen.

Daar heb ik nog niet naar gekeken (die skin cpu meter ) .Maar daar is hij dus voor :p .Morgenmiddag alle tijd dus ben benieuwd wat hij doet ,zal ook even de specs door geven.
Wat ik gek vind is dat het ene deck alleen hapert wanneer de andere op pauze staat ,als hij begint te haperen dan laat ik snel de andere song lopen en het probleem is weg . Maar goed morgenmiddag dus cpu meter kijken endergelijke .
 

Posted Mon 15 Feb 16 @ 10:17 pm
Ik heb een tijdje een versie van VDJ draaiend gehad op een 10 jaar oude laptop met een dual core. Werkte perfect, als je hem maar goed afstelt. Toch had ik een tijdje ongeveer elke 20 minuten dat mijn processor even in het rood ging, muziek draaide nog zonder haperen, maar het laden en zo van tracks bleef hangen. Na uren zoeken was het gewoon de wifi driver. Vervangen door de driver op de intel site ipv die op de dell site, en alles weer ok. Met een powerbeest van PC ga je dat niet merken, als je op de rand zit wel.
Mijn zoon draait nu VDJ 8 op een simpele netbook (dualcore 1,58GHz, 4GB RAM, SSD harde schijf) Moet je geen video mee gaan doen, maar het draait perfect voor audio. Wel wat aan moeten tunen: veel processen die opstarten gewoon weg,....
 

Posted Tue 16 Feb 16 @ 7:50 am
Ik heb gekeken en de processor indicator staat standaard op 2 groene streepjes ,wanneer ik een ander song laad staat hij direkt in het rood. Opvallend weer is dat als 2 songs gelijk spelen is dit weg en staat hij weer op 2 streepjes ,zet ik 1 op pauze schiet cpu weer naar rood .Mij zegt dit niets over waar het probleem ligt mischien iemand met meer verstand van pc s wel .Maar nu wil ik 2 screenprints plaatsen (specs van PC Wizard en taakbeheer processen,plus afbeeldingen vdj indicator ). Ik heb nog zoveel mogelijk processen uitgezet maar dit maakt niks uit in Vdj blijft het probleem bestaan...te zwak systeem dus ????Terwijl min conf zelfs met pentium 4 mogelijk is las ik. Hoe plaats ik screenprints ??? Zie nergens iets van bijlage toevoegen eigenlijk....
 

Posted Tue 16 Feb 16 @ 4:22 pm
Moederbord : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL ECS-945G
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Pentium XE 925 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB DDR2-SDRAM
Videokaart : Intel(R) 82945G Express Chipset Family
Harde Schijf : Western Digital WD1600AAJS-22WAA0 ATA Device (160GB)
Harde Schijf : Western Digital WD1600AAJS-61WAA0 ATA Device (160GB)
DVD-Rom Station : ATAPI DVD D DH16D1P
Monitor Type : Acer ACER X243HQ - 23 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (32-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 3.3 AAN 7.9

DPC Latency checker :This machine should be able to handle realtime streaming of audio and/or video data without drop outs.



Taakbeheer processen rond 5 % en dan met Vdj lopend tussen 40 en 50 %
 

Posted Tue 16 Feb 16 @ 6:17 pm
Hij doet het nu ,ik weet me god niet wat ik allemaal veranderd heb in de instellingen haha :p Voorlopig kom ik nergens meer aan want ik heb zojuist 1,5 uur gemixed zonder ook maar 1 vastloper .Cpu indicator komt ook niet meer in het rood .Alleen een opname ,daarvan is de kwaliteit sneu maar dat is een minder probleem als instabiliteit tijdens het draaien.Het is inderdaad een kwestie van tunen en proberen uiteindelijk gaat het werken zo blijkt !
 

Posted Wed 17 Feb 16 @ 7:18 pm
Mij lijkt jouw PC toch echt wel op het randje qua kunnen. Gebruik je hem enkel voor dj'en, dan zou ik een pak hardware uitschakelen en enkel overhouden wat je nodig heb voor VDj8. Echt in apparaatbeheer bv je bluetooth ni laden, wifi,..
Zeker alle programma's weg die zomaar updaten, of naar updates zoeken,... gewoon kale pc overhouden.

En niet vergeten, je hele muziekdatabase op voorhand al scannen.


 

Posted Fri 19 Feb 16 @ 9:02 am


(Old topics and forums are automatically closed)