Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: NAS server vinden in de browser

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Weet iemand misschien HOE ik mijn NAS server kan vinden in de browser van mijn laptop of muziek PC ?
Voor alle duidelijkheid:
Deze maken beiden verbinding met mijn NAS (is benaderbaar via Windows Verkenner) maar ik kom deze niet tegen in de VDJ 8 browser.
 

Posted Mon 30 Nov 15 @ 11:59 am
Hallo Wilberg,

Ja dat werkt hier al een tijdje.
Ik heb het volgende gedaan:
Ik heb 3 Netwerkmappen gemaakt voor Backup,Ableton en Music. (in dit geval )

Links onderin VDJ 8 heb je een klein bolletje. Browser options. Lm klik dan Root Elements en Vink my computer aan.

Heb er een foto bij gedaan..Hoop dat je er uit komt .

Groetjes

 

Posted Tue 01 Dec 15 @ 8:35 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Daar ga ik dus effe mee aan de slag (vanavond)
 

Posted Tue 01 Dec 15 @ 9:22 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Mijn mappen op mijn NAS hebben dus geen "schijfletter" zoals jij dat wel hebt.
(dus géén schijf K, schijf L of iets dergelijks)
 

Posted Tue 01 Dec 15 @ 5:25 pm
Je moet dat toewijzen op je pc. Een netwerkdrive moet je steeds mounten.
Ben al een tijdje op de mac, weet het ni heel precies meer, maar ik dacht dat je eens moest zoeken naar 'netwerkverbinding maken'. Je kon dan aanvinken dat bij het opstarten steeds deze netwerklocatie moest gekoppeld worden aan een bepaalde letter.
Sowieso kan je een netwerklocatie manueel ingeven door:
backslash backslash 'naam van je server'
 

Posted Tue 01 Dec 15 @ 8:17 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat heb ik inmiddels ook gevonden.
Ik werk met een Synology NAS server. Kan daar gemakkelijk een "letter" toewijzen aan een map op de server.
Die letter vind ik vervolgens weer terug in de browser van Virtual DJ.

Volgende stap is nu om de server te koppelen aan mijn muziek PC wanneer ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk.
Ik blijf dus bezig.
 

Posted Tue 01 Dec 15 @ 8:41 pm
Dit begrijp ik niet helemaal. als je niet in het thuisnetwerk bent, kan je nooit aan je server. Tenzij jouw server zo kan geconfigureerd worden dat hij via internet te benaderen is.
Maar om dat professioneel te doen heb je oa een vast ip-adres nodig. Misschien kan dit ook via de software van je NAS, ga je eens moeten de handleiding er bij nemen.

Wat je wel kan doen is deze map op je server steeds offline beschikbaar stellen. Klik eens met je rechtermuistoets op deze map in de verkenner en bekijk de opties eens.
Zo werk je altijd op een kopie van deze map op je laptop, en eens je in je thuisnetwerk komt, gaat hij alle aanpassingen synchroniseren met de map op je server.
Een Windows-man gaat hier eens wat meer uitleg moeten schrijven, want mijn uitleg is een beetje vaag wegens te lang geleden en niet meer helemaal mee met de huidige windows-versies.
 

Posted Thu 03 Dec 15 @ 3:30 pm
Klopt. Ik heb er ook met een half oog naar gekeken. Ik kwam ook niet verder dan dat je een domein zou moeten registreren, maar omdat ik op locatie nooit een netwerkverbinding opzet, ben ik er verder niet in gedoken. Je zou, zoals Warakurna voorstelde, inderdaad een automatische synchronisatie kunnen instellen, zodat je gig-PC steeds van alle muziek-updates wordt voorzien.
 

Posted Thu 03 Dec 15 @ 11:22 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat laatste doe ik dus ook.
Mijn gig Muziek PC is zo ingesteld dat (wanneer ik een internetverbinding heb) automatisch de synchronisatie wordt opgestart tussen mijn NAS en de schijven op mijn muziek PC.
Alles wat ik thuis heb toegevoegd aan mijn muziekbestanden (op mijn NAS) staat even later op de schijven van de muziek PC dus.

Ik dacht echter dat ik ook zonder schijven op mijn muziek PC zou moeten kunnen werken, door de nummers te streamen (van mijn NAS) naar een (bv. tijdelijke) locatie op mijn PC.
Misschien draaf ik echter door.....
Zoals ik nu werk werkt immers ook prima.
 

Posted Fri 04 Dec 15 @ 10:49 am
Een beetje..... ;)
Het lastige daaran is dat als je geen WiFi-verbinding hebt op locatie, je alles via een dataverbinding moet streamen. Met 4 tot 6 MB per nummer gaat dat best hard.....
 

Posted Fri 04 Dec 15 @ 4:37 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Hahahaha.
Ik onderzoek alle mogelijkheden Martin.
 

Posted Fri 04 Dec 15 @ 9:57 pm


(Old topics and forums are automatically closed)