Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: CU video vragen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo Nederlandse VDJ(8) gebruikers!

Ik krijg in juni een feestje waar ik video's wil gebruiken dus ik zat ff door de video database te bladeren van de Content Unlimited optie.
Nu vraag ik me af waar deze video's vandaan komen en of ik ze ook zelf kan toevoegen?

Ik vind nu (wat in het begin zeker niet was) ook Nederlandse videos (en veel bewegende cd covers :) ) van Nederlandse komaf. maar ik vind ook video's van de ochtendshow van GIEL op 3FM en dat zijn nou niet bepaald de beste video's. Ook krijg ik bij ik bepaalde artiesten -tig keer hetzelfde nr, maar soms met bewegend beeld, soms met een cd cover, soms met bewegende cd cover...

Beetje een allegaartje en voor 3Fm videos wil ik ook geen 50 p/mnd gaan betalen als ik ze ook rechstreeks van de 3Fm site kan streamen..

Dus eigenlijk ben ik nu wel benieuwd waar die video's vandaan komen en of ik ze zelf kan aanvullen, gezien ik wel clips heb en ook originele FullHD clips die ik niet vind in de CU database..
 

Posted Wed 31 Dec 14 @ 7:54 am
Hoi Roy,
Ik haal mijn video s grotendeels bij Xtendamix europe, voordeel is dat hier veel extended versies staan met een in en outro wat het mixen in vdj vergemakkelijkt. Succes ( ik weet reclame maken voor dit niet toegestaan, maar bij deze toch)
 

Posted Thu 01 Jan 15 @ 3:10 pm
Roy,

ja, je kunt zelf uploaden naar de servers van GrooveShark. Of je dat wilt, betwijfel ik. Dik dilemma is dat GrooveShark claimt van legale bronnen te streamen, maar als je gebruikers toestaat zelf content te uploaden, dan is dat al snel geen legale content meer, tenzij je ergens garanties kunt vinden dat GrooveShark de rechten betaalt voor gebruikers die hun video's naar de servers upload. Ik maak er geen gebruik van dus ik kan niets nagaan. Je zult zelf moeten kijken of je daar iets van terug kunt vinden.
 

Posted Thu 01 Jan 15 @ 3:32 pm
THX beide voor jullie reactie!
Ga eens kijken wat ik ga doen. Ik weet van vorig jaar dat er op die lokatie nauwelijks mobiel bereik is. Geen WiFi beschikbaar dus moet via een hotspot van mijn gsm.
Zou al een verdomd goede reden zijn om de video's gewoon niet te doen...
 

Posted Fri 02 Jan 15 @ 8:19 am
Je hoeft niet alles ter plekke te downloaden. CU-content kun je ook cachen. M.a.w: Je haalt thuis op wat je wilt afspelen (met je gig-machine), slaat dit op in de CU-cache en speelt het pas af als je op je locatie bent. Je hebt anders wel een dik data-abonnement nodig om een avond te vullen met online video's...
 

Posted Fri 02 Jan 15 @ 9:20 am
Martin FourS wrote :
"CU-content kun je ook cachen...." - "Je hebt anders wel een dik data-abonnement nodig om een avond te vullen met online video's..."


Ja dat cachen weet ik idd. Echter draai ik vooral op verzoek en anticipeer volcontinu op publiek. Ik heb nooit vaste nummer en/of playlists, omdat ik deze toch nooit kan gebruiken.
Dan zou ik de gehele database moeten cachen ;)

Ja vooral de (mobiele) abonnementskosten wordt hem niet. Ik zet wel de milkdrop plugin in :)
Het is (wederom) een gig die ik kosteloos jaarlijks doe voor een weekendkamp voor enkele zwemverenigingen die volledig uit vrijwilligers bestaat.

Geweldig gezellig weekend, maar levert mij alleen kosten op haha
 

Posted Fri 02 Jan 15 @ 9:42 am


(Old topics and forums are automatically closed)